ענקית הממתקים מארס תשקיע בסטארטאפים ישראליים
חברת המזון הבינ"ל תשתף פעולה עם קרן JVP של אראל מרגלית כדי להפחית קלוריות ולהוסיף ערכים תזונתיים למוצריה. בכיר במארס: "ישראל מזמן נחשבת למובילה עולמית בתחום, ואנחנו רוצים לעבוד עם המומחיות הזאת"
לראשונה, ענקית הממתקים מארס תשקיע בסטארטאפים ישראליים בתחום הפודטק. תאגיד המזון העולמי חתם על הסכם שיתוף פעולה עם קרן ההשקעות JVP של אראל מרגלית. גורגר גראהם, סגן נשיא מארס לחדשנות, אמר ל-ynet: "בעזרת חדשנות ישראלית, אנחנו רוצים להפחית את מספר הקלוריות בשוקולד שלנו - ולהגדיל ערכים תזונתיים בבוטנים, מנטה, קקאו שמשמשים אותנו כחומרי גלם".
מתיו ברונפמן רכש פנטהאוז במגדל מאייר ב-50 מיליון שקל
שיא של 6 שנים בתביעת דמי אבטלה בחודש אפריל חבל ההצלה למפעל פניציה: יחסי ציבור על חשבון העובדים
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת הממתקים מארה"ב, הרביעית בגודלה בעולם בתחום, מחזיקה במותגים פופולריים כמו M&M, טוויקס, באונטי ומוצרים נוספים, שמטבעם עתירי קלוריות ושמן וסוכר. הטרנד הבריאותי-תזונתי שנפוץ כיום בעולם, מחייב את החברות לשינוים בהרכב המזון והפחתות ברכיבים המזיקים.
לדברי גרהאם, "בעידן החדש אנחנו מסתכלים על בריאות האדם ועל בריאות כמרכיב חיוני. אנחנו רוצים להשתמש בחדשנות שקיימת בישראל כדי לגרום לכך שגידולים יניבו ערך תזונתי גבוה יותר ועמיד בפני שינויי אקלים קיצונים. זה זמן מרגש במארס, בזכות מודלים עסקיים חדשים וההכרה בשינוים שהחדשנות יכולה לחולל עבורנו".
מה אתם מצפים למצוא בארץ?
גרהאם: "ישראל כבר מזמן נחשבת למובילה עולמית ביצירת ערך תזונתי גבוה משטח קטן יחסית, ואנחנו רוצים לשתף פעולה עם המומחיות הזאת. בעידן החדש אנחנו מסתכלים על בריאות האדם כדבר המשמעותי ואנחנו עושים זאת באמצעות תזונה ממוקדת. אנחנו כבר להוטים לנצל את האקוסיסטם החדשני של קהילת המזון, הבריאות והטכנולוגיה בישראל, כדי לקבל גישה לפתרונות טכנולוגיים לאתגרים גלובליים בתחום המזון".
לצד ההשקעות בסטארטאפים, השותפות תתמקד בתמיכה במחקרים של מכון ויצמן, הטכניון ואחרים בתחום המזון, החקלאות והתזונה, במטרה למצוא פתרונות שיוכלו להזין את האנושות מבלי לפגוש בסביבה בה אנו חיים.
יו"ר קרן JVP, אראל מרגלית, אמר כי "לישראל יש כיום הזדמנות להפוך למובילה עולמית בתחום הפודטק. עולם המזון והתזונה ניצב בפני שינויים דרמטיים, ואנו שמחים שתאגיד המזון העולמי, מארס, בחר בישראל וב-JVP אנו בעיצומה של מהפכה, וקטגוריות חדשות כמו מזון מופחת סוכר ועמילן, תחליפי חלבון ואריזות חכמות, יכולות להפוך את ישראל למובילה עולמית".