חד קרן ישראלי: סטארט-אפ מכפר סבא בתחום הביטוח גייס 250 מיליון דולר
היקף ההשקעה של חברת נקסט אינשורנס, הפועלת בתחום הביטוחים המקוונים ומעסיקה עובדים בישראל ובארה"ב, מעניק לה שווי שוק של מעל מיליארד דולר. המשקיעה: ענקית ביטוח גרמנית מהגדולות באירופה
חברה ישראלית הצטרפה למועדון "החד קרן": חברת הסטארט-אפ נקסט אינשורנס (Next Insurance) מכפר סבא, העוסקת בתחום הביטוחים המקוונים, גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי מענקית הביטוח הגרמנית Munich Re. מדובר בחברת ביטוח משנה מהגדולות באירופה, שהשקיעה את כל הסכום בסבב הנוכחי - והפכה למשקיעה הגדולה ביותר בחברה.
מיזוג ענק בהייטק הישראלי: אאוטבריין וטאבולה מתאחדות
פלייטיקה הישראלית קונה חברת גיימינג פינית ב-275 מיליון דולר
סבב הגיוס מביא את סך המימון של נקסט אינשורנס ל-381 מיליון דולר על פני תקופה של פחות משלוש שנים. ל"כלכליסט" נודע שהסכום שהחברה גייסה היה בשווי של מעל למיליארד דולר. מצב זה ממקם אותה במעגל אקסקלוסיבי של סטארט-אפים שהגיעו לסטטוס של חד קרן - כלומר ששוויין עולה על מיליארד דולר.
לחברה משרדים בכפר סבא ובפאלו אלטו, ארה"ב, כאשר בישראל היא מנהלת את פעילות הפיתוח, השיווק וה-BI (בינה עסקית). היא מעסיקה כ-200 עובדים, כמעט מחצית בארץ, ורק לפני חודשיים עברה למשרדים חדשים באזור השרון כדי לגייס עשרות עובדים נוספים לצוותים המקומיים בשנה הקרובה.
החברה נוסדה בשנת 2016 על ידי צוות של יזמים סדרתיים: גיא גולדשטיין, המנהל את החברה מעמק הסיליקון; נסים טפירו, המנהל את מרכז הפיתוח בישראל; ואלון חורי, המנהל את מחלקות ה-BI והמרקטינג בישראל. בין המשקיעות הקודמות של החברה: Redpoint Ventures, Nationwide, Markel, American Express Ventures, Ribbit Capital, TLV Partners, Group 11 וחברת Zeev Ventures.
"יזמים עם רגליים על הקרקע"
לדברי טפירו, שנמנה גם על מייסדי נקסט אינשורנס, "החברה הגרמנית מאוד מאמינה בביטוח הדיגיטלי, וזה חלק מהותי מפעילותה העתידית. אנחנו שותפים שלה מתחילת דרכה, והיא ליוותה אותנו במשך כמה שנים וראתה שזה תופס מומנטום בשוק עם הצעת ערך מאוד ייחודית - והחליטה להשקיע בנו הרבה יותר".
מהחברה נמסר שהכספים החדשים ינותבו לטובת פיתוח מוצרים חדשים, בעזרתם החברה תוכל להרחיב את סל מוצרי הביטוח שלה לעסקים קטנים. כמו כן, החברה תאיץ באופן משמעותי את הרחבת מעגל הלקוחות.
"אנחנו ממוקדים בשוק האמריקני ולא שוללים כניסה לשווקים נוספים - אין לכך קשר לגיוס הנוכחי", ממשיך טפירו, "בארץ יש לנו 85 עובדים ואנחנו גדלים מהר והשאר בארה"ב. מגייסים במרץ למרכז הפיתוח בארץ ורוצים להגדיל את שאר הפעילות. אם לפני שנה תמכנו בכמה עשרות סוגי מקצועות, כיום בכמה מאות מקצועות על פני כמה קווי ביטוח.
