שתף קטע נבחר

פטריק דרהי רוכש את בית המכירות הפומביות סותבי'ס תמורת 3.7 מיליארד דולר

המיליארדר הישראלי-צרפתי, המחזיק בין היתר בשליטה בחברת הוט, רוכש את בית המכירות הפומביות בפרמיה של 61%; לאחר השלמת העסקה תהפוך סותב'יס לפרטית ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה בניו יורק

עסקת ענק לטייקון התקשורת פטריק דרהי: המיליארדר הישראלי צרפתי, שהונו נאמד ביותר מתשעה מיליארד דולר, רכש את בית המכירות הפומביות סותבי'ס תמורת 3.7 מיליארד דולר.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

טראמפ אומר שהאירו זול. האם הוא צודק?

שיא של שנה: הביטקוין קופץ ליותר מ-9,000 דולר

פייבר הישראלית נסקה ביום המסחר הראשון שלה בניו יורק

 

העסקה נעשתה במחיר של 57 דולר למניה - פרמיה ענקית של 61% למחיר הנעילה של מניית בית המכירות הפומביות ביום שישי. המניה קופצת ב-60% במסחר בניו יורק - שיא של כמעט שנה. לאחר השלמת העסקה, סותבי'ס תהפוך לחברה פרטית ומניותיה ימחקו מהמסחר בבורסה הראשית של ניו יורק (NYSE).

   (צילום: רמי זרנגר)
פטריק דרהי(צילום: רמי זרנגר)

דרהי הוא בעל השליטה ויו"ר חברת הכבלים אלטיס ארה"ב הנסחרת בניו יורק בשווי של 16 מיליארד דולר ושל קבוצת אלטיס הנסחרת באמסטרדם בשווי של כ-4 מיליארד יורו. כמו כן, הוא בעל השליטה בחברת הכבלים הישראלית הוט. העסקה עם סותבי'ס צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה.

 

"פטריק דרהי הוא אחד מהיזמים המוכרים ביותר בעולם. בשם כל עובדי בית המכירות הפומביות, אני רוצה לברך אותו על הצטרפותו למשפחת סותבי'ס", אמר מנכ"ל החברה, טד סמית, בהודעה לעיתונות.

 

"הרכישה הזו תסייע לסותבי'ס להאיץ את תוכנית הצמיחה המוצלחת שלה מהשנים האחרונות במסגרת של גמישות גבוהה יותר. היא ממקמת אותנו במצב טוב יותר לקראת העתיד ואני מלא אמונה שהחברה תהיה בידיים מצוינות בעשורים הבאים תחת פטריק כבעלים שלה", הוסיף סמית'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רמי זרנגר
פטריק דרהי
צילום: רמי זרנגר
מומלצים