שתף קטע נבחר

אלמוג פינוי בינוי מקבוצת אלמוג

הצורך לקבל את הסכמת מרבית הדיירים בבניין שילוב תהליכי תכנון ורישוי ממושכים המושפעים לעיתים תכופות משינויים רגולטוריים והליכי הבינוי המורכבים - הופכים את הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית למאתגרים ולארוכי טווח. זו הסיבה לכך שהפעילות בתחום זה מחייבת אורך רוח, חוסן כלכלי וראייה לטווח רחוק. בשנת 2009 נכנסה קבוצת אלמוג לפעילות בתחום ההתחדשות העירונית, באמצעות הקמה של חברה אחות בשם אלמוג פינוי-בינוי. בשנה החולפת החלה החברה לקצור את פירות ההשקעה הממושכת בפרויקטים השונים, כאשר החלה בבנייתו ושיווקו של פרויקט הדגל "אלמוג יבנה"

בונים מתוך חזון חברתי

הקבוצה רואה ביישום פרויקטים בהתחדשות עירונית שליחות לאומית ואידיאולוגית, הן בהגדלת היצע הדירות והן בהעצמת השוויון החברתי במדינה והתחדשות מרכזי הערים בה. קבוצת אלמוג היא חברה משפחתית העוסקת בייזום וביצוע של פרויקטים למגורים ופרויקטים מניבים בהיקף של כאלף יח"ד בשנה, מקריית ביאליק ועד באר שבע. החברה נוסדה בשנת 1986 ומאז היא אחת החברות המובילות בתחום. אלמוג היא חברה יזמית ומבצעת, המעסיקה צוות מקצועי גדול הכולל: מהנדסים, מנהלי עבודה, מפעילים, עובדי שטח ועובדי משרד מנוסים, המניעים את החברה קדימה.

 

איציק אמסלם, יו"ר קבוצת אלמוג (באדיבות אלמוג פינוי בינוי)
איציק אמסלם, יו"ר קבוצת אלמוג(באדיבות אלמוג פינוי בינוי)

 

אלמוג פינוי-בינוי, מקבוצת אלמוג, הפכה בשמונה השנים האחרונות לאחת החברות הגדולות ביותר בתחום. בצבר הפרויקטים של אלמוג פינוי בינוי נכללות כעשרת אלפים יח"ד ב-18 מתחמים בשלבי תכנון ורישוי מתקדמים: תל אביב יפו, חיפה, יבנה, בת ים, גבעת שמואל, פתח תקווה, באר יעקב, חולון ונתניה. אלמוג פינוי-בינוי נשענת על המקצוענות והניסיון רב השנים של קבוצת אלמוג כחברה יזמית ומבצעת, ונהנית מחוסן כלכלי ואיתנות פיננסית, המקנה לבעלי הנכסים את הביטחון המלא ביציאה לפועל של הפרויקט, בנייתו, השלמתו והשבחתו של האזור כולו. זאת, חרף האתגרים הרבים הנובעים מהייחודיות של תחום ההתחדשות העירונית. במהלך שנת 2018 החלה החברה בשיווק של פרויקט YAVNE ALMOG ברחוב החרמון ביבנה, הנבנה בשיטה ייחודית של בינוי-פינוי.

 

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג  (באדיבות אלמוג פינוי בינוי)
יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג (באדיבות אלמוג פינוי בינוי)

 

מדובר במקבץ קיים של בנייני רכבת ישנים שבהם מתגוררת אוכלוסייה ותיקה, שיהפוך למתחם חדש עם בניינים חדשים, איכותיים ובטוחים לדיירים. במסגרת קידום התוכנית, ובתיאום מלא עם העירייה, החליטה החברה לעבוד בשיטה של בינוי ופינוי, כך שתחילה היא בונה שני מגדלים על קרקע פנויה, ורק לאחר מכן יעזבו הדיירים את דירותיהם הישנות ויעברו לדירותיהם החדשות. למעשה, הדיירים מוסרים מפתח ומקבלים מפתח לדירות החדשות שלהם, ורק אז ממשיכים לבנות את הפרויקט, וכן הלאה. במסגרת הפרויקט "אלמוג יבנה" נבנות 487 יח"ד, ומתוכן 92 יח"ד אשר יוקצו לדיירים הוותיקים. כל אלו מתחלקות על פני חמישה מגדלים בני 26-23 קומות. הבנייה בשיטת בינוי-פינוי הופכת את הפרויקט למורכב וממושך יותר, אך תואמת את החזון החברתי המניע את פעילותה של קבוצת אלמוג.

