חיתולי פרימיום חדשים לפמפרס: המחיר למידות 1 ו-2 צפוי לרדת
פרוקטר אנד גמבל משיקה חיתולים חדשים תחת המותג פמפרס פרימיום קר 5 כוכבים שיחליפו את החיתול הקיים. הם אמורים להיות נוחים יותר לעור התינוק ומתריעים כשהחיתול קטן מדי. האריזות צפויות לגדול ללא שינוי במחיר. המשמעות: ירידת מחירים, אך במידות פחות נמכרות. ואיך החיתול? ניסינו
נתח השוק של פמפרס מתכווץ והחברה מנסה להוריד מחירים - אבל במידות הפחות פופולריות: פרוקטר אנד גמבל השיקה בארץ גרסה חדשה לחיתולי הפרימיום שלה, "פמפרס פרימיום קר 5 כוכבים", באריזת תכלת מנטה. האריזה הלבנה של המותג תרד מהמדפים. לכבוד ההשקה, החברה מוסיפה חיתולים לאריזות מידות 1 ו-2 כך שהמחיר פר חיתול יירד לקמעונאים וצפוי לרדת לצרכנים. זאת במטרה להעביר צרכנים למותג בשלב מוקדם יותר.
קימברלי קלארק שוב מעלה מחירים: מכווצת אריזות של האגיס פנטס, שקיות אשפה וטישו
בזכות מלחמת החיתולים: חבילה ב-15 שקל בלבד
ההורים מוחים: האגיס הפחיתה את מספר המגבונים
הגדילה אריזות ולא שינתה את המחיר
בעוד שהמתחרה קימברלי קלארק מכווצת את אריזות האגיס וגם חיתולי בייביסיטר התכווצו, פרוקטר תגדיל את אריזות פמפרס אקסטרה קר 5 כוכבים מידות 1 ו-2 ב-20%-25%, כשהמחיר לאריזה לא ישתנה. מידה 1 תגדל מ-41 חיתולים ל-52 חיתולים, תוספת של 11 חיתולים לאריזה, או מ-22 ל-26 באריזת נשיאה. מידה 2 תגדל בשמונה חיתולים, מ-38 ל-46 חיתולים. בנוסף, החברה תשיק לראשונה מידה 6 עם 26 חיתולים.
המידה הפופולרית ביותר בחיתולים היא מידה 4 בפמפרס ומידות 4 ו-4 פלוס אצל שחקניות אחרות, כך שהורדת המחיר נעשית במידות הפחות נמכרות. כך למשל, מידה 2 מהווה רק 8% ממכירות פמפרס. פרוקטר לא הוזילה את המוצר עבור המידות האחרות. בנוסף, כאמור, ההוזלה מגיעה בדרך עקיפה: לא בהורדת מחיר לקמעונאים, אלא בהגדלת אריזות.
לפמפרס יש תדמית יקרה, אבל לאחרונה היא פחות מוצדקת: לפי החברה, המחיר של פמפרס פרימיום היה במהלך השנה כ-86 אגורות לחיתול. מצאנו גם מחיר של 60 אגורות לחיתול (באריזות של 41 חיתולים) אבל גם ב-95 אגורות לחיתול (באריזות של 22 חיתולים).
המחיר של האגיס הוא 1.20 שקלים בממוצע שנתי, אבל מצאנו אותו גם ב-87 אגורות לחיתול (באריזות מידה 4 שכוללות 48 חיתולים). לעיתים קרובות, חיתולי המותג הפרטי זולים יותר, אבל לא תמיד. כך למשל, חיתולי שופרסל בייבי פרימיום מידה 1 נמכרים ב-24.90 שקל ברשת be וכן בשופרסל דיל ושלי ב-24.90 שקל - 88 אגרות לחיתול.
פמפרס בירידה, תולים תקוות בחיתול החדש
בשנה האחרונה נתח השוק הכספי של פמפרס ירד מ-21% ל-18.5%, לפי נתוני נילסן. האגיס עדיין שולט בקטגוריה ואחריו המותגים הפרטיים של שופרסל וסופר-פארם. שניהם השיקו גרסאות פרימיום וחיתולי בייביסיטר, שלאחרונה יצאו במהלך של החלפת חיתול בודד של האגיס בחבילת חיתולי בייביסיטר חינם. הדבר מראה כמה השחקנים בקטגוריית החיתולים צמאים לנתחי שוק.