"המכירות שלנו גדלות בקצב מאוד מהיר, ובקרוב נוציא עדכון נוסף שיראה את הקצב. אנחנו יזמים עם רגליים על הקרקע, וחשוב לנו לבנות עסק שמחובר למציאות פיננסית. זה מה שמוביל ומדריך אותנו - ורואים מהצד את ההתפתחויות ולומדים מזה. אבל לאורך השנים בכל החברות שהקמנו רצינו רק חברות שיש להן עסק אמיתי עם אחיזה במציאות".
לדברי גולדשטיין, מייסד שותף והמנכ"ל, החברה סיימה את 2018 עם קצב מכירות שנתי של 44 מיליון דולר, ובאוגוסט 2019 הגענו לקצב מכירות שנתי של 77 מיליון דולר. "חברת Munich Re שותפה שלנו כבר מתחילת הדרך. היא עזרה לנו לצמוח ולפתח את החברה," אמר, "הקמנו את נקסט כדי לשנות את פני תעשיית הביטוח לעסקים קטנים, והשקעה חדשה זו תמשיך לעזור לנו להגדיל את הצוות, לפתח את הטכנולוגיה, לתת שירות פנומנלי ולהאיץ את צמיחת לקוחותינו. אנו נרגשים לגבי עתיד התעשייה וגאים להיות, יחד עם חברת Munich Re, בקרון הקטר של השינוי".
מכל מקום ובכל מכשיר
אחד הבידולים המשמעותיים של נקסט בהשוואה לחברות ביטוח אחרות הוא מגוון ההטבות שהיא מציעה ללקוחותיה, ללא תשלום נוסף. שירות זה כולל את Live Certificate, התעודה הראשונה הדיגיטלית המאפשרת בדיקת תקפות ביטוח בזמן אמיתי.
בנוסף, החברה מציעה ללקוחותיה גישה לפורטל, בו בעלי פוליסות יכולים להוסיף מבוטחים, לעדכן את הפוליסה או את פרטי התשלום שלהם, לשלוח הוכחות להימצאות ביטוח ועוד, בכל רגע נתון מכל מקום ובכל מכשיר. לאחרונה השיקה נקסט את נקסט לסוכנים, פלטפורמה המאפשרת ללקוחות לרכוש פוליסות ביטוח של נקסט דרך סוכן ביטוח.
"המודל העסקי של נקסט, שמונע על ידי טכנולוגיה וניתוח נתונים, מאפשר הזדמנויות צמיחה יוצאות דופן, ואנו נמנף אותן ביחד," אמר יואכים וונינג, יו"ר חבר המנהלים בחברת Munich Re. "חברת הביטוח נקסט תקבל חיזוק על ידי המומחיות שלנו בביטוח ראשוני ומשני. ההשקעה הזו מבטאת את המחויבות של Munich Re להיות הספקית המובילה בשוק הפתרונות הביטוחיים הדיגיטליים".
לדבריו, "ההשקעה גם תעזור ל-Munich Re להגדיל נוכחותה בשוק המבטיח של ביטוחים ללקוחות מסחריים קטנים ובינוניים בארצות הברית. אנו בטוחים שבנייה על בסיס שיתוף הפעולה המוכח שלנו תועיל הן ל-Munich Re והן לחברת הביטוח נקסט."
לדברי דובי פרנסס מ-Group11, אחת מהמשקיעות המוקדמות בחברה, "ארה"ב היא בית ל-29 מיליון עסקים קטנים ובינוניים, המהווים את עמוד השדרה של הכלכלה האמריקנית ומייצגים 99.7% מכלל העסקים במדינה. ישנם 1,000 סוגי עסקים קטנים ובינוניים, ומה שמשותף להם זה שמרביתם נדרשים לכל הפחות לביטוח עסק כללי".
פרנסס מוסיף כי "עד להופעתה של נקסט אינשורנס, נאלצו רוב העסקים הללו להתעסק עם תהליך ארכאי ולא יעיל, בו מעורבים סוכני ביטוח, פקסים, כמויות של ניירת ושעות רבות בכדי שיוכלו לקבל ביטוח. לא רק שהתהליך הקיים אינו יעיל, שיטת החיתום גם לא יעילה, לא פרטנית לפי סוג העסק המבוטח - והפארסה הגדולה מכל היא שב-2019 היא נעשית על ידי בני אנוש ובמעורבותם".