שתף קטע נבחר

אין לכם תקלה במזגן: מתי הטכנאי מיותר?

לא חבל על הכסף? גם אם חמסין ואתם חייבים שעכשיו המזגן יפעל על קירור, זה לא אומר שאתם צריכים למהר ולהזמין טכנאי. אתר "המקצוענים" עם הצ'קליסט שכדאי שתבדקו לפני שאתם מחייגים

150-250 שקל לדמי ביקור. זה הסכום שטכנאי מזגנים יגבה מכם, גם אם בפועל לא יבצע כמעט כלום, רק עבור עצם ההגעה אליכם. לכן, כדי למנוע אי נעימויות והוצאה כספית מיותרת, ערכו בעצמכם כמה בדיקות מקדימות שכמעט ולא לוקחות זמן.

 

אם סימנתם וי על כל הבדיקות, עדיין כדאי להתקשר לטכנאי ולשאול אותו כמה שאלות מקדימות בטלפון ולא למהר לסגור איתו הגעה. וכדאי בהחלט להשוות מחירים, בייחוד בעונת השיא של טכנאי המזגנים. תתפלאו עד כמה פערי המחיר גדולים בין טכנאי לטכנאי. היו מודעים למחירון הנהוג בשוק ואשר מפורסם באתרים השונים, וגלו ערנות. כך תעברו את הקיץ הזה עם פחות זיעה ויותר כסף בכיס. מה כדאי לבדוק? את 6 הדברים הבאים.

 

      (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

הסוללות בשלט ריקות? קריאת שירות מיותרת

"תתפלאו כמה קריאות שירות מיותרות וכמה דמי ביקור בוזבזו לשווא רק בגלל אי בדיקה של מצב הסוללות בשלט", אומרים השירות של אתר "המקצוענים" "פעולה פשוטה שיכולה לחסוך לכם בין 150 ל-250 שקל דמי ביקור טכנאי".

 

"אם הסוללות כבר חלשות, המזגן לא מקבל את תשדורת האינפרא האדום, ואנשים טועים לחשוב שיש תקלה במזגן, במקום פשוט להחליף סוללות", אומר משה לבקוביץ' (לבקו), מהנדס חטיבת מיזוג אוויר ואקלים באלקטרה.

 

ישנה תקלה נוספת שקשורה לשלט, והיא שצרכנים מנסים להפעיל מזגן אחד עם שלט ששייך למזגן אחר, שיוצר בתקופה שונה או שהוא של יצרן שונה. לבקוביץ': "יש מקרים שבהם השלטים הם ב'שפות' שונות, ואז המזגן לא מגיב לשלט. בשיחת טלפון מקדימה עם טכנאי או מוקד שירות, ניתן להסב את תשומת לבו לכך שאולי יש מספר שלטים בבית, והוא פשוט השתמש בשלט הלא נכון".

 

האם בטעות לחצתם על מצב "חימום" בשלט?

אחת הטעויות הנוספות שקשורות לשלטים, ואשר גם הן גוררות לא מעט קריאות שירות מיותרות לטכנאי מזגנים, יכולה להיפתר בלחיצת כפתור. מוקד השירות: "לעתים, לוחצים בטעות על מצב הפעלה (Mode) לא נכון בשלט, זה יכול להיות מצב "אוורור" או "חימום", ואז מתפלאים מדוע המזגן לא מקרר בקיץ. אם אתם לא יודעים, שכחתם או לא בטוחים מהו המצב הנכון, קל מאוד לבדוק בגוגל מהו דגם השלט ומה כל סימון בו מסמל. במרבית השלטים, סימון קירור יהיה של פתית שלג, סימון חימום יהיה איור של שמש, ומצב אוורור יהיה ציור של מאוורר".

 

כביסה נדבקה ליחידה החיצונית? אל תתפלאו שהמזגן לא מקרר

מתי בפעם האחרונה יצאתם למסתור הכביסה ובדקתם את מצב היחידה החיצונית? "יש לוודא שכביסה לא נדבקת אל חלקה האחורי של היחידה החיצונית", מסביר לבקוביץ'. "אחרת, ביצוע המזגן יורדים פלאים, עד כדי כך שהוא מפסיק לפעול. יש לוודא שאין בגדים, קרטונים, שקיות ניילון או כל דבר אחר שמונע את יניקת האוויר ביחידה החיצונית".

