אחרי שנים של קיפאון: תנובה רכשה מפעל פסטות
תשלם כ-20 מיליון שקל תמורת 51% מחברת דורו איטליאן פרודקטס לפסטות טריות; תייצר קו של פסטה מצוננת ותיכנס לתחרות מול שטראוס ופסטה נונה
תנובה מתרחבת לתחום הפסטות, ולראשונה זה שנים רוכשת חברת מזון. החברה רכשה 51% מיצרנית הפסטה הטרייה דורו איטליאן פרודקטס, שבבעלות שי אלון וגיל בן-דב, תמורת כ-20 מיליון שקל. לדורו יש מפעל בבית דגן המעסיק 27 עובדים, ומכירותיה השנתיות מגיעות לעשרות מיליוני שקלים.
תנובה זכתה במכרז להקמת חממת פודטק בקריית שמונה
המלחמה על הגבינות הקשות: תנובה משיקה מותג פרימיום
אחרי 4 שנות ירידה במכירות: תנובה חזרה לצמוח
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד כה התמחתה דורו בעיקר בשוק המוסדי כמו בתי קפה, בתי מלון ומסעדות. העסקה קיבלה את אישור הממונה על התחרות.
תנובה מתכוונת לייצר קו חדש של פסטה טרייה מצוננת לצרכן, שתימכר ברשתות השיווק, במקררי החלב, ובכך להתחרות בפסטה מצוננת וממולאת (רביולי, טורטליני וכו') של שטראוס, המיוצרת במפעל הסלטים בכרמיאל (בשנה שעברה השיקה שטראוס לראשונה ארוחות פסטה מוכנות לקחת, תחת המותג EAT GOOD), ובפסטה נונה, שמופצת על ידי מחלבות גד ובעבר הופצה על ידי תנובה. בנוסף, תפתח תנובה חזית מול אסם בכל הנוגע לפסטה יבשה ורטבים.
ברקע הרכישה עומד המטבח האיטלקי, הפופולרי מאוד בישראל, בשל האהדה לגבינות ולמאכלים חלביים. המסעדות האיטלקיות הן הקטגוריה הגדולה ביותר בשוק המסעדנות, והיקף מכירותיהן אף עולה על מכירות הפלאפל, החומוס או האוכל המזרחי. הציבור גם נוטה לחפש אוכל שקל להכין.
ההזדמנות של תנובה
צריכת הפסטה לנפש בארץ דומה לצריכתה במדינות המפותחות, אך המשקל היחסי של הפסטה הטרייה משוק הפסטה נמוך לעומת המערב. מדף הפסטה הטרייה בישראל קטן ומצומצם לעומת מדפי הסופרמרקטים באירופה ובארה"ב. לתנובה יש הזדמנות לפתח את הקטגוריה באמצעות סוגים חדשים של פסטה, מילויים ורטבים.
דורו הוקמה ב-2007 כיצרנית של פסטה טרייה, רטבים לפסטה וממרחים מצוננים. בהמשך הרחיבה את פעילותה לייצור בצקים טריים ומיוחדים לפיצה, וליבוא של קו מוצרים ייחודי כמו פסטה ללא גלוטן, ריזוטו, רטבים ועוד.
הפורטפוליו של החברה מונה כיום עשרות מוצרים, ובכלל זה מגוון פסטות ממולאות כמו רביולי וטורטליני, יותר מ-15 סוגי פסטה טרייה, בצקים, ממרחים ועוד. מוצרי החברה מיוצרים מ-100% חיטת דורום, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. החברה מייבאת מאיטליה רבים מחומרי הגלם, ובכלל זה את כל הקמח המשמש לייצור. לפני כשנה החלה דורו לשווק מוצרים מיובאים לרשתות קמעונאיות תחת המותג פסטה ריקו.
לפרוץ גבולות
מנכ"ל תנובה, אייל מליס, ציין כי "הרכישה היא חלק ממימוש האסטרטגיה של תנובה להתרחב לקטגוריות נוספות בשוק המזון. פעילות דורו סינרגטית לפעילותה של תנובה במעדנות ולפעילות תנובה שף בשוק המוסדי. נדע למנף את היכולות של כל אחת מהפעילויות".
שי אלון, מבעלי דורו, אמר כי "השותפות החדשה תאפשר לנו לפרוץ גבולות. אני מאמין שעם הידע המקצועי של תנובה ושלנו נוכל להוביל בעתיד את שוק הפסטה הטרייה".