רוצים להתקבל לעבודה באמזון? הימנעו מהטעות הזו בקורות החיים
מנהלת גיוס באמזון מסבירה שזה לא משנה אם עבדתם בגוגל, בפייסבוק או באפל - יש דבר אחד שיכול להרתיע מגייסים בחברה מלקבל אתכם לעבודה
עבודה מהבית: שילוב מנצח בין משפחה לקריירה?
עובדים יותר, נהנים פחות: למה בישראל אין איזון בין חיי עבודה ובית
מחפשים עבודה? אל תבנו על ענף האדריכלות
"שמות של ארגונים זה מצוין, אבל אנחנו רוצים להבין על איזה פרויקט עבדתם, מה היה ההיקף שלו, ומה עוד השגתם", כך אמרה דיאז לביזנס אינסיידר. זה אולי מרשים כשבקורות החיים שלכם נמצאים גוגל, ניו יורק טיימס, או שמות חברות גדולות אחרות, אבל זה לא באמת מעביר מה עשיתם עם ההזדמנות הזאת. וזה לא נכון רק למגייסים באמזון.
מומחי קריירה בחברות שונות הזכירו חוסר פירוט כאחת הטעויות הגדולות ביותר שאפשר לעשות בקורות החיים. "מחסור בנתונים מדידים והישגים זאת אחת הבעיות העיקריות בקורות חיים," כך אמר אסטרטג הקריירה אדריאן טום. "ללא אמות מידה של הצלחה, אין במסמך הזה שום הוכחה ליכולת שלכם". לכן, כדאי להרחיב לגבי מה עשיתם בעבודתכם ומה היה הערך שלכם לחברה - ההכנסה שהפקתם, הפרויקטים שניהלתם, והיעדים בהם עמדתם.
הכנסת המספרים שמדגימים את ההצלחה שלכם לקורות החיים היא המפתח, כך אומרת טינה ניקולאי, קואצ'רית קריירה ומייסדת Resume Writers’ Ink. היו ספציפיים ככל שאתם יכולים. כיתבו "עזרתי להגדיל את ההכנסות ב-500% למיליון דולר תוך 12 החודשים בהם עשיתי כך וכך", במקום לכתוב "עזרתי להגדיל את הכנסות החברה" אומרת ניקולאי.
"מעסיקים צריכים מספרים כדי להעריך אתכם. אף משרה אינה פטורה מהצגת תוצאות מספריות, והמספרים עוזרים למעסיקים להעריך אם מישהו יכול להוביל צוות, לנהל לקוחות, ולעזור לעסק לצמוח," כך ניקולאי. הדבר נכון גם לראיונות עבודה, אומרת דיאז. היא ממליצה לדון בתפקידיכם הקודמים עם אנשים אחרים, כדי להתאמן במסירת פרטים קונקרטיים ודוגמאות להישגיכם ולמה העבודה הייתה עבורכם מעבר לשם התפקיד ולחברה בה עבדתם. "אנשים עשויים לא להתעכב ולחשוב על ההשפעה של העבודה שעשו. אבל צריך להעביר את היקף ההשפעה של עבודתכם, ולא רק את שם התפקיד," אומרת דיאז.