שתף קטע נבחר
 

רמי שביט מחפש שותף לבתי הכלבו של המשביר

בעל השליטה במשביר מעוניין במשקיע אסטרטגי במטרה לספק לרשת מגוון מותגים ולחסוך הוצאות על יבוא מקביל. המשביר הפסידה 19 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה. שווי בתי הכלבו יוערך ב-300-200 מיליון שקל

רמי שביט מחפש שותף: ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי בעל השליטה במשביר לצרכן (60.16%) שכר את לאומי פרטנרס כדי לאתר משקיע לרשת בתי הכלבו.

 

רמי שביט: "הגעתי לתחתית, מפה אפשר רק לעלות"

מלחמת הפארמים ועליית מותגי הטיפוח: האם הצרכנים מרוויחים מזה?

פוקס והמשביר נגד הטבות לקניות אונליין מחו"ל: "נקים מפלגת קמעונאים ונשבית קניונים"

  

מדובר בשותף לחברה הבת המפעילה את בתי הכלבו ולא לחברת האחזקות. המשקיע הוגדר כמשקיע אסטרטגי - כלומר לא משקיע פיננסי אלא גוף עם ערך מוסף שיוכל למשל לספק לרשת מגוון מותגים ויחסוך לה את ההוצאות הכרוכות ביבוא מקביל ובעמלות תיווך.

רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן (צילום: אלכס קולומויסקי ויניב סופר)
רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן(צילום: אלכס קולומויסקי ויניב סופר)

לפי מקורב לנושא, שווי הרשת יוערך לצורך העניין בין 200 ל-300 מיליון שקל - גבוה משמעותית משווי החברה האם העומד כיום על כ-100 מיליון שקל, לאחר שהמניה איבדה 26% מתחילת השנה.

 

המשביר מפעילה 38 בתי כלבו, ומאז לקח שביט את הניהול חזרה לידיו, לפני שלוש שנים, עברה הרשת שינוי במטרה להגדיל רווחיות, ובראשו מעבר מקונסיגנציה - מכר מותנה, שבו אין סיכון לרשת כי סחורה שלא נמכרה מוחזרת לספק אך הרווחיות נמוכה - ליבוא עצמי של מותגים וביסוס תדמיתה כבית של מותגים.

 

הרשת השקיעה עשרות מיליוני שקלים בשיפוץ הסניפים. בסניף הדגל בקניון עופר בפתח תקווה הושקעו השנה 36 מיליון שקל. מחלקות הספורט, שהפכו לחלק מהלבוש היומיומי בישראל, התרחבו ולמותגים הזרים נבנו "חנות בתוך חנות". עוד חוזקה ברשת היא מחלקת הלבשה תחתונה עם המגוון הגדול בארץ.

   ()
 

שיפור במכירות וברווח

בתי הכלבו רשמו ברבעון השני ובמחצית שיפור במכירות וברווח הגולמי. הפדיון בחנויות הזהות גדל במחצית ב-4% כשמדד ריס, הבודק את ענף האופנה, הציג ירידה של 3.3%. המכירות, שלצורך הגדלתן גויסה הפרזנטורית דורין אטיאס, עלו בינואר-יוני ב-7% לעומת המחצית המקבילה, ל-509 מיליון שקל - בזכות הגדלת המגוון במחלקות הביגוד והספורט. הרווח הגולמי גדל ב-9%.

 

בשורה התחתונה המשביר הפסידה 19 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.9 מיליון במחצית המקבילה. בנטרול תקן חשבונאי חדש המשפיע על הוצאות המימון, ההפסד היה 11 מיליון שקל, בדומה לשנה קודמת.

 

ברבעון השני נרשם שיפור באופן כללי, ובנטרול התקן ההפסד היה 1.1 מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד של 5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

התוצאות מלמדות שעל הרשת לשפר רווחיות ומכירות כדי לשרת את כל ההוצאות. העשור האחרון היה מאתגר עבורה לאחר שכשלה בשורת השקעות שביצע שביט כדי להיות קבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל, כמו הקמת רשת המזון ורכישת אופיס דיפו וניו-פארם שגרמו להפסדים של מאות מיליוני שקלים. לפני שנתיים היא שיפרה את מצבה ופרעה את רוב חובותיה בזכות מכירת ניו-פארם לשופרסל ב-130 מיליון שקל.

 

בדו"ח נאמר כי "אין חשש סביר שהרשת לא תעמוד בהתחייבויות". הכנסת שותף תאפשר לה להמשיך לבצע השקעות לשיפור הרווחיות.

 

ביחס לקשיים בבתי כלבו בחו"ל, לטענות שזה פורמט מיושן ולחשש מכניסת אמזון לארץ, אמר לאחרונה שביט ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet כי הוא מאמין שיהיה שילוב בין האונליין לחנויות פיזיות, והוא מדגיש שירות אישי בסניפים. במקביל הוא בוחן כניסה לאמזון, בקטגוריה שבה יש לו יתרון יחסי, וכדאיותה נבחנת כעת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי ויניב סופר
רמי שביט
צילום: אלכס קולומויסקי ויניב סופר
מומלצים