שתף קטע נבחר

הערכות בממשלה ובבתי ההשקעות: הריבית לא תופחת גם בסוף נובמבר

הצמיחה צפויה לרשום ברבעון השלישי של השנה התאוששות משמעותית, ולטפס לכ-3%, זאת אחרי 0.6% בלבד ברבעון הקודם. גם ל-2019 כולה התחזית היא שהצמיחה תתייצב על שיעור יחסית גבוה של כ-3%

 

 

הריבית לא תופחת גם בסוף נובמבר, למרות הפחתות הריבית בארה"ב ובמדינות נוספות. כך מעריכים כעת במשרדי הממשלה הכלכליים ובבתי השקעות. עוד צופים שם שהצמיחה תפתיע, ותרשום ברבעון השלישי של השנה התאוששות משמעותית אחרי השפל ברבעון השני.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

הריבית ללא שינוי; בנק ישראל: תיתכן הפחתה ל-0.1% במהלך השנה

מה כדאי לעשות עם הכסף כשהריביות יורדות?

מתבצרים במזומן: 333 מיליארד שקל שוכבים בחשבון עו"ש ללא מעש

 

לפני כמה ימים הפחית, בפעם השלישית ברציפות, הבנק המרכזי של ארה"ב את הריבית ב-0.25% ל-1.5% עד 1.75%, כדי לתמוך בכלכלה ובאינפלציה מול הסיכון לצמיחה בשל משבר הסחר העולמי. עם זאת, הוא אותת שאם שהנתונים יישארו סבירים, הוא יעשה הפוגה בהפחתות הריבית כדי לבחון את השפעתן על המשק.

פרופסור אמיר ירון נואם (צילום: אלכס קולומויסקי)
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון(צילום: אלכס קולומויסקי)

גם באוסטרליה בוצעו לאחרונה שלוש הפחתות ריבית רצופות, אך בימים האחרונים הותיר הבנק המרכזי את הריבית על 0.75% ולא המשיך להורידה. ביפן הריבית עדיין שלילית (0.1%־), ובמדינות רבות באירופה שואפת לאפס, ובראשן גרמניה, שבה גם יש ריבית שלילית על פיקדונות.

 

לדברי ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, עפר קליין, "אנו צופים שהאינפלציה לא תעלה בקרוב לכיוון הגבול התחתון של יעדה, אך הסיכוי שהריבית תישאר על כנה, גדול - נוכח נתוני מאקרו חיוביים, יותר פעילות בשוק הדיור, והתפתחויות גיאו-פוליטיות חיוביות בשבועיים האחרונים בין ארה"ב לסין ובין בריטניה לאיחוד".

 

גם בכיר באוצר העריך כי הנגיד והוועדה המוניטרית יחכו עם הורדת הריבית, גם בשל ההמתנה להקמת ממשלה חדשה, וזו תישאר 0.25%. הריבית הועלתה לשיעור זה (מ-0.1%) בדיוק לפני שנה, על ידי ממלאת מקום הנגיד, נדין בודו-טרכטנברג, ומאז לא השתנתה.

 

בצד זאת, חוזים במשרדי הממשלה הכלכליים התאוששות ניכרת בצמיחה, ולאחר שזו רשמה ברבעון השני גידול של 0.6% בלבד, ברבעון השלישי היא צפויה לעלות בכ-3%, בשל צריכה פרטית מוגברת ועלייה נאה ביצוא. גם ל־2019 כולה התחזית היא שהצמיחה תתייצב על שיעור יחסית גבוה של כ-3%. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים