חברי אגד בעד הפרטה: 91% הצביעו בעד התוכנית לשינוי מבני בחברה
המשמעות היא שאגד תהפוך לחברה ותמכור מחצית ממניותיה למשקיעים חיצוניים או למשקיע אחד. כל חבר יקבל מיליון שקל לאחר יציאת התכנית לפועל
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ייצוגית נגד אגד וסופרבוס: לא מנעו עישון בתחנה
גם באגד לא יהיו חברים: הקואופרטיב יהפוך לחברה וכל הקווים יצאו לתחרות
השרים אישרו את הפרטת דואר ישראל
הסכם ההפעלה שנחתם עם המדינה מבטיח את פעילות אגד ל-14 שנים (עד 2029). הוא כולל לוחות זמנים להשלמת השינוי המבני ולהכנסת משקיע.
המשמעות היא שאגד תהפוך לחברה ותמכור מחצית ממניותיה למשקיעים חיצוניים או למשקיע אחד. לאחר כניסת משקיע והפיכת אגד לחברה היא צפויה להניב לכ-1,300 חבריה סכום של כמיליון שקל לכל אחד. על פי התוכנית, צפוי המשקיע לרכוש במועד כניסתו לחברה 50% מהמניות, כאשר לאחר שנתיים נוספות רשאי כל חבר לחייב את המשקיע לרכוש ממנו את המחצית השנייה של המניות תמורת תשלום במזומן.
לפי הערכת שווי שנחשפה ב"כלכליסט" לפני כשלושה חודשים, השווי נטו של אגד עומד על 1.3 מיליארד שקל. את ההערכה ביצעה עבור אגד פירמת EY ישראל (ארנסט אנד יאנג - קוסט פורר גבאי את קסירר), ולפיה עומד שווי הפעילות של אגד על 3.6 מיליארד שקל. מנתון זה יש להפחית את החוב הפיננסי של אגד - 1.9 מיליארד שקל, וכן את התחייבות אגד למדינה לתשלום 25% מהשווי.
הליך היסטורי לתחבורה בישראל
יו"ר אגד אבי פרידמן הזהיר את חברי קואופרטיב אגד כי אי אישור התוכנית יביא להיעלמות של אגד.
את אגד ליוו במהלך עורכי הדין אסתר קורן יפעת שפטל ומיקי גינסבורג ממשרד גרוס חודק.
מדובר במהלך היסטורי שמשנה את פניו של קואופרטיב התחבורה הגדול בישראל. הרוב הסוחף במהלך של חברי אגד בשינוי מהווה הבעת אמון בתהליך אותו הובילו יו"ר אגד אבי פרידמן וסמנכ״ל הכספים של אגד גלעד ריקלין.
מבין 1,300 החברים באגד, כ-1,000 הם נהגים (ותיקים וצעירים - החבר האחרון הצטרף ב-2005), והיתר נושאי משרה אחרים. בקואופרטיב יש עוד 4,500 עובדים שאינם חברים.