שתף קטע נבחר

פרויקט ערים חכמות - חיסכון של מיליונים

מתוך 257 רשויות במדינת ישראל, נתמכות על ידי המדינה 197 רשויות. לדברי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, הן יכולות לחסוך מיליונים ולנתב את הכסף לטובת חינוך, תרבות ועוד, דרך פרויקט ערים חכמות. ראיון לקראת ועידת השלטון המקומי לחדשנות שתתקיים בשבוע הבא. צפו

בשיתוף ועידת השלטון המקומי לחדשנות

 

 

העידן הטכנולוגי הנוכחי מציע אינספור הזדמנויות - ושלל אתגרים: מצד אחד, הכל הופך חכם יותר - אבל זה לא מתחיל ונגמר במרחב הפרטי. למעשה, המגמה הרווחת של ערים חכמות - כלומר, של שירותים מוניציפליים שעוברים תהליכי דיגיטציה ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים, צפויה להמשיך ולהתרחב.

 

אלא שלצד החלומות על קדמה ועל עתיד פשוט יותר עבורנו, כבני אדם וכאזרחים, יש גם שורה ארוכה של אתגרים בהם אתגר אבטחת המידע והסייבר. כדי לתת מענה מתכנסת ועידת השלטון המקומי לחדשנות, שתכלול השנה שלושה כנסים: Muni Expo - תערוכת חדשנות אורבנית, Muni World - ועידה בינלאומית בהשתתפות האו"ם, והוועידה הפוליטית. כדי לקבל יותר מידע מה צפוי להיות בוועידה ומה כולל פרויקט ערים חכמות, התארח באולפן חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין. צפו באולפן בראש הכתבה.

 

"מדובר פה בהרבה מאוד משאבים, בתכנון של כל המערכת שבו גוף אחד צריך להוביל", אומר ביבס על פרויקט ערים חכמוות. "צריך להבין שיש 257 רשויות במדינת ישראל כאשר מתוכן נתמכות דרך מענקים כ-197 רשויות שצריכות את הסיוע והעזרה".

 

אבל יש פערים בין הרשויות השונות, אז איך אפשר לדבר על קדמה כאשר יש פער כה גדול? 

לדברי ביבס, במודיעין, תל אביב, רעננה והרצליה עושים את זה לבד, אבל השלטון המקומי זקוק לסיוע של המדינה באותן רשויות פריפריאליות או הרשויות שצריכות את התמיכה התקציבית של המדינה. "לשמחתי נפלנו על אזנים קשובות. הפרויקט הזה, הוא פרויקט בו אנחנו מצד אחד מסייעים לרשויות שצריכות אותנו, ומצד שני, רשויות שיודעות לעבוד לבד אנחנו נותנים להם רק נדבך נוסף".

 

ישראל חכמה - אור לכל העולם

ביבס מביא לדוגמה את פינוי האשפה בעיר מודיעין שהפך לחכם, מדיד, מדויק ומתכונן היטב מה שמאפשר לכל תושבי העיר ליהנות מהכסף שנחסך. "דרך פרויקט ערים חכמות, אנחנו חוסכים מיליונים. וזה כסף שמפנים אותו לחינוך, תרבות, לגמלאים ועוד".

 

ועידת השלטון המקומי לחדשנות ()
ועידת השלטון המקומי לחדשנות

 

"רוב החברות לניהול ערים חכמות בעולם נמצאות במדינת ישראל והן נותנות את כל השירותים לכל העולם - פרט למדינת ישראל. אנחנו רוצים לכרוך אותן לתוך מדינת ישראל והשלטון המקומי ומכאן תצא הבשורה לכל העולם. גם הסמארט-סיטי וגם הסייף-סיטי. היום זה כמעט חופף, כדי לנהל ערים חכמות צריך לחבר ביניהם. אני חושב שזה הדבר הנכון".

 

האם כולם מוכנים לשינויים האלה?

השינוי הוא הדרגתי. יש רשויות שייכנסו יותר ויש כאלו שפחות. אני מאמין שבתוך 10 שנים הרוב יהיה בפנים - גם במגזר החרדי וגם במגזר הערבי. ברגע שיבינו כמה ההתייעלות חשובה וכמה זה מפנה להן מהתקציבים, יותר ויותר רשויות ייכנסו לפרויקט ערים חכמות".

 

בשיתוף ועידת השלטון המקומי לחדשנות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים