שתף קטע נבחר

מענק של 180 מיליון אירו לחברות ישראליות העוסקות בחדשנות

מדובר בחברות ובחוקרים מהאקדמיה שהשתתפו בתוכנית המחקר והחדשנות האירופית הגדולה בעולם "הורייזן 2020" של האיחוד האירופי. מאז שנת 2014 הוענקו 742 מיליון אירו ל-1,062 פרויקטים ישראליים

אירופה מסייעת לקדם חדשנות בישראל: האיחוד האירופי יערוך היום (ג') טקס הענקת אותות הוקרה ל-423 חברות וחוקרים ישראלים, שזכו במענקי תוכנית המחקר והחדשנות האירופית "הורייזן 2020" לשנת 2018 בהיקף כולל של 180 מיליון אירו. מדובר ב-146 חברות ישראליות, 188 חוקרים מהאקדמיה ו-42 פרויקטים במסגרתם לקחו חלק מכוני מחקר, עיריות, מוזיאונים וגורמים נוספים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

למפות את שבילי הנרקוס: סופרקום הישראלית תסייע לקולומביה ביישום הסכם השלום

ישראל תסייע להקים תשתית חשמל באפריקה

מדינה בהמתנה: המטרו תקוע, הדיור בסימן שאלה, הותמ"ל צולע

 

מדובר בתוכנית מהגדולות בעולם שעוסקת במחקר וחדשנות, כאשר המימון הישראלי להשתתפות בה ניתן על ידי המועצה להשכלה גבוהה, רשות החדשנות, משרד המדע, משרד הבריאות, המשרד לביטחון פנים ומשרד האנרגיה. בין השנים 2014-2018 זכו 1,062 פרויקטים ישראלים שונים למענקים בהיקף כולל של כ-742 מיליון אירו. יצוין כי הסכם הורייזן לא מאפשר לחברות מעבר לקו הירוק להגיש בקשה למענק.

האיחוד האירופאי העניק אותות הוקרה ל-423 חברות וחוקרים הישראלים  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
האיחוד האירופאי העניק אותות הוקרה ל-423 חברות וחוקרים הישראלים (צילום: shutterstock)
  

דוקטור עמי אפלבום, המדען הראשי במשרד הכלכלה, יו"ר רשות החדשנות ויו"ר ועדת ההיגוי של איסרד (המינהלת הישראלית למחקר ופיתוח אירופי) אמר כי "תוכנית המסגרת האירופית היא תוכנית יוקרתית, המאפשרת לתעשייה ולאקדמיה בישראל להתחרות בבימת המצוינות והחדשנות העולמית. שיעור ההצלחה בה עומד על כ-14% בלבד, לפיכך זכייה בה מהווה תו איכות ומצוינות לחוקרים ולחברות שהשיגו את המענק. היא מאפשרת הגשה פרטנית ומשולבת עם שותפים אירופים, וכך פותחת למשתתפים בה דלת לשיתוף פעולה מחקרי ועסקי עם ישויות אירופיות, מעבר למימון המשמעותי שהם מקבלים".

 

פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב, הוסיפה כי "הורייזן 2020, כמו גם תוכניות המסגרת הקודמות של הקהילה האירופית, היא בעלת חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה עבור מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. הישגי החוקרים הישראלים בתוכנית, ובעיקר בתכניות ה-ERC היוקרתיות, הם מקור לגאווה לאומית ומציבים את המחקר הישראלי בחזית המדע העולמי בכלל והאירופי בפרט".

 

שגריר האיחוד האירופי לישראל, עמנואל ג'ופרה, ציין כי "כבכל שנה אנו מציינים את שיתוף הפעולה במחקר וחדשנות בין האיחוד האירופי לישראל על ידי מתן פרסי הוקרה לזוכים בתוכניות השונות של הוריזון 2020. אירוע ההוקרה השנה יתקיים ללא שימוש בפלסטיק ויהווה סמל לנושא חיוני שמוביל האיחוד בזירה הגלובלית. מדיניות המקדמת את נושא הקיימות ואיכות הסביבה על פני כדור הארץ למען הדורות הבאים חייבת להיות מגובה בפתרונות טכנולוגיים, מחקר וחדשנות - תחום בו שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי תפקיד מפתח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים