שתף קטע נבחר
 

וייז ומוביט ישתפו פעולה כדי לעקוף את הפקקים

משרד התחבורה מחייב לאסוף נוסעים כדי להשתמש בנתיב פלוס החדש? משתמשי מוביט יוכלו להיאסף בידי נהגי וייז בניסיון להגביר את השימוש בנסיעה שיתופית. גידול של 60% במספר הנסיעות השיתופיות מאז השקת "נתיב פלוס" בכביש בחוף ובנתיבי איילון

 

"נתיב פלוס? אקמול קטן לעומס גדול": צפו בריאיון עם אסטרטג תחבורה באולפן ynet    (צילום: ירון ברנר)

"נתיב פלוס? אקמול קטן לעומס גדול": צפו בריאיון עם אסטרטג תחבורה באולפן ynet    (צילום: ירון ברנר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אפליקציית שירותי המידע התחבורתי מוביט ואפליקציית הניווט וייז (WAZE) ישתפו פעולה, בניסיון לדחוף את שירותי הנסיעה השיתופית (קארפול). משתמשי מוביט שירצו לתכנן מסלול באפליקציה, יקבלו מעתה אפשרות לבחור בנסיעה שיתופית ביחד עם נהג וייז קארפול. במסגרת השקת הפיילוט, הנסיעה הראשונה תינתן בחינם. 

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

פרויקט "נתיב פלוס" הושק, האם הוא באמת טוב לנהגים?

נתיב פלוס? "למקבלי החלטות במרכז נוח להחליט עבור הפריפריה"

האמריקנים יודעים ש"נתיב פלוס" מועד לכישלון

 

עד כה התחרו השתיים על קהל המשתמשים הפוטנציאלי בשירותי הנסיעה השיתופית, אך לפחות בארץ נחלו הצלחה מוגבלת, ולכל אחת יש רק אלפי נסיעות בודדות בחודש בשירות. מיעוט המשתמשים הקטין את מספר הנסיעות הפוטנציאליות. שיתוף הפעולה אמור לחבר בין יותר נהגים ליותר נוסעים, שיוכלו למצוא יותר אופציות זמינות להגיע למחוז חפצם.

שיתוף פעולה בין וויז למוביט ()
שיתוף פעולה בין וויז למוביט

השירות יהיה רלוונטי במיוחד למי שצריכים להגיע בבוקר למרכז ואחר הצהרים לשרון ולחיפה, לאחר שמשרד התחבורה סגר את אחד מנתיבי הנסיעה בכביש החוף בקטע שבין גלילות לנתניה בפני נהגים שנוסעים לבדם, ומאפשר רק לאוטובוסים לנסוע בו או למי שלוקחים עימם לפחות נוסע אחד. בנתיבי איילון מופעל נתיב דומה, בין ראשון לציון לתל אביב.

 

מאז השקת נתיב פלוס לפני כחודש, כמות הנסיעות השיתופיות המוצעות גדלה ב-20% ביחס ליום רגיל לפני, כך שיותר נהגים חיפשו נוסע שיצטרף אליהם. כמות הנסיעות המשותפות שהתקיימו בפועל גדלה בכ-60% ביחס ליום רגיל לפניכן. כך עולה מנתוני אפליקציית שירותי המידע התחבורתי מוביט.

"נתיב פלוס" בכביש החוף(צילום: שמוליק דודפור)
  

השתתפות ולא רווח

משרד התחבורה התיר לקיים בארץ נסיעה שיתופית במתכונת מוגבלת: רק עד שתי נסיעות ביום, ובתשלום של עד שני שקל לקילומטר, המגלם השתתפות בהוצאות הנסיעה, ולא הפיכתה למוקד רווח.

 

משתמשי וייז יקבלו אופציה לבחירה בנהג וייז כאשר הם מתכננים מסלול נסיעה. עם הבחירה באופציה הם יועברו לאפליקצית הקארפול של וייז, שם יוכל לבקש להצטרף לנסיעה. המשתמשים יוכלו לעקוב אחרי התקדמות הנהג לנקודת האיסוף.

 

השירות יושק החל מהיום לגרסת האנדרואיד של מוביט בישראל, ארה"ב, ברזיל ומקסיקו ובשבועות הקרובים יהיה זמין גם לגרסת ה-iOS של מוביט לבעלי אייפון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיתוף פעולה בין וויז מוביט
מומלצים