תביעה: "קרסו מסרה לי רכב עקום"
דימטרי קנה דאצ'יה דוקר מיבואנית הרכב, ואז גילה שהדלתות לא נסגרות כמו שצריך. לדבריו, במכון הרכב זוהה עיוות בגג, חלודה ועוד. קרסו: הרכב נמכר כשהוא תקין
דימטרי דובריאקוב מבת ים קנה דאצ'יה דוקר מהיבואנית קרסו, אך אחרי כמה ימים גילה, לטענתו, שהדלתות בצד שמאל לא נסגרות ישר.
>>לסיפורים הכי חמים והכי מעניינים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכירים לשעבר בבנק הפועלים ישיבו 15.6 מיליון שקל על אשראי שניתן לנוחי דנקנר
גוגל רכשה את חברת Elastifile הישראלית ב-200 מיליון דולר "חלוץ הקמעונאות": מייסד ויו"ר פריימרק הלך לעולמו
הוא בדק את המכונית במכון רכב, ולדבריו זוהו "עיוות בגג, גלים בפח ובדלת, וחלודה - כולל צביעה חלקית שניסתה להסתיר אותה". שמאי קבע לרכב ירידת ערך של 25%, וקבע ש"קונה סביר" לא ירכוש אותו. בתביעה שהגיש דובריאקוב לבית משפט השלום בתל־אביב, באמצעות עו"ד דב שמואלי, הוא דורש 122 אלף שקל - מחיר הרכב (97 אלף) ופיצוי.
לטענתו הוא קיבל את הרכב בנובמבר, וכמה ימים לאחר מכן הבחין שהדלתות בצד שמאל לא נסגרות היטב. הוא פנה למרכז המכירות בפתח־תקווה ושם התעקשו שהרכב לא עבר כל תיקונים, ומאותו רגע הוא נאלץ לדלג בין מוסכי החברה, אך הבעיה לא נפתרה.
לפי נוהל של משרד התחבורה, על יבואן רכב לדווח ללקוח שהרכב ניזוק, וזכותו לסרב לקבלו. אם הסכים לקבל את הרכב ויש ירידת ערך, יש לפצות אותו בגינה. ואולם, לדברי דובריאקוב, לפני 3 חודשים הוא קיבל מכתב ממנהל שירות אזורי של קרסו, חזי צמח, בו נטען: "מדובר ברכב תקין שלא עבר כל תיקון. לאחר בדיקת שמאי מטעמנו הוא נמצא תקין, ולא אותרו כל סימני חלודה או ליקויים אחרים".
מקרסו מוטורס נמסר בתגובה: "החברה מכחישה את האמור. הרכב נבדק על ידי מומחה מטעמה, שקבע כי הרכב נמסר ללקוח כשהוא תקין, ולא נמצאה עילה לטענותיו. כתב התביעה התקבל, והחברה תלמד אותו ותגיב כמתחייב בביהמ"ש".