שתף קטע נבחר

תביעה: "חברת המיתוג הציגה רעיונות מועתקים"

תביעה על סך 1.8 מיליון שקל נגד הסטודיו של ברוך נאה: "הלוגואים שהוצעו ללקוח הועתקו והוצגו כמקוריים". בסטודיו נטען שזה חוסר הבנה מצד הלקוח: "אלו השראות וכיוונים עיצוביים למטרת התרשמות"

תביעה נגד חברת המיתוג והשיווק ברוך נאה סטרטיג'יק דיזיין, בטענה שהציגה ללקוחה רעיונות חדשים ומקוריים שכאילו גובשו במיוחד עבורה, אולם בפועל הם הועתקו כביכול. התובעת, י. סולומון חוויה שבכלי, בעלת המותג "חוויה HOME", דורשת 1.8 מיליון שקל.

 

בטונים גבוהים: קובי פרץ שכר את פרקליטו של ראש הממשלה

תוסר התראת פשיטת רגל מבעלי הפועל ת"א לשעבר

סכסוך בריח רע: ספקית של ללין תובעת אותה

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

ברוך נאה, מבכירי מעצבי המוצר בישראל, מחזיק בסטודיו רב המוניטין, העוסק במתן שירותי מיתוג ואסטרטגיה שיווקית ואחראי בין השאר לאריזות שוקולד פרה של עלית וקוטג' תנובה. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אליס אברמוביץ', נטען שבסוף שנת 2018 חתם הסטודיו על הסכמים עם התובעת, במסגרתם התחייב ליצור ולהגות עבור המותג "חוויה" רעיונות ועיצובים שיווקיים, וכך גם עבור רשת חנויות כלי בית שהתובעת התעתדה להקים במהלך 2019.

אינפו כלכלה תביעה סטודיו ברוך נאה (צילום: אוראל כהן)
* לפי הנטען בכתב התביעה(צילום: אוראל כהן)

התובעת טוענת ששילמה כ-84 אלף שקל "ולא קיבלה תמורה. במקום ליצור ולהגות רעיונות ועיצובים שיווקיים, התברר בדיעבד שהצעות ולוגואים שעיצבה הנתבעת, לכאורה, לא נוצרו ונהגו על ידה, אלא מתוך זלזול ואי-אכפתיות הועתקו ו/או נרכשו מצדדים שלישיים".

 

לטענת התובעת, כתוצאה מהתנהלות הסטודיו לא מיתגה את מוצריה לקראת החגים ולא הקימה את רשת החנויות ב-2019, הפסד שהעריכה במיליון שקל. מהתביעה עולה שהתובעת פנתה לסטודיו לפני הגשת התביעה, אולם שם דחו בתוקף את הטענות.

 

מברוך נאה סטרטיג'יק דיזיין נמסר בתגובה: "לחברה מוניטין של יותר מ-20 שנה בתחום, היא הובילה ומובילה תהליכי מיתוג של החברות הגדולות במשק. מדובר בטענות מגוחכות, שכל מטרתן להימנע מתשלום עבור עבודה שהתבצעה. מהעולה בנספחי התביעה ניתן להבין שמדובר בחוסר הבנה מצד הלקוח. כידוע למבינים בתחום האסטרטגיה והמיתוג, כחלק מהתהליך יש שלב קונספטואלי מקדים, בו מציגים השראות על בסיס הרעיון האסטרטגי, כיוונים עיצוביים של חברות מתחומים דומים בעולם לצורכי התרשמות וכיווני חשיבה. זה בדיוק מה שנעשה. הטענות מבטאות בעיקר אופרטוניזם וחוסר הבנה בסיסי בעיצוב בכלל ובמיתוג בפרט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקור(מימין) מול האפשרות שהציג ברוך נאה
מומלצים