שתף קטע נבחר

קרב משפטי בין שתי משווקות תכשיטים: איפה יעצרו התיירים?

קמעונאית תכשיטי היוקרה כפריס תבעה את המתחרה NDJ, בטענה כי זו העבירה אליה סוכני תיירות שהיו קשורים בחוזה עם כפריס בדרכים פסולות

איפה יקנו התיירים בישראל תכשיטים? כפריס אן-די-סי, קמעונאית בענף תכשיטי היוקרה, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 4.4 מיליון שקל נגד מתחרתה, חברת מכרות היהלומים NDJ.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

האוצר בוחן: מס על משקאות מסוכרים וכלים חד פעמיים

האוצר: מוכרי דירות להשקעה שנרכשו ב-3 השנים האחרונות הפסידו

הערעור נדחה: קפה נואר תשלם 300 אלף ש' על פגיעה בהתארגנות עובדיה

 

בתביעה, שהגישו עוה"ד עידו קוסובר ורועי סלוקי, נטען כי "מעשים פסולים בוצעו בניגוד לדין על ידי NDJ ונציגיה, לרבות בדרך של גרימת הפרת חוזים בין כפריס לסוכנים שעימם עבדה שנים".

תיירים בתכשיטי קפריס במלון דיפלומט (צילום: עמית שעל)
תיירים בתכשיטי כפריס במלון דיפלומט(צילום: עמית שעל)

בתביעה נטען כי שתי החברות מפעילות חנויות למכירה קמעונאית של תכשיטי יוקרה, בעיקר לתיירים. לטענת כפריס, "מרבית פעילות השיווק שלה מבוססת על התקשרויות עם סוכני תיירות, לפיהן, כשסוכן מביא קבוצת תיירים לטיול מאורגן בארץ, זו תגיע לביקור באחד מסניפי כפריס, ואם חבר בקבוצה יקנה בחנות, הסוכן יקבל עמלה.

 

"עם חלק מהסוכנים חתמה כפריס על הסכם בכתב, במסגרתו נקבעה בלעדיות לפרק זמן מוגדר (עם אפשרות הארכה), ובתקופה זו התחייבו הסוכנים להביא את כל קבוצות התיירים לביקור רק בסניפי כפריס". ואולם, נטען, "במרץ 2018 סיימה כפריס את ההתקשרות עם מנהל השיווק שלה. הוא עבר לשמש כמנהל השיווק של NDJ, ומאז החל לעשות הכל כדי לפגוע כביכול בפעילות כפריס - ולהעביר סוכנים ל-NDJ. הוא פנה לסוכנים שעימם היו לכפריס הסכמי בלעדיות, וגרם להם להפר אותם - ולהביא קבוצות תיירים לחנויות של חברת NDJ".

 

טרם הוגש כתב הגנה. עו"ד גיא נאמן ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר & נאמן קינן ושות', מסר כי הנתבעת לא מעוניינת להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שעל
תכשיטי כפריס
צילום: עמית שעל
מומלצים