שתף קטע נבחר

ביהמ"ש החליט: רשת האופנה TNT בדרך לפירוק

המשבר בענף האופנה: ביהמ"ש קבע כי אין היתכנות כלכלית להבראת הרשת בהיעדר מימון כספי - צפו בריאיון באולפן ynet עם עורך הדין המייצג את העובדים. בתוך כך, בנק דיסקונט תובע 4 מיליון שקל מרשת דן קסידי. החדשות הטובות: נקבע סופית כי רשת האופנה זברה נמכרה לסלקט

 

 

ענף האופנה במשבר: בית משפט המחוזי בחיפה לא אישר את בקשת הקפאת ההליכים שהגישה בשבוע שעבר רשת האופנה TNT, בשל חוב בגובה חמישה מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט".

 

רשת האופנה TNT הגישה בקשה להקפאת הליכים

ביהמ"ש אישר את מכירת מותג TNT של הוניגמן

רגע לפני סוף הקפאת ההליכים של הוניגמן: זכיינים של TNT במגעים לרכישתה

 

הבוקר (ד') קבעה השופטת בטינה טאובר כי "לאחר שהתקיים דיון בבקשת החברה למתן צו הקפאת הליכים, והתברר כי הבקשה הוגשה בעיתוי מאוחר ובאופן שלא קיימת היתכנות להבראה של החברה - ולו אף הבראה קצרת טווח בהיעדר כל מימון - הסכימו החברה ובעלי מניותיה לחזור בהם מהבקשה. הנני מורה בשלב זה על מחיקת הבקשה למתן צו הקפאת הליכים. בשלב זה ובהסכמת כל הנוכחים ניתן צו איסור דיספוזיציה ביחס למלאי החברה".

סניף של TNT (צילום: דנה קופל)
חנות של רשת TNT שנסגרה בתל אביב. הבקשה להקפאת הליכים לא אושרה(צילום: דנה קופל)
החברה ובעליה הסכימו לחזור בהם מהבקשה להקפאה והבקשה נמחקה. כתוצאה מכך, הצו הארעי שניתן ב-16.5 מבוטל.

 

עוד נודע כי עורכי הדין המייצגים את 50 העובדים, אופיר רונן ואלון הורנשטיין, מתכוונים להגיש בימים הקרובים בקשה לפירוק ומינוי מפרק זמני נגד החברה. על פי הפרוטוקול, עלי חיאדרה, בעלי החברה שרכש את הרשת מקבוצת הוניגמן לפני כשנה, הסכים להעביר לעורכי הדין של העובדים 5,000 שקל לצורך מימון הבקשה והאגרות הדרושות. הרשת מנתה 13 סניפים, שניים מהם בזכיינות.

 

בבית המשפט אמר היום עו"ד אבו רייא, המייצג את החברה, כי "נראה שאין הרבה מה להקפיא, יש אולי שני סניפים שנותרו מהרשת, שהנושה העיקרי הם העובדים. בסיס הבקשה הוא ניסיון לבדוק היתכנות של מכירת העסק - כל 13 החנויות, אבל יש שתי חנויות שמושכות את הרוכש הפוטנציאלי. לא מדובר על הקפאה של חודשים אלא על תקופה קצרה. מדובר בתמורה של 90 אלף שקל לשני סניפים. מתנהל גם מומ לגבי כל הסניפים על סכום יותר גבוה. אני מזכיר שבמחזור הקודם התמורה על כל סניף הייתה 20 אלף שקל".

 

עו"ד ליה בלומנפלד, שמייצגת את בנק דיסקונט, אמרה בדיון כי כבר לפני שנה נטען שלא תהיה יכולת לתפעל את הרשת; ואישור המכירה ניתן על סמך שותפים נוספים לעסקה, אשר "נעלמו בין אישור המכר לקבלת החזקה... החנויות ננטשו וכרגע רק הסניף בחדרה פועל. יש סניפים שכבר נמסרו לצדדי ג'. כבר חודשים שלא משולם שכר דירה. הגיעו איתם להסדרים ופריסות. כשזה לא עבד , ניתנו הודעות ביטול".

