סטארט-אפ ההלבשה התחתונה בריולה הגיש בקשה להקפאת הליכים
הסטארט-אפ הישראלי שמאפשר לנשים מרחבי העולם לרכוש חזיות והלבשה ללא צורך בביקור בחנויות פיסיות וביצוע מדידות בחנות, צבר חובות של כ-25.8 מיליון שקל
"בריולה טכנולוגיות התאמת ביגוד", סטארט-אפ ישראלי שמפעיל פלטפורמה המאפשרת לנשים בכל מידה לרכוש חזיות חדשות בקלות ובפרטיות אונליין, הגיש בקשה להקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשל חובות בסך כ-25.8 מיליון שקל. החברה נולדה מתוך חזונה של מייסדת החברה והמנכ"ל הנוכחית שלה, אורית חשאי, לאפשר לנשים מרחבי העולם לרכוש הלבשה תחתונה ללא צורך בביקור בחנויות וביצוע מדידות בחנות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביהמ"ש מינה נאמנים זמניים לרשת קמדן אנד שוז
צו הקפאת הליכים לחברת ד.א רץ שירותי שליחים
עקב חוב של 26 מיליון שקל: צו עיכוב הליכים לרשת האופנה דיסקרט
במסגרת הבקשה מבקשת החברה להורות על הפעלתה למשך תקופה קצובה בת 45 יום, במהלכה תפעל החברה לאיתור משקיע שירכוש את החברה או את פעילותה ונכסיה. החברה טוענת באמצעות עוה"ד שלמה נס, שי גליקמן ויונתן גמרניק ממשרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' כי "מדובר בבקשה שתכליתה ליתן לחברה 'שקט תעשייתי' והגנה מפני נושיה למשך תקופה קצרה ביותר. זאת, במטרה לשמר את פעילותה של החברה כ'עסק חי' ובתוך כך, לנקוט בהליכים מהירים לאיתור משקיע שירכוש את החברה או את כל פעילותה ונכסיה, כאשר תמורת המכירה צפויה לשרת את נושי החברה. יודגש, כי מנכ"לית החברה, אורית חשאי, וכך גם סמנכ"ל הכספים של החברה ויתר העובדים, מוכנים להירתם לטובת הצלחת ההליך, במהלך תקופת ההפעלה המבוקשת".
עוד עולה מהבקשה כי לאורך שנות פעילותה של החברה, החל משנת 2011 ועד היום הושקעו בחברה, על ידי בעלי מניותיה ומשקיעים נוספים, סכומים בסך מצטבר של למעלה מ-12.5 מיליון דולר, באמצעותם פיתחה החברה את הטכנולוגיה שלה.
אולם, לטענת החברה, לאחרונה חלה ירידה בהיקף הפעילות העסקית מה שהביא להעמקת ההפסדים והחברה נקלעה למחנק תזרימי. בין הגורמים ניתן למנות ירידה בהיקף המחזור כתוצאה מתחרות מצד גורמים נוספים בענף השיווק המקוון, ירידה ברווחיות הגולמית ועוד. כמו כן נטען בבקשה כי החברה ניהלה מגעים עם כמה גורמים משמעותיים בשוק ובראשם חברת דלתא גליל תעשיות, מגעים שלא יצאו לפעול.
במסגרת הבקשה נטען, כי מדובר בחברת הזנק (סטארט-אפ), מובילה בתחומה, שעוסקת בשיווק מקוון של חזיות והלבשה תחתונה לנשים ברשת האינטרנט ובפרט- באמצעות שיווק אינטרנטי בעיקר באמצעות רשתות חברתיות כדוגמת "פייסבוק". זאת, לצד שיווק באמצעות דיוור אלקטרונים, גוגל ואמצעים מקוונים אחרים. "יצוין, כי נכון למועד זה, פייסבוק ניתקה את החברה משירותיה, בשל ניצול מקסימלי של קו האשראי שניתן לה. החברה משווקת עשרות מותגי הלבשה תחתונה ופועלת בשיטת "דרופשיפינג (Drop shipping)", כלומר, החברה מעבירה את ההזמנות שהועברו אליה מלקוחותיה ישירות ליצרנים ואלה שולחים את ההזמנות ישירות ללקוחת הקצה. זאת, כאשר החברה מרוויחה את הפער שבין המחיר הסיטונאי שהיא מקבלת למחיר הסופי ללקוח. יצוין, כי החברה סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של כ- 21 מיליון דולר וגם בשנת 2019, עד חודש יוני קצב המכירות היה בהיקף דומה", נטען.
עוד טוענת החברה כי ייחודיותה נעוצה בטכנולוגיה מתוחכמת שאותה פיתחה הכוללת אלגוריתם המבוסס על חוכמת ההמונים שמאפשר לה להתאים לקהל לקוחותיה חזיות מתאימות לטעם שלהן ולמידה שלהן, באמצעות הזנת מידע על החזיות שהן לובשות היום כולל מידות החזיות והשוואתם מול בסיס נתונים עצום הכולל נתונים של 2.5 מיליון נשים (שחברות בקהילה שהוקמה על ידי החברה), שנצבר אצל החברה לכל אורך שנות פעילותה. באופן כזה, מאפשרת החברה לקהל לקוחותיה לרכוש הלבשה תחתונה באופן פרסונלי מקוון, תוך דיוק מירבי במידת הפריט, וזאת ללא צורך בביקור בחנות פיזית וביצוע מדידות.
אתר בריולה
צילום: מתוך האתר של החברה
מומלצים