פותחים חנות? 7 טיפים לעבודה עם אמזון
רוצים לעלות לליגה של הגדולים ולהיכנס לזירת המסחר הגלובלית של אמזון? כך תעשו את זה נכון
עם מיליון חנויות פעילות בכל רחבי העולם ורווח של 2.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2019, אין פלא שכולם רוצים להיות חלק מאמזון, ענקית המסחר המקוון. עבור העסקים הקטנים, הפלטפורמה מהווה כניסה לזירת המסחר הגלובלי שבה השמיים הם הגבול.
- לכל הכתבות בפרויקט "משפחה בצמיחה 6" – לחצו כאן
מי שמעוניין לעשות את הצעד ולהתחיל למכור את המוצרים שלו באמצעות אמזון צריך לעשות שיעורי בית. עליו ללמוד איך פותחים חנות באמזון, איך מבדלים את המוצר שלו באתר המציע את מרכולתן של מיליון חנויות, ומה חשוב לדעת על כללי המכירה דרך אמזון.
לשם כך גיבשנו כמה טיפים בסיוע מומחים בתחום המסחר המקוון: מנכ"ל נידם תקשורת, שלומי נידם; ניר זיגדון, מנכ"ל משותף ב-Ecommunity, ומנכ"ל חברת EZ-Commerce, דביר כהן.
1 רישום ראשוני
נכון לעכשיו, עדיין לא נפתח אתר אינטרנט מיוחד של אמזון ישראל ולכן תהליך פתיחת החנות מתבצע באתר האמריקני באנגלית. הרישום עצמו קל ופשוט. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על השורה Sell on Amazon המופיעה בתחתית דף הבית ולמלא את כל הפרטים בטופס שייפתח בהמשך. בעת מילוי הפרטים יש להקפיד לא לטעות ולו באות אחת בשמו של בעל העסק.
אמזון מקפידה מאוד על נהלים וכללים, ולכן אם יש לכם שם שני - הוסיפו גם אותו. השם בטופס הרישום צריך להיות זהה במדויק לשם שמופיע בדרכון. כל טעות תגרום לביטול הרישום או לעיכוב ממושך. כמו כן יש להציג הוכחה מלאה לכתובתכם. לצורך כך תצטרכו לשלוח לאמזון אסמכתאות כמו חשבון חשמל או ארנונה שבהם ניתן לראות בבירור שבית העסק רשום על שמכם.
2 פתיחת חשבון בבנק אמריקני
אמזון היא חברה אמריקנית, וכדי למכור באתר תצטרכו חשבון בנק אמריקני. תוכלו לעשות זאת באמצעות השלוחות בארה"ב של הבנקים הישראליים הגדולים כמו הפועלים או לאומי. באפשרותכם גם לפתוח חשבון בסיגנצ'ר הבנק האמריקני או להיעזר בשירותיהן של חברות כמו פיוניר המתמחות בכך.
3 הגנה על המותג והסימן המסחרי
שם המותג והסימן המסחרי שלו הם נכס חשוב מאוד במכירה דרך אמזון. אם לא תרשמו את עצמכם כמותג, אתם חשופים לכך שמישהו ישתמש בשם המותג שלכם, בתמימות או בכוונה. מומלץ מאוד לרשום את המותג בארה"ב דרך רשם הפטנטים וסימני המסחר האמריקני וכך תוכלו להגן על עצמכם ולפעול תחת השם המסחרי הממותג שלכם.
4 הקפדה על המשלוח
אמזון מחייבת את המוכרים לכך שהמוצר יגיע לבית הלקוח תוך חמישה ימי עסקים (שיטת עבודה זו נקראת באמזון FBM LOCAL DELIVERY). לכן, בבואכם לבחור חברת משלוחים, העדיפו חברה שמחתימה את הלקוח על קבלת החבילה. כך תהיה לכם אסמכתא שהמוצר הגיע ליעדו בזמן.
כמו כן, הקפידו לעדכן את אמזון ברגע שהחבילה יצאה לדרך ולציין את מספר המעקב. גם כאן חשוב לבחור חברות מספר שניתן לקריאה על ידי אמזון. זכרו שחוויית הרכישה של הלקוח לא מסתיימת בתשלום, אלא בקבלת המוצר, ובחירת ספק לוגיסטיקה מתאים היא חלק מחוויית השירות.
5 עמידה בכללי השיווק
לשיווק באמזון יש כללים וחוקים ברורים. קודם כל: התמונות. יש לצלם את המוצרים לפי המדיניות של אמזון (תמונה ראשית על רקע לבן באיכות פיקסלים גבוהה). מומלץ מאוד להעלות גם תמונות שממחישות את השימוש במוצר (תמונות אווירה). אם למשל מדובר בנעלי ריצה, כדאי להציג תמונות של דוגמנים במהלך ריצה עם הנעליים. אם מדובר בצעצוע – להציג תמונות המתארות זמן משחק משפחתי.
האלמנט השיווקי השני הוא הטקסט המלווה את המוצר. הטקסט באמזון צריך להיות עשיר מאוד ולפרט את אופני השימוש במוצר תוך כדי קריאה לפעולה. חשוב שהטקסט יכלול מילות מפתח שיופיעו כאשר הצרכן מחפש מוצר כלשהו. למשל, כשאתם מוכרים צעצוע השתמשו לא רק במילה "צעצוע" אלא גם במילים "ילדים", "משחק", "מתנה", "פעילות", "משפחה", וכו'.
6 התמקדו בקהל הישראלי
נכון שהכסף הגדול נמצא במסחר הגלובלי, אבל בשלב הראשון כדאי להתמקד בשוק הישראלי המקומי. לצורך כך תוכלו לנצל את הידע הרב שצברתם במהלך השנים על המנטליות של הצרכן הישראלי והעדפותיו, וגם להתאים את השיווק ללוח השנה הישראלי. כך למשל, תוכלו להציע מארזי שי בחגים ולכלול בהם מוצרים שלכם שאינם באים לידי ביטוי מספיק דרך המפיצים המקומיים בארץ. חשוב למכור מארזים שיהיו ייעודיים לאמזון בלבד על מנת שלא לפגוע ביחסים עם המפיצים בארץ.
7 בנו אסטרטגיה
לא משנה מהו המוצר שאתם מוכרים, טרם המסחר באמזון יש לבנות אסטרטגיה למכירה באתר: המוצרים שיימכרו בו, אופן השיווק, התמחור, הקמת שירות לקוחות ייעודי, ועוד. ככל שהאסטרטגיה תהיה מקיפה וברורה יותר, כך תצליחו יותר לעמוד ביעדים שלכם.