 

דיסקונט תובע 4 מיליון שקל מרשת האופנה דן קסידי

במקביל, הגיש היום בנק דיסקונט לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך כארבעה מיליון שקל נגד רשת האופנה דן קסידי (1993) ובעלי המניות משה בן שטרית ושושנה שרים. התביעה הוגשה בגין משיכות יתר של קסידי בחשבון הבנק שלה בדיסקונט, שהובילו לחוב של 3.8 מיליון שקל.

 

לפי הבנק, לסכום זה מצטרף חיוב של כרטיסי אשראי על סך כ-9,000 שקל; וכן חיוב בגין ערבויות בנקאיות בסך 219 אלף שקל לקניונים ומרכזי מסחר מהם שוכרת הרשת נכסים, בין היתר לקבוצת עזריאלי, מליסרון, אזו-ריט וגירון. לסכום זה מצטרפת ריבית בסך 6,500 שקל. הבנק טוען, באמצעות עו"ד יהודה גרינהויז-לנדוי, כי החשבון של דן קסידי "אצל דיסקונט היה לדביטורי כתוצאה ממשיכות יתר וחיובים אחרים". טרם הוגשה תגובת הרשת לבית משפט.

קסידי בוטיק ()
חנות קסידי בוטיק
 

על פי נספחים לכתב התביעה, ב-1 באפריל שלח הבנק לבעלי המניות מכתב התראה בטרם הגשת תביעה, ודרש פירעון של החוב בתוך 30 יום. במכתב ההתראה איים הבנק כי אם החוב לא יסולק, יממש ניירות ערך, יפתח תוכניות חיסכון, יממש ביטחונות ויגיש תביעה. בנוסף, חייב הבנק את החברה בעמלת התראת עורך דין, בגין שליחת מכתב ההתראה על סך 200 שקל.

 

אתמול דווח כי רשת האופנה הוותיקה, שהוקמה לפני ארבעה עשורים, נקלעה לבעיות תזרים וצ'קים שלה חוזרים. שמה הנוכחי הוא קסידי בוטיק והיא מפעילה כיום תשעה סניפים, לאחר שבשנתיים האחרונות נפוצו לא מעט שמועות על מצבה - ומי שהייתה שוכרת ותיקה בקניונים, צמצמה נוכחות משמעותית בשנתיים האחרונות.

 

סופית: רשת האופנה זברה נמכרה לרשת סלקט 

בתוך כך, בית משפט המחוזי אישר היום את מכירת רשת האופנה זברה לרשת סלקט, לאחר שבינואר האחרון ניתן נגדה צו הקפאת הליכים. המכר אושר לרשת האופנה המוזלת סלקט תמורת כ-15 מיליון שקל. אלה חדשות טובות לעובדי הרשת: בית המשפט ציין כי המשך העסקת העובדים הוא עניין מהותי, ויש לשבח את כל הנוגעים בדבר וקבוצות הנושים, לרבות הבנקים.

 

סלקט רכשה את זברה ב-14 מיליון שקל

נאמן רשת האופנה זברה מציע להוציא אותה למכירה

ביהמ"ש הוציא צו הקפאת הליכים לרשת האופנה זברה

 

בית משפט שיבח את נאמן רשת זברה, עו"ד גיל הירשמן, ובא כוחו, עו"ד שחר שם טוב. מדובר בהישג משמעותי לכ-300 עובדי רשת זברה, המיוצגים על ידי עו"ד ליזה חדש, ש-85% מהם ימשיכו להיות מועסקים על ידי הרוכש, תוך שימור תנאי העסקה.

זברה ZEBRA zebra (צילום: צילום: ענר גרין)
רשת זברה(צילום: צילום: ענר גרין)

רשת זברה נמכרה לחברה חדשה בשם זברה אחזקות, שבעלי מניותיה יהיו אלון דויטש ויעקב הראל אלבז - בעלי חברה המפעילה רשת חנויות אופנה תחת המותג סלקט. הנאמן ציין בדו"ח שהגיש לאחרונה כי אל משרדו הוגשו 496 תביעות חוב בסך כולל של כ-175 מיליון שקל; אולם מצבת החובות של זברה עשויה להשתנות בהתאם להכרעות סופיות בתביעות חוב שטרם הוכרעו.


פורסם לראשונה 21/05/2019 14:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
חנות של רשת TNT שנסגרה בתל אביב
צילום: דנה קופל
מומלצים