שתף קטע נבחר
 

חגיגה לאילון מאסק: תוצאות מעולות לטסלה

יצרנית כלי הרכב החשמליים פרסמה דו"ח רבעוני חיובי שהכה את צפי האנליסטים. המנכ"ל מאסק הבטיח לחשוף לראשונה רכב שטח מוזל לצד טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות: "תהיה לנו צמיחה מטורפת"

יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה הפתיעה את המשקיעים אמש (ד') עם דו"ח רבעוני חיובי - שהקפיץ את המניה שלה ב-17.5% בנעילת המסחר הערב בוול סטריט. בנוסף, המנכ"ל אילון מאסק הבטיח לחשוף לראשונה רכב שטח מוזל לצד טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות, בתקווה כי החברה תמשיך להוות פקטור משמעותי בשוק המכוניות החשמליות.

 

שוב מאכזבת: חולשה במכירות הרכבים של טסלה

כך מתכנן אילון מאסק לשבש את העולם

דו"ח מאכזב ופרישת מס' 2 בחברה: נפילה של 11% במניית טסלה

 

מניית החברה עלתה ב-21% במסחר המאוחר בבורסת וול סטריט בניו יורק ל-307.12 דולר למניה לאחר הדיווח הרבעוני, כשהיא חוצה את קו 300 הדולר בפעם הראשונה מאז מרץ השנה. זאת לאחר קיצוץ שיא במשלוחים ובעלויות שהוביל לרבעון שלישי רווחי יותר.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
מנכ"ל טסלה, אילון מאסק. יצרנית כלי הרכב החשמליים ריסקה את תחזיות האנליסטים(צילום: רויטרס)

בדו"ח הרבעוני פרסמה טסלה עלייה במאזן המזומנים שלה ל-5.3 מיליארד דולר, ודיווחה על רווח של 1.86 דולר למניה - כשהיא מרסקת את תחזיות האנליסטים שצפו לה הפסד של 42 סנט למניה. תוצאות הרבעון השלישי מהוות אבן דרך חשובה לטסלה וגאולה למאסק - שנאלץ לפרוש מתפקידו כיו"ר אחרי שורות סקנדלים וספקות משקיעים אודות יכולתה של טסלה להתמודד בתחרות עם יריבים בינלאומיים גדולים ועם בעלי הון גדולים יותר.

 

הרווח הגולמי של החברה, סמן רווח חשוב למשקיעים, עלה על הציפיות. מטסלה נמסר שהייתה "בטוחה מאוד" כי תעבור את הקצה התחתון של היעד השנתי הגלובלי שהציבה במשלוחי רכב. חובת הוכחת הרווחיות לאורך זמן עדיין מונחת עליה, על רקע העובדה שהיא מנהלת את תחילת הייצור של הגרסה השלישית של מכנויות "סדאן" במפעל החדש בשנגחאי ושל מודל Y בשנה הבאה. "בהתחשב במהירות המסחררת של ההתרחבות, טסלה תתמודד עם דרישות משמעותיות על ערימת המזומנים שלה", אמר ניקולאס הייט, אנליסט בחברת המחקר Hargreaves Lansdown.

 

צפו: מבחן ריסוק טסלה מודל 3

צפו: מבחן ריסוק טסלה מודל 3

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

החברה הודיעה אתמול כי הייצור בשנגחאי והייצור של מודל Y מקדימים את לוחות הזמנים שהוצבו, כאשר השקתו של האחרון מתוכננת לקיץ 2020. טסלה תצטרך לדאוג גם לרסן עלויות כשהיא מפתחת את דגם Gigafactory באירופה - משאית סמי טנדר חשמלי, דור חדש של הטסלה רודסטר ומאפייני נהיגה אוטומטית נוספים.

 

יצרנית המכוניות דיווחה כי חתכה עלויות ב-16% על בסיס שנתי, ומדגישה שיפורים ביעילות תפעולית וירידה בעלויות ייצור וחומרים. בשיחת ועידה אמר מאסק כי עלויות ההפעלה היו הנמוכות ביותר מאז תחילת היצור של מודל 3. טסלה גם מצפה לתזרים מזומנים חיובי, לאחר שהגיעה לנקודה בה היא מממנת את עצמה. דבר זה יאפשר לחברה להשקיע במחלקות המתמקדות באנרגיה בת-קיימא, כולל השקתה של הגרסה השלישית של רעפי הגג הסולאריים שלה השבוע.

 

"קרוב לשנה וחצי הפשטנו את האנרגיה של טסלה ממשאבים", אמר מאסק והוסיף כי "עכשיו היצור של מודל 3 נמצא במקום טוב ובדרך להיות במקום מעולה. שיקמנו משאבים לאחסון ולסולר של טסלה. זו תהיה צמיחה מטורפת". עוד אמר כי טסלה מוכנה לספק בטריות ורכיבים אחרים ליצרני רכב אחרים.

 

לקחים מהעבר

עלייה חדה כמו זאת כבר קרתה בעבר, ולזמן קצר. לפני שנה, פרסמה טסלה דוח רבעוני שניפץ את ציפיות המשקיעים בצורה דומה, הצית עלייה חדה שהזניקה את מניותיה ב-31% ואף גבוה יותר במהלך החודשיים שלאחר מכן, רק כדי לראות את המניה יורדת במהלך מרץ 2019, בעקבות דאגות הנוגעות במשילות הארגונית, רווחיות ודרישה למודל 3.

 

משקיעים הראו בעבר חוסר סובלנות אל מול סדרת הכישלונות של החברה להתאים עצמה למטרות הייצור שלה. מוקדם יותר החודש, מניית טסלה צנחה אחרי שהחברה דיווחה על אספקה של 97 אלף כלי רכב ברבעון השלישי, רק 2% יותר מהרבעון הקודם.

 

אך אמש טסלה חרגה מהבטחותיו של המיליארדר מאסק, שאמר קודם לכן ביולי כי החברה תגיע לאיזון ברבעון השלישי ותהפוך לרווחית עד סוף 2019. החברה דיווחה כי היא מתכננת לספק בין 360 אלף ל-400 אלף כלי רכב במרוצת 2019, ואתמול בלילה מסרה שיש לה ״ביטחון גבוה לעבור את 360 אלף הרכבים שיסופקו השנה".

 

אנליסטים פקפקו במהירות בה יעלו מכירות הרכבים של טסלה בזמן שהמימון הממשלתי לרכישת רכבים חשמליים בארצות הברית, סין ושווקים אחרים, התמעט. זאק קירקהורן, סמנכ״ל הכספים של החברה אמר כי בכוונתם לייצר לפחות 1,000 מכוניות ממודל 3 בשבוע במפעל החדש בשנחאי עד סוף השנה, אך לא ברור מתי יגיעו לתחזיות הייצור שהציבו השנה הודות לחוסר וודאות סביב הזמנות, עובדים, וספקים.


פורסם לראשונה 24/10/2019 12:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אילון מאסק, מנכ"ל טסלה
צילום: רויטרס
מומלצים