מה צריכים לעשות העסקים הקטנים כדי להרוויח מהכניסה של אמזון
מצד אחד לאמזון חלק נכבד בקריסת רשתות ענק כמו סירס וטויס אר-אס. מצד שני, העסקים הקטנים יכולים להרוויח בענק מהכניסה של ענקית הקמעונאות לישראל. האזינו לפודקאסט מנועי הכסף - פרק 57
כמו בלא מעט תחומים, גם מהכניסה של אמזון לישראל אנחנו חייבים ללמוד מהאמריקנים. מהרגע שענקית הקמעונאות הפסיקה להתמקד בספרים, חלקה במסחר הקמעונאי בארצות הברית הלך וגדל על פני השנים. התחרות על הצרכן התגברה, היקף הצריכה הפרטית, שזה כידוע הדלק מאחורי הכלכלה הגדולה בעולם - גדל, הצרכנים ברובם מרוצים והקמעונאים - טוב, תלוי את מי שואלים.
טראמפ נגד סין: מה זה יעשה לשווקים?
מה בין השיאים בוול סטריט למשחקי הכס
מיליארד משתמשים לא טועים: 2019 היא שנת המהפכה הטלוויזיוניתמצד אחד, ההתחזקות של אמזון בארה"ב גרמה לסגירת מאות סניפים של רשתות קמעונאיות גדולות כמו סירס, kmart, ג'יי.סי.פני וטויס אר-אס. חלק מרשתות אלו פשטו רגל, חלק שינו כיוון עסקי וחלק לא קטן מהקניונים בהן פעלו הרשתות הפכו לפילים לבנים נטושים.
אבל לא כולם הם עסקים שמגלגלים מיליארדים בשנה, יש גם את העסקים הקטנים. ופה, על מנת שאלו ימשיכו להתקיים ולצמוח, עליהם לבחון דרכי פעולה שונות. ועל כך דיברנו בפרק ה-57 של מנועי הכסף עם אילנית שרף ואורי גרינפלד, מנהלת מחלקת המחקר והכלכלן הראשי של פסגות.
משלוחי אמזון
צילום: רויטרס
מומלצים