 

יש נזילות מים? בדקו שהפילטרים נקיים

לא רק שהמזגן לא מקרר מספיק ושתפוקת המזגן שלכם יורדת כשהפילטרים סתומים, אלא זה גם יכול לאורך זמן לגרום לנזילות מים. מה הפתרון? לפתוח את מכסה הפלסטיק של היחידה הפנימית, לשלוף את הפילטרים ולנקות אותם תחת מים זורמים.

 

"זה הדבר הבסיסי ביותר שאני מצפה מהצרכן הסופי, לטיפול במזגן שלו", אומר לבקוביץ'. "אדם מן היישוב בהחלט יכול לנקות את הפילטרים, וזה לא מצריך קריאת טכנאי. אני ממליץ לשטוף את הפילטרים תחת מים זורמים, בכיוון שמנוגד לזרימת האוויר עליהם. כלומר, הפילטרים הם קעורים, וכשמוציאים אותם ניתן לראות מהיכן האוויר זורם. ברגע שמנקים אותם בניגוד לכיוון זרימת האוויר, זה הופך את הניקיון להרבה יותר יסודי".

 

ואולם, אם יש לכם שתי ידיים שמאליות, כדאי שתבקשו ממישהו מנוסה שאתם מכירים. "הפלסטיקה של המזגן מאוד עדינה, ואולי תצליחו לנקות את הפילטרים, אבל אם תשברו את אחד מהחלקים האלה, תיאלצו לחיות עם מזגן מרעיש לאורך זמן רב, דבר שיכול להיות מעצבן מאוד עבור אנשים מסוימים", אומרים במוקד השירות.

 

צינור הניקוז נסתם? נסו לנשוף לתוכו

במקרה של נזילת מים, אם יש לכם גישה לקצה של צינור הניקוז, תוכלו לנשוף לתוכו. לעתים, הדבר ישחרר את הסתימה ויגרום לניקוז מים תקין, מה שימנע את המשך נזילות המים מהמזגן.

 

"הבעיה היא שבבנייה רוויה, או למי שיש מערכת מיזוג מיני-מרכזי, שמתחבר להכנות בקיר, אין גישה לצינור הניקוז", מסביר לבקוביץ'. "במקרה כזה, אין ברירה אלא להזמין טכנאי. הטכנאי יפרק את הפאנלים וישחרר את הסתימה, ואם מקורה הוא בצינור, אז הוא ישחיל לאורכו אביזר שיפתח את הסתימה. לרוב, אם הצינור אינו גלוי, אלא שקוע בקיר הוא נשמר טוב יותר. לעומת זאת, אם הצינור גלוי וחשוף, מוטב להחליף את הצינור ולא להסתפק בפתיחת הסתימה, הפרשי המחיר לרוב יהיה מזעריים".

 

עוד כתבות בנושא:

כך תכינו את המזגן לקיץ  

התקנת המזגן, תחזוקה וטיפים לקירור יעיל 

תקלות במזגן שאפשר לפתור לבד

 

האם המזגן עדיין תחת אחריות ומה לא נכלל בה?  

יצרניות המזגנים מספקות לרוב אחריות של שנה על המזגנים, ולעתים במהלך תקופת מבצע או בתוספת תשלום, מאריכות את משך המבצע לשנתיים-שלוש בסך-הכל. ואולם, לא הכל נכלל תחת האחריות.

 

ניקוי יסודי, שהוא חלק מתחזוקה שוטפת המומלצת מאוד לשימור המזגן, אינה כלולה באחריות. לכן, סביר להניח שאם תזמינו טכנאי לצורך ניקוי יסודי, לא רק שהוא יגיד לכם שזה כלול במסגרת האחריות, אלא אף ייתכן שהוא יגבה מכם דמי ביקור מיותרים, למרות שהגיע ובפועל לא עשה כלום.

 

"ניקוי יסודי של המזגן אורך כשעה, וטכנאים מטעם החברות היצרניות שעוברים מבית לבית, בלו"ז צפוף יחסית, לא ממהרים להעניק שירות זה, שממילא לא כלול באחריות", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". לכן, חשוב לברר מראש טלפונית מה כלול באחריות ומה לא, ולחסור חוסר נעימות והוצאה כספית מיותרת".

 

לגבי יתר התיקונים, הרי שבמהלך שנת האחריות הראשונה, לרוב ישתלם להפעיל את האחריות ולא למהר להזמין טכנאי מטעמכם. לכן, כדאי מאוד שתמצאו את תעודת האחריות, או לכל הפחות תנסו לפנות תחילה למשווק, שינסה לאתר עבורכם את הפרטים.

 

צריכים טכנאי מזגנים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"


פורסם לראשונה 16/06/2019 09:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים