שתף קטע נבחר

"חג של קנייה וצריכה": הרשתות מתכוננות לחג הקורבן

20% מהאוכלוסיה בישראל חוגגים השבוע את העיד אל-אדחא, וממלאים את רשתות המזון, האופנה והמטוסים לחו"ל. מוסא חסדייה, יו"ר משרד הפרסום סקטורס אל בוסתאני התראיין לאולפן ynet ואמר כי "מדובר בחג של שמחה, והפוטנציאל המסחרי גדול מאוד"

 

מה אתם יודעים על חג הקורבן? צפו בריאיון באולפן ynet    (צילום: אלי סגל | שמיר אלבז)

מה אתם יודעים על חג הקורבן? צפו בריאיון באולפן ynet    (צילום: אלי סגל | שמיר אלבז)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

חג הקניות הגדול של המגזר המוסלמי: חג הקורבן (עיד אל-אדחא) שמתקיים השבוע מכונה גם "החג הגדול", והוא מציין את המועד לקיום המצווה של העלייה לרגל למכה. יחד עם זאת, במציאות של היום בארץ ובעולם הוא מציין לא פחות גם את חג העלייה לקניונים - שכן המוסלמים חוגגים ונופשים, וזה הזמן שהם מגיעים בהמוניהם לחנויות. מוסא חסדייה, יו"ר משרד הפרסום סקטורס אל בוסתאני, התראיין לאולפן ynet ואמר כי "20% חוגגים בישראל את החג, והצריכה גדולה ביותר".

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

נערכים לחג הקורבן: קישוטים וממתקים

בגלל חג הקורבן: שיבושים חמורים בשירותי האוטובוסים

מדבקות מעלי אקספרס, טושים מאמזון: מדריך לקניית ציוד לימודי ברשת

 

"אני לא מדבר על העולם המוסלמי שזה מיליארד וחצי אנשים ושם ההוצאות הרבה יותר גדולות" אומר חסדייה, "אבל גם כאן הצריכה גדולה. בחג יש היבט צרכני וכלכלי, הקניות של הבשר זה הדבר המשמעותי ביותר, כשבדרך כלל מדובר בבשר כבש". 

חג הקורבן במכה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חג הקורבן במכה(צילום: רויטרס)

 

חוץ מהבשר, חסדייה מספר שגם הקניות לילדים מתעצמות בימים אלה: "בגדים לילדים, ממתקים, ביקורים. הקניות תופסות חלק גדול מהצריכה במשפחה הערבית. המשפחה של המגזר הערבי מהווה יותר מ-15% מהצריכה של כל המדינה וזה מראה לך עד כמה הכוח הכלכלי והפוטנציאל המסחרי מאוד גדול בקרב הציבור הערבי".

חנות מתנות בקלנסווה ()
חנות מתנות בקלנסווה

אטליז בשר באום אל פחם ()
תור באטליז בשר באום אל פחם לקראת החג
 

אנחנו יודעים שיש חנויות במגזר שמתכוננות כבר חודשים לחג.

"זה נכון, במגזר מתכוננים, חנויות בגדים, חנויות בשר, כל החנויות. גם רשתות כמו סופר-פארם והמשביר לצרכן, וכמובן רשתות המזון, ואנחנו רואים שבאמת הציבור הערבי נוהר לחנויות. זה חג של קנייה, וזה דבר מאוד יפה. אנחנו רואים נסיעות לחו"ל, 10% מהציבור הערבי נמצא במטוסים, זה חג שיש בו הרבה שמח".

מוסא חסדייה, יו
מוסא חסדייה, יו"ר משרד הפרסום סקטורס אל בו

אתה יו"ר חברת פרסום, וגם המפרסמים מפרסמים המון במגזר בימים האלה.

"הפרסום במגזר בחג הוא בכל התחומים, גם הבנקים מפרסמים מתן הלוואות, גם חברות כמו תנובה וסופר-פארם, קולה קולה וטמפו. הציבור הערבי נמצא בכל המשבצות הכלכליות במדינת ישראל, יש רופאים ואחיות, נהגי משאיות, בנייה. יש הכנסה די יפה לציבור ויש פוטנציאל כלכלי".

 

בכמה אתה מעריך את ההוצאה של משקי הבית בחג הזה?

"ההוצאה החודשית של המגזר הערבי בישראל עומדת על 5.7 מיליארד שקל, ובחג כמובן יש עלייה, לדעתי של 50%. רוב הצריכה יוצאת עכשיו, הם מתכוננים לא רק לחג אלא גם לחזרה לבית הספר, אז הצריכה גדלה בכל התחומים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים