"נאלצנו לשלם למוביל תשלום נוסף כדי לא להישאר בלי מקרר בערב חג"
ח' רכשה מקרר ושילמה גם על הובלה. המוביל התעקש לפרק את דלתות המקרר כדי להכניסו לדירתה ולקבל על כך תשלום נוסף. ללקוחה לא הייתה ברירה
ח' רכשה מקרר בחנות מחסני חשמל במרכז ביג בקריית אתא בחודש אפריל האחרון בכ-4,300 שקל, כולל הובלה בסכום של 200 שקל. "לאחר כשבוע, יום לפני פסח, הגיע המוביל עם המקרר החדש. הוא ראה שאנחנו בלי מקרר וזקוקים מאוד למקרר החדש. הוא אמר שכדי להכניס את המקרר הוא צריך לפרק את הדלתות שלו, ועל כך אנחנו צריכים לשלם לו עוד 200 שקל", כתבה לנו ח'.
הספה הפגומה עלתה אלפי שקלים - הרשת לא הסכימה להחליף
קיבל דו"ח על רישיון רכב שפקע - למרות שהרישיון בתוקף
נרשם להשתתפות בסקרי אינטרנט - ולא קיבל את התשלום בזמן
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לדבריה, היא גרה בקומה ראשונה בבניין שבו שתי מעליות וגם שני גרמי מדרגות, פנימי וחיצוני. בכל אחת מהאפשרויות ניתן היה להכניס את המקרר ללא קושי. "מדדנו", כתבה לנו ח', "אבל כל דרך שהוצעה למוביל נפסלה על ידיו, והוא אמר כי האופציות היחידות שעומדות לרשותי הן לשלם את התשלום הנוסף - או שהוא ייסע עם המקרר ואני אשאר ללא מקרר בחג הפסח. לא הייתה לי ברירה. היינו לפני שבת וחג. שילמנו לו 200 שקל במזומן. הוא לא נתן לנו שום קבלה על התשלום הנוסף, והכניס את המקרר הביתה".
מיד לאחר החג ח' פנתה כמה פעמים למחסני חשמל בטלפון וגם הגיעה לסניף שבו נרכש המקרר. "בכל פעם אמרו לי שיבדקו את הנושא ויחזרו אליי, אבל זה לא קרה. באחת הפעמים אמרו לי שפירוק דלתות נתון לשיקול דעתו של המוביל, ועליי לפנות לחברת ההובלות. אמרתי להם ששילמתי למחסני חשמל עבור ההובלה, וחברת ההובלות היא ספק שלהם, ולכן אני פונה אליהם".
לדברי ח', באחת השיחות הסכימו להעביר אותה למנהלת הסניף, וזו הציעה שובר זיכוי של 150 שקל לקניות בסניף. "אמרתי לה שזה לא הוגן, כי הם מאלצים אותי לקנות דברים נוספים שאני לא צריכה. היא אמרה שתבדוק אצל היבואן ותחזור אליי. זה לא קרה".
ח' רצתה לסיים את העניין ופנתה שוב לסניף, אבל אז אמרו לה שההצעה הקודמת לא תקפה, וכעת מוצעים לה 100 שקל לקניות בסניף. "זה מכעיס שמוביל מנצל חולשה של לקוח בערב חג והחברה מתנערת", כתבה לנו.
מרשת מחסני חשמל נמסר בתגובה: "ללקוחה הוסבר שאם יהיה צורך בפירוק דלתות העלות היא 60 שקל לכל דלת. המוביל מטעם היבואן הבין שיש צורך בפירוק דלתות על מנת שלא לגרום נזק למקרר, וגבה ממנה 200 שקל. למרות שהיה צורך בכך, וזה הוסבר ללקוחה, פנתה מחסני חשמל ליבואן וכמחווה של רצון טוב הוחלט לזכותה ב-200 השקלים ששילמה למוביל".