שתף קטע נבחר

הירידות בשווקים: 500 האנשים העשירים בעולם הפסידו 117 מיליארד דולר

ג'ף בזוס הפסיד אתמול 3.4 מיליארד דולר, מארק צוקרברג 2.8 מיליארד דולר וביל גייטס 2 מיליארד דולר. גם לאחר ההפסדים הללו, 500 העשירים חולשים על הון של כ-5.4 טריליון דולר - עלייה של 11% מינואר

 

 

הירידות החדות שנרשמו אמש (ב') בשוקי ההון הובילו לכך ש-500 האנשים העשירים בעולם הפסידו 2.1% מהונם הכולל - שהם 117 מיליארד דולר. בעוד שהבורסות בארה"ב רשמו את הביצועים הגרועים ביותר שלהן מאז תחילת השנה, על רקע ההסלמה הנוספת במלחמת הסחר בין ארה"ב וסין, 21 חברים ברשימת המיליארדרים של בלומברג הפסידו מיליארד דולר או יותר.

 

הבעלים של לואי ויטון עקף את ביל גייטס והפך לאיש השני העשיר בעולם

וורן באפט תורם 3.6 מיליארד דולר לצדקה

מייסד חברת דייסון רכש את הפנטהאוז היקר ביותר בסינגפור

 

הירידה החדה ביותר נרשמה בהונו של האיש העשיר בעולם. מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, מחק 3.4 מיליארד דולר מהונו, לאחר שמניית ענקית המסחר המקוון צללה. זה כמובן לא מפריע לו להמשיך ולשמור על התואר בזכות שווי הון של 110 מיליארד דולר.

  (צילום: אייפי, רויטרס)
מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, וג'ף בזוס, מייסד אמזון. איבדו מיליארדים - אבל לא צריך לדאוג להם(צילום: אייפי, רויטרס)

  ()

ברנר ארנו, מנכ"ל תאגיד LVMH הצרפתי, הפסיד 3.2 מיליארד דולר בעקבות הטלטלה בשווקים ואילו מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, איבד 2.8 מיליארד דולר. האיש העשיר בהודו מוקש אמבאני, בעלי אימפריית הטלקום רילאיינס, הפסיד 2.4 מיליארד דולר; וביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, פספס אמש שני מיליארד דולר.

 

ההפסדים מגיעים לאחר תקופה ארוכה של עליות בשווי ההון של עשירי העולם. עם זאת, מלחמת הסחר אינה הסיבה היחידה להפסדים. כך למשל, עשירי הונג קונג מרגישים את ההשפעה השלילית של תשעה שבועות של מחאות אלימות בטריטוריה, אשר פגעו בהתנהלות ברובע הפיננסי, פגעו בצמיחה והפילו את המניות המקומיות. למעשה, שווי ההון המצרפי של 10 הטייקונים העשירים ביותר שהרוויחו את הונם מחברות הנסחרות בבורסת הונג קונג נפל ב-19 מיליארד דולר מאז ה-23 ביולי.

 

בכל זאת, גם לאחר ההפסדים של אתמול, 500 העשירים המרכיבים את רשימת המיליארדרים של בלומברג חולשים על הון של קרוב ל-5.4 טריליון דולר - עלייה של 11% מאז תחילת השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייפי, רויטרס
הפסידו מיליארדים. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, וג'ף בזוס, מייסד אמזון
צילום: אייפי, רויטרס
מומלצים