שתף קטע נבחר
 

מראשל"צ לרכבת הקלה: מנכ"ל נת"ע החדש - חיים גליק

גליק כיהן עד לפני כמה חודשים בתפקיד מנכ"ל עיריית ראשון לציון, ובעבר שימש גם סגן נציב שירות בתי הסוהר ומנכ"ל אוניברסיטת בר אילן; דו"ח מבקר המדינה מ-2012 מתח עליו ביקורת עקב תנאי שכר מפליגים שקיבל באוניברסיטה

חמישה חודשים לאחר התפטרותו של המנכ"ל הקודם יהודה בר און, דירקטוריון חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע)  צפוי להמליץ על מינוי חיים גליק לתפקיד מנכ"ל החברה החדש. כך על פי הערכות בענף התחבורה.

 

בכירי נת"ע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום

מנכ"ל נת"ע התפטר בעקבות קרע בצמרת חברת הרכבת הקלה

תחנות הקו האדום של הרכבת הקלה ימוגנו

  

נת"ע היא החברה הממשלתית שאחראית על הקמת מערכות הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב. כניסתו של המנכ"ל החדש מחייבת את אישור רשות החברות הממשלתיות, כמו גם חתימת שרי האוצר והתחבורה.

חיים גליק (צילום: יובל חן)
מנכ"ל נת"ע החדש, חיים גליק(צילום: יובל חן)

גליק, שיחגוג בימים אלו את יום הולדתו ה-64, כיהן עד לפני כמה חודשים בתפקיד מנכ"ל עיריית ראשון לציון, כאשר בעבר שימש גם כסגן נציב שירות בתי הסוהר ומנכ"ל אוניברסיטת בר אילן. בתקופת תפקידו באקדמיה פורסם דו"ח מבקר המדינה שעסק בין השאר בתנאי שכר לא מקובלים שגליק זכה להם לכאורה, כמו גם בהתנהלות המוסד.

 

בדו"ח שפורסם בסוף 2012, בתקופתו של המבקר הקודם יוסף שפירא, נכתב כי "מהביקורת עולה כי באוניברסיטת בר אילן מערכת האיזוני והבלמים כשלה. הלכה למעשה האוניברסיטה מתנהלת לפי רצונם של נשיא האוניברסיטה (פרופ' משה קווה - ל"ג) והמנכ"ל, תוך כדי החלשת הפיקוח והבקרה על פעולותיה. מצב זה פוגע בכוחה של האוניברסיטה לפעול על פי כללי מינהל תקין, על יסוד שיקולים ציבוריים, על פי עקרון השמירה על הקופה הציבורית ובאופן המבטיח הגנה על האינטרסים שלה.

  

"ממכלול הממצאים המתוארים בדו"ח זה, על חומרתם, כמותם והיקפם, עולה תמונה קשה המלמדת על התנהלות בלתי תקינה של נשיא האוניברסיטה, פרופ' קוה, ומנכ"ל האוניברסיטה גליק, עד כדי חשש לפגיעה בטוהר המידות", לשון הדו"ח.

 

טרם מינויו של גליק לתפקיד פנתה רשות החברות למבקר המדינה הנוכחי מתניהו אנגלמן בעניין הדו"ח מ-2012. אנגלמן קבע כי מדובר בדו"ח ישן ובאירוע נקודתי, ואף ציטט את המבקר שפירא שלכאורה טען את אותה טענה. השורה התחתונה - אנגלמן אישר את מועמדותו של גליק לתפקיד. "איני מוצא לנכון בעת הזו לפתוח מחדש את ממצאי הדו"ח", מסכם המבקר הנוכחי.

 

למנכ"ל החדש מחכות כמה משימות, ובראשן ייצוב השדרה הניהולית שם, שסובלת מנטישה של בכירים, והמשך העבודות של הקו האדום (פ"ת-ת"א- בת ים) שעל פי הצהרות משרד התחבורה ובכירי נת"ע אמור להיפתח במועדו, כלומר בדיוק בעוד שנתיים מהיום.

  

על משרת המנכ"ל התמודדו שורת מועמדים לרבות מנכ"ל יפה נוף החיפאית אבישי כהן; סמנכ"ל רכבת ישראל הפורש עמית צלקה; מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר יצחק בלומנטל; אסף ויטמן, מנכ"ל תחנת הכוח הפרטית IPM שאמורה לקום בבאר טוביה; אהוד הלל, מנכ"ל החברה הממשלתית מקורות ייזום עד נובמבר האחרון, וגלי גלט שמחי, סמנכ"לית איכות וחדשנות בנת”ע.

 

כפי שנחשף בכלכליסט רשימת המסרבים לתפקיד ארוכה לא פחות, וכוללת את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב; סמנכ"ל הכספים של קופת חולים כללית ראובן קוגן; אבי גפן, בעברו סגן ראש אגף התקציבים ולאחר מכן סמנכ"ל מקורות; עמית לנג, בעבר סגן ראש אגף התקציבים לענייני תשתיות ולאחר מכן סמנכ"ל בפרטנר, וכיום מנכ"ל שח"מ, חברה בת של מקורות הממשלתית; מנכ"ל סיטיפס ירון רביד, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, וערן שכטמן, מנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
מנכ"ל נת"ע החדש, חיים גליק
צילום: יובל חן
מומלצים