עדיקה מקפיאה את פעילותה באמזון ישראל עד לאחר הבלאק פריידי
חברת האופנה מעדיפה לרכז מאמצים בחדירת המותג לארה"ב שם היא מפעילה אתר סחר משלה. דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה: "האתר שהשקנו בחו"ל עובד טוב מאוד. אין משמעות לפעילות באמזון בלי שאתה שם מלאי במחסנים של אמזון"
מעדיפה להתרכז באתר הסחר הפרטי: חברת האופנה עדיקה ביקשה מאמזון ישראל להקפיא את הפעילות באתר עד לאחר הבלאק פריידי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שחקנית מפתיעה: עדיקה תמכור באמזון ישראל
אמזון בישראל: השילוח המקומי החל, המוכרים נחשפים אמזון החלה לשלוח לגו לישראל
קטגוריית האופנה נחשבת לתחום חלש במכירות של אמזון. לפי מקורות בענף, כל תחום האופנה באמזון ישראל לא צובר תאוצה. בעדיקה ביקשו בשלב זה מאמזון ישראל להקפיא את הפעילות עד לאחר הבלאק פריידי, והעדיפו לרכז מאמצים בחדירת המותג לארה"ב שם מפעילה החברה אתר סחר משלה. עדיקה נכנסה לאמזון על מנת לייצר טראפיק למותג בארה"ב, אבל נראה כי בשלב זה הפעילות של אמזון עדיין לא מביאה את התוצאות המיוחלות בתחום האופנה.
"ביקשתי להוריד את האתר של עדיקה מאמזון ישראל", מסר דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה, בעקבות פניית "כלכליסט". "נכנסנו לאמזון בגלל חו"ל, ולא בגלל ישראל. רצינו לראות אם אפשר יהיה לחזק את עדיקה בחו"ל עם אמזון. אבל האתר שהשקנו בחו"ל עובד טוב מאוד ועם מרכז הפצה שלנו. אין משמעות לפעילות באמזון בלי שאתה שם מלאי במחסנים של אמזון".
שחקנית מפתיעה
הכניסה של עדיקה לאמזון ישראל נראתה על פניו כצעד מפתיע, משום שעדיקה מתמחה בעצמה באיקומרס, ופתחה השנה אתר סחר לרכישה מארה"ב ומאירופה. היא השקיעה בהקמת האתר באנגלית כמיליון שקל וגייסה צוות ייעודי לעובדה במטה החברה בתל אביב. עם זאת, נראה שדווקא הרצון לפרוץ לחו"ל הביא אותה לאתר, שיושב על הפלטפורמה האמריקנית אמזון.קום, שכן התנועה הרבה עשויה לתת חשיפה גבוהה.
מי שנחשבת לחלוצת הקניות אונליין בישראל שואפת להפוך לשחקנית משמעותית גם בשוק האמריקני ולהקים שם מרכז פעילות, כך שעבורה הכניסה לאמזון ישראל מקבלת משנה חשיבות לעומת שחקנים ישראלים שאין להם יומרות להכנס לפעילות בארה"ב. כיוון שמדובר בחברת איקומרס המתמחה באופנה, שכבר פיתחה והקימה אתר סחר בארה"ב, העלות השולית של פתיחת חנות באמזון צפויה להיות נמוכה עבורה.
כיום נמכרים באמזון בעיקר פריטי לבוש בייסיק, אולם בענקית הסחר הבינלאומית מתכוונים לפתח את קטגוריית האופנה. על כן ייתכן שעדיקה תמשוך לאתר עוד שחקניות אופנה גדולות. אלא שבינתיים הפעילות הבינלאומית של עדיקה נפגעה, לאחר שבחודשים ינואר-יוני השנה היא הפסידה במגזר זה 2.6 מיליון שקל.
עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של עדיקה, אמר מייסד החברה, שוורצברג: "אנחנו רואים שהלקוחה הישראלית של עדיקה היא בעלת אותו ד.נ.א של הלקוחה בחו"ל. עשינו מחקרים, הכל מתנהל בצורה כלכלית, ואנחנו מנסים לפתח חדירה לארה"ב ואירופה, עם דגש כרגע על ארה"ב. אנחנו לא שוללים פתיחת חנויות פופ אפ בחו"ל, וכאשר נזהה הזדמנות לא מסוכנת נעשה את זה - אבל עד אז הדגש הוא על האונליין".