שתף קטע נבחר
 

תחנות הקו האדום של הרכבת הקלה ימוגנו

התחנות יהפכו בזמן חירום למקלטים שיספקו הגנה מפני מתקפת טילים ביולוגית-כימית, כשבתחילה ימוגנו תחנות בבני ברק, רמת גן ותל אביב. לפי הערכות, כל תחנה תוכל לתת מחסה לכ-2,000 אנשים

תחנות הרכבת הקלה התת־קרקעיות בקו האדום, ובהמשך גם תחנות הקו הירוק, יהפכו בזמן חירום למקלטים שיספקו הגנה מפני מתקפת טילים ביולוגית־כימית. לפי הערכות של נת"ע, כל תחנה תוכל לשמש כמקום מסתור עבור כ־2,000 איש, וכל התחנות יוכלו לספק הגנה עבור כ־20 אלף תושבים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

"הרכבת הקלה תתעכב וממילא לא תביא הקלה"

הפגנה ביפו: "סגירת שדרות י-ם - כאוס תחבורתי; עסקים נפגעים"

מנכ"ל נת"ע התפטר בעקבות קרע בצמרת חברת הרכבת הקלה

 

המיגון יבוצע על בסיס התחנות הקיימות, שממילא מצוידות במסננים מסוגים שונים. אליהם יתווסף מסנן נגד התקפות ביולוגיות־כימיות שייכנס לפעולה בעת הצורך. כמו כן, את האטימה ההרמטית יספקו דלתות פלדה עצומות, במשקל של כמה טונות כל אחת, שיינעלו בעת התקפה. דלתות כאלה כבר מוכנות בחלק מהאתרים, כך למשל באתר תחנת ארלוזורוב (סבידור מרכז), שנבנה על ידי חברת סולל בונה בשיתוף חברת הבנייה הטורקית יילמזלר, שם הן כבר מונחות בפתח המנהרה מוכנות להרכבה.

עבודות הרכבת הקלה (צילום: ריאן) (צילום: ריאן)
עבודות הרכבת הקלה(צילום: ריאן)
 

התחנות התת־קרקעיות נחשבות לממוגנות במיוחד, מאחר שהן נדרשות לעמוד בעומסים כבדים ונבנות עם קונסטרוקציות עתירות בטון ופלדה. העובדה שמדובר בתחנות תת־קרקעיות מוסיפה לעמידותן בפני טילים.

 

בהמשך: ימוגנו תחנות גם בקו הירוק

התחנות שימוגנו, לפי נת"ע: בבני־ברק - אם המושבות, אהרונוביץ', ובן־גוריון; ברמת־גן - ביאליק ואבא הלל; בתל־אביב - ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי. בשלב השני, עם הפעלת הקו הירוק, ימוגנו גם התחנות התת־קרקעיות לוינסקי, דיזנגוף וכיכר רבין שממוקמות בת"א. לאחר שגם הקו הירוק ייחנך, יהיה מדובר בהגנה על כ־26 אלף איש.

   ()
 

הקו האדום צפוי להתחיל לפעול באוקטובר 2021. הקו יעבור ב־34 תחנות במרחק של כ־500 מטר אחת מהשנייה. הוא יתחיל בתחנה המרכזית בפתח־תקווה, דרך בית החולים בילינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני־ברק וברמת־גן, וימשיך לתחנת ארלוזורוב של רכבת ישראל, משם לדרך בגין וליד מרכז עזריאלי, לדרום הקריה, מנשיה, שדרות ירושלים ביפו ועד לדרום העיר בת־ים. אורך הקו 24 ק"מ, ומהם 12 ק"מ במנהרה מאליפלט שבנווה צדק בתל־אביב ועד לשנקר בפתח־תקווה, בסמוך למחלף גהה.

 

הקו הירוק יחל לפעול על פי הערכה בתחילת 2025. הוא יקשר בין חולון וראשון־לציון לבין מרכז תל־אביב, אוניברסיטת תל־אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ־39 ק"מ (מתוכם 4 תת־קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עבודות הרכבת הקלה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים