שתף קטע נבחר

רפאל נגד האמריקנים: למי שייך השם "כיפת ברזל"

יצרנית מערכת ההגנה הישראלית מבקשת למחוק את הסימן המסחרי IronDome של חברה אמריקנית זרה: "הרישום והשימוש בסימן עלולים להביא לפגיעה במוניטין של רפאל"

מי יחזיק בסימן המסחרי "כיפת ברזל"? חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות, שמייצרת את מערכת ההגנה מפני טילים כיפת ברזל (Iron Dome), הגישה לרשם הפטנטים בקשה למחוק את סימן המסחר IronDome שהוציאה החברה האמריקנית IronNet Cybersecurity העוסקת באבטחת סייבר ומספקת פתרונות הגנה למדינות מלוחמה ומתקפות סייבר.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

תיעוד מאימון משותף: כיפת ברזל ופטריוט יירטו "מטרות חיות"

צבא ארה"ב מודיע רשמית: קונים סוללות כיפת ברזל

איך חיים עם סדקים בכיפת הברזל

 

רפאל טוענת כי באפריל האחרון הגישה בקשה לרישום סימן המסחר שלה "כיפת ברזל" (Iron Dome), אולם סורבה לאור קיומו של הסימן הרשום של החברה האמריקנית.

כיפת ברזל  (צילום: AFP)
כיפת ברזל (צילום: AFP)
 

רפאל טוענת כי היעדר רווח בין המילים Iron ו-Dome בסימן הרשום לא משנה את מידת הזהות בין הסימנים.

 

"רישום הסימן והשימוש בו על ידי בעלת הסימן עלולים להביא לפגיעה במוניטין חובק העולם של רפאל, במיוחד לאור העובדה שבעלת הסימן מקיימת קשרי מסחר עם מדינות שלישראל אין הסכם שלום עימן, לגרום לדילול הסימן המוכר היטב של רפאל ולעודד תחרות בלתי הוגנת. יש חשש כי צרכן פוטנציאלי של מוצרי ושירותי בעלת הסימן עלול לסבור בטעות כי אלה הם מוצרי ושירותי רפאל, או שבעלת הסימן נהנית מחסותה. במועד הקמתה של בעלת הסימן, 2014, סימנה של רפאל היה בשימוש נרחב ולמערכת כיפת ברזל היה מוניטין בינלאומי אדיר", נטען.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים