שתף קטע נבחר

המזגן נתקע על מצב השהיה? כך תתמודדו

מהן הסיבות הנפוצות לכך שהמזגן לא יוצא ממצב של השהיה, מה תוכלו לעשות בעצמכם ומתי אין ברירה אלא להזמין טכנאי מזגנים. אתר "המקצוענים" עם הסקירה

כשהמזגן נכנס למצב של השהיה, לא תמיד הדבר מעיד על תקלה. באילו מקרים לא כדאי למהר ולהזמין טכנאי ומתי סביר להניח שאכן מדובר בתקלה? בדקנו.

 

לחצתם בטעות על מצב חימום? המזגן ייכנס להשהיה

אם בטעות לחצתם על השלט של המזגן והעברתם אותו ממצב קירור לחימום, הוא ייכנס להשהיה ולא יזרום אוויר אל תוך חלל החדר, עד אשר משאבת החום תתחמם מספיק.

 

"במקרה זה, המזגן לא יכבה לגמרי", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "היחידה החיצונית שלו תמשיך לפעול, בעוד שהיחידה הפנימית לא תעבוד. זו אינה תקלה ואין צורך להזמין טכנאי".

 

    (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

החדר בטמפרטורה שאליה כיוונתם את המזגן? המזגן יפסיק לעבוד

במרבית המקרים (למעט במזגנים עם טכנולוגיית אינוורטר), המזגן ייכנס למצב של השהיה ברגע שהטמפרטורה בחדר הגיעה לאותה מעלה שאליה כיוונתם את המזגן עם השלט.

 

מוקד השירות: "במקרה זה, גם לא מדובר בתקלה. ברגע שהטמפרטורה תעלה מעבר לזו שמכוונת בשלט, המזגן ייכנס שוב למצב פעולה (כשמדובר במצב חימום). ולהיפך, אם היא תרד מתחת לטמפרטורה שכיוונתם, כשהיא על מצב קירור, המזגן יחזור לפעולה".

 

שכחתם לנקות את הפילטרים? המזגן ייכנס למצב 'מנוחה' 

למרות שהוראות היצרן ממליצות על ניקוי תקופתי של הפילטרים (מסננים), רבים דוחים פעולה זו עד למצב שבו הפילטרים נסתמים מלכלוך ומאבק.

 

במצב כזה, המזגן מתאמץ יותר משהוא אמור להתאמץ, והכניסה למצב השהיה היא לצורך 'מנוחה'. לאורך זמן, פילטרים סתומים יכולים לגרום לתקלות נוספות שיעלו לכם ביוקר. תחזוקה פשוטה ומונעת היא בהחלט כלכלית.

 

מוקד השירות: "כל שעליכם לעשות הוא לפתוח בזהירות את מכסה היחידה הפנימית, לשלוף את הפילטרים תחת מים זורמים, להמתין עד לייבוש שלהם (או לייבש אותם עם מייבש שיער) ולהחזיר אותם למקומם".

 

תקלה בכרטיס אלקטרוני? נתקו בזהירות מהחשמל

במצב קירור לעתים יכולה להיות תקלה בכרטיס הפיקוד האלקטרוני. לעתים, התקלה נפתרת לאחר שמנתקים את המזגן מכבל החשמל ומחברים אותו שנית. מומלץ לעשות זאת לפני שממהרים להזמין טכנאי, כדי לחסוך בדמי ביקור מיותרים. פעולה זו תגרום לאיפוס הגדרות מערכת המזגן, והיא מומלצת בייחוד לאחר קצר או הפסקת חשמל.

 

אם גם לאחר חיבור מחדש של המזגן התקלה נמשכת, סביר להניח שיש תקלה בכרטיס. אם המזגן נדלק, אך המזגן לא פולט אוויר קר, סביר להניח שהמזגן נתקע על מצב השהיה.

 

"כדי לוודא שאכן יש תקלה בכרטיס, תידרשו לשלוח אותו לבדיקה במעבדה", מסבירים במוקד השירות. "אם ניתן לתקן אותו, עלות התיקון היא לרוב תהיה נמוכה ומשתלמת. אחרת, תידרשו לרכוש כרטיס חדש או מחודש. זהו תיקון יקר במיוחד בשל עלויות הכרטיס עצמו ועלות שני ביקורי הטכנאי (לצורך לקיחת הכרטיס לבדיקה, החזרתו והתקנתו). אם המזגן ישן יחסית, לא תמיד התיקון ישתלם. פעמים רבות יהיה כלכלי יותר לרכוש מזגן חדש".

 

מחסור בגז? עדיף לאתר את מקור הדליפה

מחסור בגז לרוב נגרם כתוצאה מדליפת גז. היא יכולה להיגרם כתוצאה מתקלה או פגיעה בצנרת או בשל הרכבה בלתי מקצועית של המזגן.

 

מוקד השירות: "מילוי גז יכול לעזור במקרים נדירות, אם מדובר בבריחת גז טבעית לאחר מספר שנים שהמזגן בשימוש. ואולם לרוב, יהיה צורך באיתור מקור הדליפה, תיקון שלה בעזרת הלחמת הסדק ורק לאחר מכן מילוי גז במערכת".

 

עוד כתבות בנושא:

כך תכינו את המזגן לקיץ  

התקנת המזגן, תחזוקה וטיפים לקירור יעיל  

תקלות במזגן שאפשר לפתור לבד

 

      (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

תקלה בחיישנים? תצטרכו להחליף אותם

תקלה נוספת שתצריך קריאה לטכנאי היא תקלה בחיישני הטמפרטורה. ישנם שני חיישנים: האחד, הוא חיישן טמפרטורה. השני, חיישן אוויר חוזר.

  

תפקיד החיישן הראשון הוא למדוד את הטמפרטורה שבחלל החדר ולהעביר למדחס פקודה להפסיק את עבודתו ברגע שהטמפרטורה בחדר זהה לזו שאליה כוון השלט.

 

תפקיד החיישן השני הוא למדוד את הטמפרטורה שעל הסוללה של המזגן ולהעביר את הפקודה למאוורר.

 

מוקד השירות: "במקרה של תקלה באחד מהם תצטרכו להחליפם. מדובר בתיקון זול יחסית ומשתלם, שכן המזגן יכול להמשיך לעבוד בצורה תקינה זמן רב אחרי החלפתם".

 

תקלה במשאבת החום?

אנחנו אמנם עדיין מפעילים את המזגן על מצב קירור, אך הסתיו מעבר לפינה. לעתים המזגן נכנס למצב השהיה בגלל תקלה במשאבת החום. מוקד השירות: "במצב כזה, כשהמשאבה לא מצליחה להגיע לטמפרטורה הרצויה, המזגן נכנס להשהיה ולא פולט אוויר חם. אם מקור התקלה הוא במשאבה, סביר להניח שתצטרכו להזמין טכנאי על מנת שיחליף אותה".

 

צריכים טכנאי מזגנים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים" 


פורסם לראשונה 08/09/2019 09:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים