שתף קטע נבחר
 

אמזון ניפצה את תחזיות הרווח אבל מדווחת על האטה בקצב גידול ההכנסות

ענקית הסחר המקוון פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה: הרווח צמח ביותר מפי 2 ביחס לרבעון המקביל אשתקד - ל-3.6 מיליארד דולר. ההכנסות עמדו על 59.7 מיליארד דולר - עלייה של 17%

אמזון דיווחה אמש (ה') על הכנסותיה לרבעון הראשון 2019. החברה הכניסה כ-59.7 מיליארד דולר - עלייה של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מספר זה אמנם גבוה מציפיות האנליסטים שעמדו על כ-59.68 מיליארד דולר, אך לא בהרבה. עם זאת, נתון הרווח צמח ביותר מפי 2 ביחס לשנה שעברה ועומד כעת על כ-3.6 מיליארד דולר לעומת 1.6 מיליארד דולר ב-2018.

 

המספרים של אמזון לא ממש הפתיעו את האנליסטים, החברה הגדילה את נתון הרווח בעיקר בזכות הגידול המסיבי של חטיבת מחשוב הענן AWS שעדיין מחזיקה בכ-70% מהשוק בתחום. גם עסקי הפרסום המקוון החלו לצבור תאוצה שהפכו למרכיב גדל והולך בתמהיל ההכנסות שלה.

 

עבור הרבעון השני אמזון מצפה להמשך של מגמת הגדילה שלה. היא צופה הכנסות של בין 59.5 מיליארד דולר ל-63.5 מיליארד דולר, מה שמייצג צמיחה של בין 13% ו-20% מנתוני הרבעון השני 2018. היא מצפה לרווח של בין 2.6 ל-3.6 מיליארד דולר לעומת רווח של כ-3 מיליארד דולר בשנה שעברה. נתון זה עשוי לגרום לה לצרות אם לא תצליח להגדילו ולהפתיע לטובה.

 

עם זאת ולמרות החדשות הטובות נראה שהמניה של אמזון לא ממש מזנקת. בדקות שאחרי פרסום הדוחות היא נראתה מנומנמת עם עליות מתונות של כ-1.65% בלבד. אין זה מפתיע, החברה לא ממש הפתיעה בדוחות למעט בסעיף הרווחיות. אך התמהיל של הביצועים עדיין מזכיר מאוד את מה שהציגה ברבעונים הקודמים.

 

ג'ף בזוס, אמזון (Photo: AFP) (Photo: AFP)
ג'ף בזוס, אמזון(Photo: AFP)

אם מנתחים את הדוח הנוכחי ניתן לראות שתמהיל ההכנסות שלה נשאר דומה לרבעונים הקודמים. החברה הכניסה כ-52 מיליארד דולר מעסקי המכירות המקוונות שלה, כאשר כשני שליש מהמכירות (כ-35 מיליארד דולר) התבצעו באתר האמריקאי והשאר (כ-16.19 מיליארד דולר) באתריה הבינלאומיים. הרווח התפעולי של המכירות בארה"ב עמד על כ-2.29 מיליארד דולר ולעומת זאת האתרים הבינלאומיים המשיכו להציג הפסד שעומד הפעם על כ-90 מיליון דולר, נתון שעל פניו נראה פחות גרוע מבעבר.

 

חטיבת הענן AWS ממשיכה להוביל את המשחק של אמזון. היא הגדילה את מכירותיה לכ-7.7 מיליארד דולר לעומת 5.44 מיליארד דולר בשנה שעברה. גם הרווחיות שלה זינקה והרווח התפעולי הנוכחי הוא כ-2.22 מיליארד דולר - זאת לעומת 1.4 מיליארד דולר ב-2018.

 

אמזון לא ממש סיפקה כותרות חיוביות בחודשים האחרונים, כאשר הדיווח האחרון לגביה היה על כך שהיא מחסלת את עסקיה בסין. הכניעה הזו לשחקנים המקומיים כגון עליבאבא ו-JD מעידה שהיא לא הצליחה לפצח את ה-DNA של השוק האסייתי העצום הזה. על פי נתוני הוול סטריט ג'ורנל, עסקיה בסין עמדו על כ-1.37 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2018 - לא סכום עצום ביחס למכירותיה בעולם - אך מספיק בשביל לצמצם את היקף ההכנסות שלה ואת הצפי לרבעונים הקרובים.

 

גם עסקי הפרסום שלה לא ממש מצליחים לגדול בצורה לינארית. על פי הערכות של Susquehanna Financial Group, עסקי הפרסום עוברים תהליך של "קשיי התבגרות" או במילים אחרות, אמזון לומדת כיצד לנהל את העסק הזה שרק החלה לפתח בשנים האחרונות. היא נאלצת כעת לבדוק את האטרקטיביות של פלטפורמות הפרסום הזמינות לה וכיצד ניתן להוון אותן. דוגמה לכך ניתן לראות בהשקה של שירות המוזיקה פריים בגרסה חינמית ושמבוססת על פרסום. שירות זה שמזכיר מאוד את הגרסה החינמית של ספוטיפיי מיועד לספק לחטיבת הפרסום שלה עוד נדל'ן שניתן יהיה להציע למפרסמים.

 

החברה עסוקה אם כן בעיקר בשיפור הרווחיות כרגע וניכר שהדבר נעשה על חשבון גידול מסוים בהכנסות. זאת ועוד, החברה כעת זוכה לשווי השוק השלישי הגבוה ביותר אחרי מיקרוסופט ואפל. בסך הכול, המניה שלה הציגה ביצועים שעלו על כל מניות המתחרות בשנה האחרונה עם צמיחה של כ-28%. נשאר לראות אם ההאטה הזו בביצועיה לא תאט גם את קצב הגדילה של המניה ברבעונים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ג'ף בזוס נשיא מנכ"ל אמזון
צילום: AFP
מומלצים