שתף קטע נבחר

המהפך בשכונה הוותיקה בחולון

פרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב האצ"ל יוצא לדרך. הדירות הקיימות יחוזקו ויוגדלו בכ-30 מ"ר וייבנו דירות נוספות

בשיתוף מרכז הנדל"ן 

 

 

בשורת ההתחדשות העירונית הגיעה גם לרחוב האצ"ל שבצפון חולון, שעתיד לעבור תהליך חיזוק ותוספות במתחם ותיק בעיר. לאחרונה התקבל אישור לפרויקט תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספות) של חמישה בניינים ישנים עם שטח ציבורי באמצע. בסך הכול יחוזקו ויורחבו במקום 80 דירות וייבנו 59 דירות חדשות. העבודות אמורות להתקיים במשך כשנתיים וחצי.

 

לקראת קבלת היתרה בנייה הצטרפנו לכנס דיירים על מנת לדבר על הצפוי לבוא. ישראל אברמוב, מנכ"ל אלד פסגות יזמות ובנייה בע"מ, דיבר על הפרויקט: "אנחנו עושים התחדשות עירונית בחמישה בניינים - חיזוק, תוספת ממ"ד, מעלית והרחבה נוספת של הדירות".

 

כך יראו הבניינים אחרי הפרויקט (הדמיה)
כך יראו הבניינים אחרי העבודות(הדמיה)

 

ישראל אברמוב הוסיף ואמר: "אלו בעצם בניינים מאוד מאוד ישנים - אוכלוסייה שמחכה לזה כבר 60 שנה, זה באמת די חריג בנוף של חולון בבת אחת כזאת כמות של בניינים בהתחדשות. הפרויקט מאד משמעותי גם לכמות גדולה של הדיירים וגם לנראות העיר".

 

עו"ד עידו סיני, ממשרד עורכי הדין סיני את ויסמן, הוסיף: "מדובר בחמישה בניינים בתוספת של 59 דירות ו-80 דירות קיימות. זה הפרויקט הכי גדול בחולון - לכן התהליכים היו הרבה יותר ארוכים ומורכבים. הרבה דיירים מחכים לזה הרבה שנים".

 

ניסים אבוחצירה, המתגורר בחולון, סיפר על הדירות עצמן: "מדובר על דירות משנות ה-70' ,בגודל של כ-50 מ"ר כאשר בתום התהליך יקבלו הדיירים דירות חדשות בגודל של כ-80-85 מ"ר כולל מרפסות. שזו גם התקדמות ברמת החיים". אבוחצירה הוסיף: "אני שמח שזה נעשה בפרויקט אחד לכל המקשה הזאת כי גם ככה לסבול, גם מי ששכן, גם מי שממול אז למזער את הסבל של אנשים".

 

עו"ד סיני אמר כי מדובר בשיאו של תהליך שנמשך חמש שנים וחצי: "התהליך היה מאוד מורכב ומאוד ארוך - הכנס הזה נועד להגיד להם שהגיע הרגע, שבו היזם 'אלד פסגות' הצליחה לסיים את התהליך ולהביא את הפרויקט הזה להיתר ויוצאת לבנייה".

 

אברמוב אמר עוד כי מדובר ברצון של הדיירים המתגוררים במקום: "הייתה היענות מאוד גדולה של הדיירים עצמם הם רצו את הפרויקט הזה, הם חיכו לו בעצם כל השנים. היה שיתוף פעולה מצוין עם האנשים ועם הוועדים, זה התקדם יפה מאוד ויחסית מהר לעומת פרויקטים אחרים".

 

על החשיבות בהתחדשות עירונית, אמר אברמוב: "הדבר החשוב הוא קודם כל חיזוק הבניינים, דבר שני זה החידוש של הבניינים, העלאת רמת החיים של אנשים והגדלת שווי הדירות. כל הרעיון של התחדשות עירונית נועד לשפר דיור, למנוע נזק גדול של רעידות אדמה , הצלת חיים ושיפור תנאי החיים והמגורים של הדיירים".

 

בשיתוף מרכז הנדל"ן 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים