שתף קטע נבחר
 

בזכות פסח: גולף עברה לרווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון

קבוצת האופנה סיימה את הרבעון השני של 2019 עם שורה תחתונה חיובית - אחרי הפסד נקי של 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות ממכירות זינקו ברבעון ב-23.5% ל-241 שקל; המכירות לחג הפסח נכללו השנה ברבעון השני, לעומת ב-2018 שבה נכללו בעיקר ברבעון הראשון

עיתוי חג הפסח סייע לגולף להתאושש: קבוצת האופנה גולף סיכמה את הרבעון השני של 2019 עם עלייה במכירות ומעבר לרווח תפעולי ונקי. ההכנסות ממכירות זינקו ברבעון ב-23.5% ל-241 שקל והרווח הנקי עמד על 16.3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 4.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

גולף עברה להפסד של 14.7 מיליון שקל ברבעון; המניה צוללת

קבוצת גולף: למרות העלייה במכירות, הפסד של 1.7 מיליון שקל ברבעון השלישי

המשבר בענף האופנה: עובדים ב-TNT ובדן קסידי הגישו בקשה לפירוק

 

העלייה בהכנסות הושגה בעיקר מעיתוי חג הפסח - בשנה הנוכחית חל החג בחודש אפריל כך שהקניות לכבודו נערכו בעיקר ברבעון השני, ואילו ב-2018 החל החג בסוף חודש מרץ, כך שמרבית הקניות לכבודו נערכו ברבעון הראשון.

   (צילום: שי אפשטיין)
חנות של גולף. בזכות פסח: עברה לרווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון(צילום: שי אפשטיין)
 

הצמיחה במכירות הובילה לעלייה בשיעור דומה (25.6%) ברווח הגולמי שטיפס ל-157 מיליון שקל. השיפור ברווח הגולמי הושג גם בזכות ירידה בשיעור ההנחות שהעניקה החברה ומירידה בהיקף ההפרשה לירידת ערך המלאי. 

 

מהלכי התמיכה במותג עדיקה, שעושה צעדים ראשונים בארה"ב, גררו עלייה של 6.9% בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-123 מיליון שקל. מנגד, קיצצה החברה את הוצאות הנהלה וכלליות ב-29.7% ל-9.9 מיליון שקל, בזכות העברת מטה החברה והוצאות ייעוץ שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד.

   (צילום: דודי חסון)
מתוך צילומי קמפיין סתיו חורף של גולף(צילום: דודי חסון)

   (צילום: דודי חסון)
מתוך צילומי קמפיין סתיו חורף של גולף(צילום: דודי חסון)
 

העלייה במכירות לקראת החג תרמה גם לשורת הרווח התפעולי, שעמד על 23.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 5.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. יישום התקן החשבונאי החדש IFRS16 גבה מחיר מהחברה עם זינוק בהוצאות המימון שהסתכמו ב-6.2 מיליון שקל לעומת חצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

מגמת השיפור אפיינה גם את המחצית הראשונה של השנה - ההסתכלות החצי שנתית מנטרלת את השפעת עיתוי חג הפסח על התוצאות. ששת החודשים הראשונים של 2019 נחתמו עם עלייה במכירות שהסתכמו ב-436 מיליון שקל לעומת 415.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018. זאת לצד שחיקת הרווח הנקי ל-1.7 מיליון שקל לעומת 2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בנטרול השפעת תקן 16, היה הרווח הנקי מסתכם במחצית ב-3 מיליון שקל.

 

"שיפור בפעילות של החברה הנובע מכל מגזרי הפעילות"

אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראג' בפסגות, התייחסה לעליות שנרשמות היום במניית גולף בבורסה: "העליות מגיעות לאחר תקופה ארוכה של ירידות שערים חדות שחתכו את השווי שלה ב-42% בשנה האחרונה, כאשר בחמש השנים האחרונות איבדה המנייה כ-80% משוויה, על רקע התכווצות בפעילות העסקית, אך בעיקר נוכח התכווצות הרווח וירידה במרווחים של החברה".

 

"נתוני הפעילות לרבעון השני של השנה היו חזקים, בעיקר על רקע עיתוי חג הפסח. עם זאת, נתוני המחצית כולה מצביעים על שיפור בפעילות של החברה הנובע מכל מגזרי הפעילות ותומכים בעליות במניה. ברבעון השני של 2019 הציגה החברה עלייה בהיקף המכירות בעיקר על רקע עיתוי חג הפסח. עם זאת, בהסתכלות חצי שנתית החברה הציגה צמיחה במכירות שנובע מעליה בהיקפי המכירות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה", ציינה שרף.

 

"בפילוח המגזרי, מנתוני המחצית עולה כי נרשמה צמיחה חדה בעיקר בפעילות עדיקה. שיפור ברווח התפעולי נרשם בתחום אופנה והלבשה, כאשר את השיפור הנ"ל קיזזה השחיקה ברווח התפעולי מתחום הלבשת הבית ומעדיקה", סיכמה שרף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי אפשטיין
חנות של גולף
צילום: שי אפשטיין
מומלצים