 

"אלמוג יבנה" - מגה פרויקט של אלמוג פינוי-בינוי (באדיבות זיתוני הדמיות)
"אלמוג יבנה" - מגה פרויקט של אלמוג פינוי-בינוי(באדיבות זיתוני הדמיות)

 

אלמוג פינוי-בינוי שמה לה למטרה לתכנן ולבצע את הפרויקטים על הצד הטוב ביותר, תוך הקפדה מרבית על איכות, שקיפות, בטיחות והקניית ביטחון ואמינות לתושבים במתחמים בהם היא פעילה. לעיתים, חלק מהתושבים מרגישים לא שייכים לצביון החדש של הבניין או השכונה החדשה. באלמוג משקיעים מחשבה ומשאבים כספיים בהגדלת תחושת השייכות של הדיירים הוותיקים על מנת שלא יעזבו את השכונה וישתלבו בה וכדי שהאינטגרציה החברתית אכן תפעל. החזון החברתי של קבוצת אלמוג בא לידי ביטוי גם בפרויקט נוסף, שהשיווק שלו יחל במהלך 2019" - אלמוג כרמל מערב", הממוקם בשכונת נווה דוד בחיפה. מדובר בפרויקט הראשון מסוגו באזור, הנבנה במרחק מאות מטרים מקו החוף ויכלול פינוי של 74 משפחות ובנייה של 3 רבי קומות בגובה 27 קומות ו-437 יח"ד- בצומת הרחובות אמציה, שלמה המלך ואסתר המלכה. הפרויקט יחלוש על כ-16 דונם ויכלול פיתוח עשיר, ריאות ירוקות, גינה אקולוגית וגינת ספורט ומשחק אתגרית. בבניינים אלה מתגוררת אוכלוסייה המורגלת בהוצאות נמוכות יחסית על תחזוקת הבניין, הוצאות אשר עתידות לגדול במידה משמעותית עם המעבר למגדלים החדשים. כדי לסייע לאוכלוסייה שתתקשה להתמודד עם העלויות הגבוהות - ולאפשר להם להמשיך להתגורר בדירות החדשות - התחייבה החברה לממן סיוע בתשלומי האחזקה עבור דיירים שיזדקקו לסיוע.

 

פרויקט קהילת קנדה בתל אביב (באדיבות ארקיאייטיב)
פרויקט קהילת קנדה בתל אביב(באדיבות ארקיאייטיב)

 

משנים את פניה של יפו

אחד הפרויקטים החשובים במסגרת ההתחדשות העירונית יוקם בתל אביב-יפו, במתחם הרחובות קהילת קנדה-שדרות ירושלים. כאן מקדמת החברה תוכנית הוליסטית רחבת היקף, שבה יפונו 208 דיירים וייבנו 800 יח"ד ב-6 מגדלים ו-6 בניינים נוספים בבנייה מרקמתית. מדובר בפרויקט מורכב, המהווה פרויקט דגל של עירייה במסגרת התחדשות עירונית, וכולל אספקטים חברתיים, קהילתיים ותחבורתיים. המורכבות של הפרויקט נובעת מהמספר הגדול של יחידות הדיור, כמו גם מהיותו פרויקט הכולל עירוב שימושים של שטחי ציבור, מסחר, נופש ופנאי. הפרויקט ממוקם סביב הנתיב ההולך ונבנה של הרכבת הקלה, פרויקט עצום ומורכב שישנה את פני האזור מקצה לקצה.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים