שתף קטע נבחר

חוה זינגבוים הפסיקה לשלם - ותפונה מהווילה ברעננה

גורו הקוסמטיקה לא השלימה את התשלום למשפחתו של בעלי כרמית. ביהמ"ש ביטל את העסקה, וזינגבוים תקבל בחזרה מה ששילמה. בני הזוג טוענים: "הייתה בעיית רישום וכשתוקנה המוכרים דרשו עוד כסף"

זה היה ביתי: גורו הקוסמטיקה חוה זינגבוים תחויב לפנות את ביתה ברעננה בדצמבר, משלא השלימה את הסכום עבורו.

 

עיריית תל אביב-יפו תקצה עשרות דירות בהישג יד למורים

צניחה בשיעור הבעלות על דירה של משפחות צעירות

במקום לקנות: משכירים את הדירות הקטנות ושוכרים דירות גדולות

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

הבית נרכש על ידי המשפחה ב-2012 מיורשיה של אשתו לשעבר ז"ל של לני סאקסטין, בעלי יצרנית הממתקים כרמית, בכשישה  מיליון שקל. זו וילת יוקרה שסוכם שהתשלום עבורה יתפרס על 67 חודשים. הסכום כולו היה צריך להתקבל ב-2017, אך אחרי העברת כ-1.4 מיליון שקל התשלומים חדלו אך הזוג המשיך לגור בבית.

וילה חוה זיגבוים (צילום: שאול גולן, תומי הרפז)
חוה זינגבוים והבית ברעננה. "בני המשפחה ניצלו את המצב"(צילום: שאול גולן, תומי הרפז)

תחילה טענו בני המשפחה שאינם יכולים לקבל משכנתה בגלל בעיה ברישום הקרקע. בהמשך העניין טופל בידי המוכרים ועיריית רעננה, אך כשבני הזוג נתבקשו להשלים את הסכום, הם טענו שעדיין יש בעיה ברישום, וסירבו לשלם. אחרי כמה חודשים הם טענו שהשיגו משכנתה של ארבעה מיליון שקל. היורשים הם אלו שחתמו עליה, כי הבית עדיין היה רשום על שמם, אך הם דרשו ריבית פיגורים בסך 821 אלף שקל.

 

הבנק רשם הערת אזהרה אך הכסף לא הועבר. בסוף 2017 בישר נציג היורשים, עו"ד מאיר שריקי, למשפחת זינגבוים שזו הפרת חוזה ומסר להם ביטול להסכם המכר. כיוון שלא ניתנה תשובה הוגשה תביעה לביטול ההסכם, למחיקת הערת האזהרה לטובתם ולתשלום חצי מיליון שקל פיצוי על הפרת החוזה - כפי שסוכם בהסכם המקורי - וכן שכר דירה של 15 אלף שקל לחודש עבור שבע השנים הללו.

 

אתמול קבעה שופטת המחוזי בתל אביב, עינת רביד, כי ההסכם מבוטל, וכי יש לבטל את הערת האזהרה לטובת בני משפחת זינגבוים. נקבע כי הם יפנו את הבית ב-1.12.2019, כדי לתת זמן לערעור. היורשים יחזירו להם את הסכום שניתן - בצירוף ריבית והצמדה - ומתכוונים לתבוע, בתביעה אזרחית נפרדת, דמי שכירות ופיצוי.

 

השופטת כתבה כי בני המשפחה "ניצלו את המצב... ושילמו על הנכס 1.37 מיליון שקל מתוך למעלה משישה מיליון, תוך שהם מעלים טענות כלפי המוכרים אך לא פועלים לביטול ההסכם, וממשיכים לשבת בנכס מבלי לשלם שקל נוסף על חשבון התמורה".

את משפחת זינגבוים ייצג עו"ד עמוס בנצור.

 

מקבוצת חוה זינגבוים נמסר בתגובה: "אחרי הקנייה התגלתה בעיית רישום ולא יכולנו לקבל משכנתה, ולכן הסכום לא הושלם. רצינו לבטל את העסקה אך אפשרנו למוכרים לתקן את הפגם. בהמשך הם דרשו ריבית והצמדה, ולכך לא הסכמנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן, תומי הרפז
חוה זינגבוים והבית ברעננה
צילום: שאול גולן, תומי הרפז
מומלצים