גם פמפרס החלה לחלק בשנה האחרונה חיתולים חינם להורים טריים, כדי לנסות להעלות את המכירות. "אנחנו שוקלים חלוקה גם של מכנסונים לשלבים היותר מתקדמים", אומר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל, אופיר גוטמן.
איך זה לא השפיע על המכירות שממשיכות לרדת?
"חלה עלייה במכירות מידה 1 ו-2, כשמידה 2 אף גדלה ב-30% במכירות אך ההשפעה של זה קטנה על כלל המכירות. זה ישפיע על המכירות כשאותם הורים יגיעו למידה 4 שהיא המשמעותית. התחלנו בזה בספטמבר 2018 אז אנחנו מניחים שאם תהיה עלייה במכירות היא תהיה אחרי שנה או יותר".
בכמה החיתול החדש יעלה את המכירות?
"אנחנו שואפים שפמפרס פרימיום יעלה מ-30% ממכירות פמפרס ל-50% מכלל המכירות שלנו. בכלל השוק אנחנו מקווים שהמותג יגדל ב-3% עד 5%. זה חיתול שיש לו כבר התנסות בעולם אז אנחנו מביאים מוצר שאנחנו בטוחים בו".
מה החידושים בחיתולים החדשים ואיך הם סופגים?
לפי החברה, החידוש בחיתול החדש הוא שהוא מתאים יותר לעור התינוק, לפי בדיקות שנעשו על ידי החברה עצמה ואושרו על ידי ארגון בריאות עור בשם SHA. "מה שחשוב להורים אחרי הספיגה זה עור יבש", אמר גוטמן ל-ynet. "היום, ספיגה טובה יש בהרבה חיתולים, משום שאפשר להזמין את הליבה של החיתול מסין. ההבדל הוא באיורים על החיתול, המעטפת, צורת החיתול".
לחיתול החדש יש עוד שתי תכונות חדשות: מד רטיבות שמראה מתי החיתול רטוב נוסף לכל המידות, אחרי שעד כה היה מד כזה רק על מידות 1 ו-2 (פס צהוב שמתחלף לירוק); וכן מעין סרגל על מנגנון הסגירה של החיתול, שמאפשר לדעת אם החיתול קטן על התינוק. כשהמדבקות שסוגרות את החיתול מגיעות לספרה 3: זה הזמן לעלות מידה.
את המותג ניסו ארבע נסייניות במשך לילה ובוקר אחד. הן לא מצאו הבדל ניכר בינו לבין החיתול הקודם של פמפרס פרימיום קר, אם כי רובן לא קונות אותו באופן קבוע. הספיגה של החיתול נעה לדבריהן מ"טובה", ל"רגילה, כמו כל החיתולים, לא יותר ולא פחות", ל"היתה קצת נזילה".
המגע על העור הוגדר על ידן כ"כנראה נעים, כי הוא נעים ליד, אבל כל החיתולים של פמפרס נעימים יחסית למגע לעומת המתחרים, אם כי יש שיפור אצל חלק מהמתחרים שמתקרבים לרמה של פמפרס".
כל האמהות הזכירו ריח עז שנדף מהחיתול של חומר פלסטי או אחר, כשהוא הוצא מהאריזה. אחת מהאמהות אמרה שלא תחליף את האגיס, כי החיתול דלף לה. שתיים מהאימהות אמרו שישקלו מעבר לפמפרס (אחת מהן משתמשת בהאגיס והשנייה במותגים באופן רנדומלי) אם המחירים נמוכים ממחירי האגיס.
אבל מדובר באמהות שמשתמשות במידות 4-4 פלוס או 5 שאין בהן ירידת מחיר. אחת האמהות שלבנה יש עור רגיש במיוחד, אמרה שתבדוק את החיתולים החדשים לעומק ואם הם יהיו טובים יותר לעור של בנה - היא תעבור לחיתול זה, גם אם מחירו יהיה גבוה יותר.