שתף קטע נבחר
 

סלקום עוברת להפסד בסיכום השנה; מספר מנויי הטלוויזיה עלה ב-29%

הרווח התפעולי השנתי של סלקום נפל ב-75% ל-74 מיליון שקל, ההפסד בשורה התחתונה עמד על 64 מיליון שקל; מספר מנויי הטלוויזיה טיפס ל-219 אלף, שיעור הנטישה בסלולר ירד מ-46% ל-43%

סלקום מדווחת על ירידה בהכנסות, נפילה ברווח התפעולי, ומעבר להפסד - בסיכום שנת 2018 ובסיכום הרבעון הרביעי. החברה מסיימת את השנה החולפת עם הפסד של 64 מיליון שקל, לעומת רווח של 113 מיליון שקל בשנת 2017.

 

יש לכם תלונה על חברת תקשורת? כתבו לנו >>

 

>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מנכ"לית דיסקונט: גופי אשראי יספקו הלוואות - אבל בריבית גבוהה

סלקום רוכשת את מיזם הסיבים IBC בשותפות עם תש"י

סלקום וקרן תש"י ייכנסו השבוע למיזם הסיבים של חברת החשמל

 

"שוק התקשורת בישראל נמצא במצב קשה וללא התערבות רגולטורית דחופה לפתרון המשבר, צפויה פגיעה אמיתית בהשקעות", אומר מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, בדוח השנתי.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ()
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום
 

חברת שירותי התקשורת רשמה ב-2018 ירידה של 4.7% בהכנסות ל-3.69 מיליארד שקל, בהשוואה ל-3.87 מיליארד שקל ב-2017 - ההכנסות משירותים ירדו ב-4.6% ל-2.78 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צנח ב-75.1% ל-74 מיליון שקל בלבד, לעומת 297 מיליון שקל ב-2017.

 

מספר המנויים בסלולר עלה מעט בשנה שחלפה, בשיעור של 1.2%, ל-2.86 מיליון מנויים, וכאשר שיעור הנטישה ירד מ-45.8% ל-43.2%. מספר מנויי האינטרנט של החברה עמד בסוף השנה על 269 אלף, עלייה של 21.2% בהשוואה לסוף 2017. שירות הטלוויזיה ממשיך להיות המגזר הצומח ביותר של סלקום, ומספר המנויים של החברה עלה ב-2018 ב-28.8% והגיע ל-219 אלף.

 

תוצאות רבעון 

בסיכום הרבעון הרביעי עמדו ההכנסות על 918 מיליון שקל, לעומת 975 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2017. הרווח התפעולי נפל ל-8 מיליון שקל, לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל. סלקום סוגרת את הרבעון עם הפסד של 35 מיליון שקל, לעומת רווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

"המגזר הנייד בישראל סובל כיום מהיפר תחרות וריבוי שחקני מחיר", התריע שטרן בדו"חות. "תחרות זו הובילה להמשך השחיקה במחירי הסלולר ולירידה בהכנסה הממוצעת למנוי. לאור מציאות זו פעלנו בשנת 2018 לשיפור הרווחיות במגזר זה ונמשיך לנקוט במהלכים לשיפור הרווחיות גם בשנת 2019".

 

שטרן ציין גם כמה נקודות חיוביות בפעילותה של סלקום בשנה שחלפה: "המשכנו לגייס לקוחות לסלקום tv וביססנו את מעמדנו כחלופה הטובה ביותר בשוק הטלוויזיה בישראל. במקביל, הגברנו את ההשקעות ואת קצב הפריסה של תשתית הסיבים האופטיים בשכונות מגורים, וחיזקנו את מעמדנו כספק שירותי תקשורת נייחת למגזר העסקי. בזכות הפעילות המוצלחת ועל אף התחרות הגבוהה, גדלו הכנסות המגזר הנייח בשנת 2018 בשיעור של כ-9%".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים