שתף קטע נבחר

15 מפעלים יוקמו ויורחבו בקריית גת; יעסיקו 1,600 עובדים

ועדת הקצאות הקרקע לתעשייה במשרד הכלכלה אישרה את התוכניות בשטח של 155 דונם. החברות ישלמו לרשות מקרקעי ישראל מיליון שקל לדונם, ובעתיד יוכלו לקבל מענק מדינה של עד 20% משווי ההשקעה

ועדת הקצאות הקרקע לתעשייה במשרד הכלכלה אישרה קרקעות להקמתם והרחבתם של 15 מפעלי תעשייה בקריית גת, בשטח של 154.5 דונם. המפעלים יעסיקו 1,661 עובדים בשנים הקרובות.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

עיכובים בהרחבת המפעל של אינטל בקרית גת

אין כניסה לחילונים: המפלגות החרדיות בקרב על משרד השיכון

חשש: תוכניות הבנייה בקריית גת יהרסו את הנחל העירוני

 

 

הקרקע תוקצה בפטור ממכרז, כשהחברות ישלמו לרשות מקרקעי ישראל מיליון שקל לדונם. הן יוכלו בעתיד לקבל מענק מדינה של עד 20% משווי ההשקעה להקמת המפעל או הרחבתו, מרשות ההשקעות במשרד הכלכלה.

קריית גת (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
קריית גת(צילום: בראל אפרים)

 

שי רינסקי, מנכ"ל המשרד: "שיווקנו את כל המגרשים. לאזור קריית־גת יש ביקושים גדולים. העובדה שתעשיינים מוכנים לשלם מיליון שקל לדונם מעידה על הביקוש שזינק בשנתיים האחרונות. יש בקריית גת הטבות מס: מפעלים שמייצאים משלמים 7.5% במקום 16% במרכז הארץ".

 

בין המפעלים שאושרה להם קרקע נמצאת קבוצת משחקי יצירה, יצרנית משחקי קופסה לילדים, שתקים מפעל בהשקעה של 42 מיליון שקל, בנוסף למפעל באשדוד. הבעלים ראובן גרף אמר כי 40% מתוצרת המפעל מיועדים ליצוא. המפעל החדש יעסיק כ-100 עובדים.

   ()

אלי כהן באולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
שר הכלכלה אלי כהן(צילום: אבי מועלם)
  

גם מפעל פח תעשיות, לתכנון והתקנה של מערכות מיזוג אוויר לתעשייה, שהשליטה בו נרכשה על ידי תדיראן, יקים מפעל בהשקעה של 33 מיליון שקל. טלעד, יצרנית ציוד מתכת לתעשייה, תקים מפעל בהשקעה של 11 מיליון שקל. דור־קי פיתוח ושיווק תקים מפעל על מגרש בשטח 12 דונם, לפיתוח וייצור תכשירים לתחום בעלי החיים. מפעל נוסף יוקם על ידי PRS שמספקת פתרונות הנדסיים ומוצרים לייעול בניית דרכים ומסילות רכבת. החברה תעבור ממבנה שכור בקריית־גת למפעל משלה. היא קיבלה הקצאת שטח של 13 דונם להקמה של מפעל חדש בהשקעה של 26 מיליון שקל שיעסיק 125 עובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בראל אפרים
קריית גת
צילום: בראל אפרים
מומלצים