שתף קטע נבחר

ביטוח לאומי ישלם מענקי חימום לחורף לכ-274 אלף זכאים

גובה התשלום עומד על 562 שקל. מדובר במענק המשולם פעם בשנה, החל משנת 2016, אז הוא הוענק רק למי שהתגוררו ב"ישוב קר". החל משנת 2017, הוא משולם ללא קשר למקום המגורים. מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי: "נהיה בכל מקום שנוכל לעזור ואף נעבה את הסיוע"

המוסד לביטוח לאומי ישלם מחר (ד') מענקי חימום לחורף על סך 562 שקל ל-273,500 איש. מדובר בזכאים לקצבאות אזרח ותיק, שארים או גמלת אזרח ותיק מיוחדת, שעברו את גיל הפרישה וזכאים לתוספת השלמת הכנסה באחד מהחודשים אוקטובר-דצמבר 2019, או שקיבלו קצבת נכות לפני שהתחילו לקבל קצבת אזרח ותיק בסכום השווה לקצבת הנכות ששולמה להם בעבר. המענק יועבר ישירות אל חשבונות הבנק של הזכאים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

קשישים קופאים מקור: "אין כסף לחימום, יושבת עם מעיל בבית"

"להיות קשיש ועני זה הדבר המפחיד ביותר"

קשישים בלי חימום בקור: "גם בדידות הורגת"

 

מדובר במענק המשולם פעם בשנה, החל משנת 2016, אז הוא הוענק רק למי שהתגוררו ב"ישוב קר". החל משנת 2017, הוא משולם ללא קשר למקום המגורים.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

זכאים לקצבאות אזרח ותיק הם תושבי ישראל שנולדו בארץ או עלו לישראל לפני גיל 60-62 (הגיל המקסימלי בין 60 ל-62 נקבע לפי מועד העלייה) ושילמו ביטוח כנדרש.

 

מי שעלה לארץ לאחר הגיל המקסימלי זכאי לקצבת אזרח ותיק מיוחדת, על סמך רף הכנסה, במידה והוא אזרח ותושב ישראל שהגיע לגיל פרישה ואינו מקבל קצבאות מהביטוח הלאומי. ניתן לבדוק את הזכאות למענק באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.

בחודש דצמבר יעביר הביטוח לאומי מענקי חימום לעוד כ-2,000 מבוטחים שעברו את גיל הפרישה ומקבלים הבטחת הכנסה, אך שלא זכאים לקצבת אזרח ותיק ואינם עולים חדשים או שלא צברו תקופת ותק מספיקה.

 

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי "מענקי החימום הם תוספת סעד הניתנת בחודשי החורף למי שידו אינה משגת. הביטוח הלאומי מעבה בימים אלה גם את המענה לאזרחים הוותיקים דרך מתנדבי שירות הייעוץ לקשיש הפרוסים בכל הארץ. תפקידו של הביטוח הלאומי הוא לתת מענה סוציאלי לאזרחים. נהיה בכל מקום שנוכל לעזור ואף נעבה את הסיוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מענק חורף. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים