שתף קטע נבחר

אדום כהה בבורסה: ת"א 35 נפל ב-3%, טבע צנחה ב-8.6%

מדד ת"א 125 איבד 2.5%. טבע צנחה לאחר שבית הנבחרים בארה"ב האשים אותה בניסיונות להפסיק את החקירה בפרשת תיאום המחירים. לאחר פרסום הדו"חות הכספיים, בנק לאומי מחק 3%, שופרסל נפלה ב-4.5%

המסחר בתל אביב ננעל באדום כהה: ת"א 25 נפל ב-3%, ת"א 125 מחק 2.5%, ת"א בנקים ירד ב-2.6%. טבע צנחה ב-8.6% אחרי שבית הנבחרים בארה"ב האשים אותה בניסיונות להפסיק את החקירה בפרשת קרטל המחירים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

טבע: הרווח עלה על הציפיות, החוב גדל ומנהל הכספים עוזב

"הונאה נגד העם האמריקני": טבע במרכז תביעת תיאום המחירים בארה"ב

פרשת השוחד בטבע: דירקטורים בחברה ישלמו לה 50 מיליון דולר

 

 

מניית בזק בלטה גם היא עם נפילה של 5.3% ומניית בנק מזרחי טפחות מחק 4.8%. בצד החיובי של ת"א 35 - אופקו טיפסה ב-1.3%, אורמת עלתה ב-0.7%. אחרי פרסום הדו"חות הכספיים, מניית בנק לאומי מחקה 3%, מניית קבוצת עזריאלי עלתה ב-0.5%, מניית שופרסל נפלה ב-4.5%,מוניית דלתא נחלשה ב-3.4%.

   (צילום: רויטרס, שאטרסטוק)
מנכ"ל טבע, קאר שולץ(צילום: רויטרס, שאטרסטוק)
 

נפילתה של מניית טבע אירעה לאחר שראש ועדת הפיקוח של בית הנבחרים האמריקני האשים אותה ב"מאמצים להפסיק את החקירה" בפרשת העלאת המחירים. ראש ועדת הפיקוח דרש משלוש יצרניות תרופות – בהן טבע ומיילן – להעביר מסמכים בנוגע לחקירה המתמשכת שלפי הטענות בה החברה הישראלית העלתה משמעותית את מחיריהן של 112 תרופות גנריות ותיאמה מחירים של לפחות 86 תרופות יחד עם מתחריה - בחלק מהמקרים מדובר בהעלאת מחירים של יותר מ-1,000%.

 

יו"ר ועדת הפיקוח אלייז'ה קאמינגס שלח את הפניה יחד עם הסנאטור ברני סנדרס, החבר בוועדת התקציבים של הסאנט, לחברות טבע, מיילן ולחברה הפרטית Heritage Pharmaceuticals.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, שאטרסטוק
מנכ"ל טבע, קאר שולץ
צילום: רויטרס, שאטרסטוק
מומלצים