שתף קטע נבחר

אזורים

אזורים היא, ללא כל ספק אחד השמות המוכרים ביותר בענף הנדל"ן הישראלי. עם יותר מ־200 אלף בתים מאוכלסים בכל רחבי הארץ, ותק של קרוב ל־55 שנים ותנופה אדירה גם בתחום ההתחדשות העירונית – שכבר זכה לחטיבה משלו, בתוך החברה – אזורים ממשיכה לעמוד במרכז הזירה הנדל"נית, ולשמש כאחד השחקנים המובילים בענף הנדל"ן הישראלי

חברת אזורים הוקמה בשנת 1964. מהלך השנים הפכה לחברה שפועלת ברחבי הארץ מצפון ועד דרום. כיום החברה היא בבעלותו של איש העסקים הרשי פרידמן, היא נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובעלת הון עצמי של כ־2.1 מיליארד שקל. כל אלו מעידים על יציבותה, על חוזקה ועל האיתנות הפיננסית שממנה היא נהנית, ובעקבות כך – נהנים גם לקוחותיה הרבים בישראל ובעולם. אזורים יוזמת ובונה פרויקטי נדל"ן בעיקר לצורכי מגורים. אזורים פעילה כבר כמה שנים גם בענף ההתחדשות העירונית. אחד מהעקרונות הבולטים של החברה, המתבטא בכל פרויקט שלה, הוא יצירת קהילה סביב מתחם המגורים ושותפות מלאה עם הדיירים, מתוך השקפה לפיה הבית הוא הרבה יותר ממקום המספק קורת גג: הוא מקום להכיר, להתחבר וליצור סביבה משותפת.

 

מדד התחדשות  (קרדיט: 3devision)
יציבות פיננסית - אוזירם בונה פרויקטי נדל"ן בעיקר למגורים(קרדיט: 3devision)

 

התחדשות עירונית: להשקיע במנוע רב עוצמה

במשך שנות פעילותה חזתה החברה בתהליכים רבים, שהתרחשו בעולם הנדל"ן והייתה שותפה להם בעצמה. ההליך שעברה אזורים מאפשרת לה להבין ולהסתגל לשינויים בענף כבר בראשית דרכם, ולהתאים את פעולותיה לטובתה ולטובת לקוחותיה. אחת הדוגמאות המרכזיות לכך היא כניסתה של החברה לתחום ההתחדשות העירונית, עם נכונות להשקעת משאבים רבים מצידה בתחום זה. לאנשי חברת אזורים ברור כי תחום ההתחדשות העירונית הופך אט־ אט למנוע צמיחה חשוב בענף הנדל"ן הישראלי, בייחוד בימים אלו, המתבטאים בהאטה בשוק הנדל"ן. בכוחה של תוכנית המתאר החדשה להביא להתחדשות של שכונות שלמות, לשיפור סביבת המגורים והתשתיות ולניצול מיטבי של הקרקע יקרה ומבוקשת.

 

מדד התחדשות  (קרדיט: 3devision)
פרויקט פינוי־בינוי גדול ברחוב השבטים בבת-ים(קרדיט: 3devision)

 

בהתאם לכך, הקימה החברה את חטיבת ההתחדשות העירונית, אשר אחראית כיום על כ־25 פרויקטים במקביל, שנמצאים בשלבי תכנון וביצוע. סך כל יחידות הדיור המתוכננות בפרויקטים אלו הוא יותר מ-10 אלפים.הפרויקטים מתבצעים באזורי הביקוש המובילים, בערים כמו תל אביב-יפו, רמת גן, ירושלים, חיפה, הרצליה, בת ים, גבעת שמואל ונתניה. אחד הפרויקטים הראויים לציון בהקשר זה הוא פרויקט 'אזורים גן יהוד־מונסון' – פרויקט פינוי־בינוי בסמוך לפארק העצמאות בעיר, שבמסגרתו כבר נהרסו 36 יחידות דיור, ונבנים במקומן שני מגדלים בעלי 182 יח"ד. הייחודי בפרויקט זה הוא שתחילה הוקם המגדל הראשון, שבו אוכלסו דיירי המבנים הישנים שפונו, ואילו רק לאחר מכן נהרסו המבנים הישנים. כעת מתנהלות העבודות להקמת המגדל השני, ובסיומן ייהרסו יתר המבנים במתחם. פרויקט זה הוא דוגמה ליכולות הביצוע הגבוהות של החברה, המאפשרות לה להוציא אל הפועל גם מיזמים מורכבים כדוגמת 'אזורים גן יהוד־מונסון'.

 

מדד התחדשות  (קרדיט: 3devision)
פינוי-בינוי שהולך לשנות את שכונת נווה דוד בחיפה - חברת אזורים(קרדיט: 3devision)

 

יציבות ואמינות הן מילות המפתח

תחום ההתחדשות העירונית ידע לא מעט קשיים, עד שהגיע למצב הנוכחי שמאופיים ביציבות חסית וכניסת שחקנים גדולים לתחום, כדוגמת חברת אזורים. המגמה הזו שצפויה להימשך גם בשנים הקרובות, תבטיח שעוד ועוד פרויקטים 'על הנייר' יהפכו למציאות בשטח, משום שמאחוריהם עומד גוף בעל יכולת אמיתית להוציא את התוכניות אל הפועל. זו אחת הבשורות החשובות שמביאה עימה אל תחום ההתחדשות העירונית חברת אזורים - חברה שכבר בנתה מספר גדול של פרויקטים בכל רחבי הארץ, חברה שיודעת כיצד להתמודד עם אתגרים שונים בתחום הנדל"ן, שמבינה את מקומם החשוב והמרכזי של הדיירים בכל פרויקט ופרויקט, ושמחזיקה ביכולות ביצוע שרק מעטים יכולים להתגאות בהן.

 

עניין זה כבר בא לידי ביטוי בשטח פרויקטים מתהווים. לצד כל אלו, מתודת העבודה המסודרת שבה נוקטת החברה במשך שנים – ושיעילותה מוכחת בפועל גם בפרויקטים במסגרת תמ"א 38 - מבטיחה כי כל פרויקט, מורכב ככל שיהיה, יזכה למענה המקצועי המדויק ביותר מצד אנשי החברה. לצד זה, חברת אזורים ממשיכה לאורך הדרך לשים את הדייר בלב העשייה, לדאוג שכל צרכיו ובקשותיו ייענו ולקיים איתו קשר רציף, קרוב ואישי בכל שלב משלבי הפרויקט. כידוע, פרויקטים להתחדשות עירונית הם פרויקטים מאתגרים גם מבחינת הדיירים (בין אם מדובר בתמ"א 38 לסוגיו או בפרויקט פינוי־בינוי). הניסיון של אנשי החברה והעבודה הרצופה לאורך השנים מול אלפי לקוחות, מבטיחה שגם בתחום ההתחדשות העירונית יזכה כל דייר ליחס החם שהוא ראוי לו.

 

מדד התחדשות  (קרדיט: 3devision)
פרויקט 'שער העיר' בגבעת שמואל - בימים אלה מוקדמת בקשה להיתרים(קרדיט: 3devision)

 

פרויקטים נבחרים של אזורים במסגרת התחדשות עירונית

כאמור, לחברה מספר גדול פרויקטים ברחבי הארץ, בהם יותר מ־20 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. אלה המובילים שבהם:

  • שיכון ויצמן, הרצליה: פרויקט פינוי־בינוי מקיף מאוד, שכולל למעשה תכנון של שכונה שלמה. במסגרת הפרויקט ייבנו 1,348 דירות חדשות, במקום 570 דירות אשר קיימות היום. התוכנית הופקדה בידי גורמי התכנון, וממתינה להחלטה אחרי שלב ההתנגדויות.
  •  השבטים, בת ים: פרויקט פינוי־בינוי גדול, באחת הערים המתחדשות ביותר בישראל כיום. במסגרת הפרויקט ייבנו 760 דירות חדשות, במקום 144 דירות הקיימות במתחם כיום. הפרויקט אושר בוועדה מחוזית, ובימים אלו מקודמת בקשה להיתרים.
  •  'שער העיר', גבעת שמואל: במסגרת פרויקט זה יוקמו 370 דירות חדשות, במקום 120 דירות קיימות. הפרויקט אושר לאחרונה בוועדה המחוזית, וגם עבורו מקודמת בקשה להיתרים.
  • 'אזורים גן יהוד־מונסון': שלב ב' בפרויקט המדובר של החברה ביהוד הוצא למכירה, בדרך להשלמתו, בעוד שלב א '– המגדל הראשון, כבר אוכלס ביולי 2017 .כאמור, בסיום העבודות יכלול פרויקט זה 182 יחידות דיור חדשות. 
  •  שכונת נווה דוד, חיפה: עוד פרויקט פינוי־בינוי ענק, שצפוי לחדש את פני השכונה כולה. במתחם ייהרסו 219 יחידות דיור וייבנו במקומן 1,212 יחידות דיור חדשות. הפרויקט נמצא לפני הפקדה.
  • שכונת רמת הרצל, נתניה: מתחם פינוי־בינוי אשר חולש גם הוא על שכונה שלמה כמעט. במסגרתו יפונו 153 יחידות דיור, וייבנו במקומן 604 יחידות במבנים חדשים.
  • פרויקט רמת השרון: פרויקט יוקרתי במערב רמת השרון ייבנו 220 יחד במקום 108 דירות קיימות.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים