שתף קטע נבחר

עלייה של 14% ברכישות אופנה בכרטיס אשראי בחו"ל ב-2019

מנתוני חברת כרטיסי האשראי כאל, עולה כי עסקה ממוצעת בכרטיס אשראי עמדה על 220 שקל ב-2019, 1.8% פחות מ-2018. הישראלים משתמשים יותר בכרטיסי אשראי בענפי המזון ובתשלומים לרשויות המדינה ומעדיפים לעשות את קניות הביגוד שלהם בחו"ל. לפי נתוני הלמ"ס בספטמבר-נובמבר האחרונים חלה דווקא התמתנות ברכישות

הישראלים מגהצים יותר בכרטיסי אשראי כולל בעסקות בסכומים קטנים, אך משלמים פחות על כל עסקה. כך עולה מנתוני חברת כרטיסי האשראי כאל. גובה עסקה ממוצעת בכרטיס אשראי ב-2019 עמד על 220 שקל, 1.8% פחות מ-2018.

 

המינוס הממוצע של הישראלים: 25 אלף שקל

מדינה באוברדרפט: 42% ממשקי הבית בישראל במינוס

מחכה לכם כסף: 6.5 מיליארד שקל שוכבים בחצי מיליון חשבונות רדומים

 

שנת 2019 התאפיינה בעלייה בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי כמעט בכל הענפים במשק בדגש על ענפי המזון, אך גם בתשלומים לרשויות המדינה והרשויות המקומיות כמו תשלומי מיסים, ארנונה וחשמל, זאת בין היתר על רקע הגדלת התקרות לתשלום בכרטיס אשראי לתשלום מקוון לרשויות מצד החשב הכללי (מ-15 אלף שקל ל-35 אלף שקל).

   (צילום: shutterstock)
כרטיסי אשראי(צילום: shutterstock)
 

בתיירות: מוציאים יותר, אבל בעסקאות קטנות

מנתוני כאל כי ענף התיירות הכולל חברות תעופה ונסיעות הציג עלייה גדולה בכמות ובמחזור העסקאות, ומנגד ירידה משמעותית בגובה העסקה הממוצעת - מגמה שנמשכת כבר מספר שנים בשל הורדת העלויות של תיירות בחו"ל, ברקע רפורמת השמיים הפתוחים.

 

כאמור, בתחום התשלום למוסדות נרשמה עלייה משמעותית - 22% במחזור העסקאות לעומת אשתקד - שילוב עלייה של 16% בכמות העסקאות בכרטיסי אשראי המוסבר בשימוש גובר בכרטיסי אשראי לצורך התשלום, אל מול חלופת מזומן או שיקים וכן עלייה בגובה העסקה הממוצעת - 940 שקל, 4.9% יותר מ-2018.

 

ענף בולט נוסף הוא ענף המזון, שבו נרשמה עלייה של 17% במחזור העסקאות לעומת אשתקד, ואף עלייה של 18% בכמות העסקאות. גובה העסקה הממוצעת נותר זהה ועמד על 147 שקל, קיטון קל של 0.9% לעומת 2018. כלומר גם בענף המזון אנשים שולפים את כרטיס האשראי יותר מאשר משלמים במזומן.

 

בענף התיירות הייתה עלייה של 13% במחזור העסקאות, ועלייה מהותית של 57% בכמות העסקאות. עם זאת חלה ירידה משמעותית של 28% בגובה העסקה הממוצעת לעומת 2018 - 1,372 שקל בממוצע לעסקה. ענף התיירות כולל בתוכו את חברות התעופה והתיירות, ועיקר העלייה כאמור בכמות העסקאות מקורה בהגברת התחרות מידי שנה והוזלה דרמטית במחירי טיסות.

 

 

עלייה מתונה בענף האופנה

ענף האופנה דווקא הציג בשנת 2019 עלייה מתונה בקצב הצמיחה של 6% במחזור העסקאות ו-5% בכמות העסקאות לעומת אשתקד. העסקה הממוצעת עמדה על 234 שקל, קיטון זניח של 0.7% לעומת גובה העסקה הממוצעת אשתקד. ברקע כמובן העלייה בהיקף הרכישות המקוונות באתרי אופנה בחו"ל.

 

ומה באמת קרה עם הרכישות בחו"ל ב-2019? ענף האופנה בחו"ל הציג עלייה לעומת נתוני ההוצאות בארץ - עלייה של 14% בכמות העסקאות ו-11% במחזור העסקאות בהשוואה ל-2018 כשגובה העסקה דווקא ירד ב-3.1% ל-406 שקל לעומת 2018.

 

ענף המסעדות בחו"ל הציג צמיחה של 25.5% בכמות העסקאות, ועלייה של 20% במחזור העסקאות. העסקה הממוצעת עמדה על 125 שקל, קיטון של 4.5% לעומת שנת 2018 (בעוד שגובה העסקה הממוצעת בארץ בענף זה עמד על 88 שקל).

 

בענף התחבורה בחו"ל נרשמה ירידה משמעותית של 23% בגובה העסקה הממוצעת מאשתקד - 354 שקל, ומנגד עלייה חדה של 48% בכמות העסקאות. מחזור העסקאות גדל ב-13% בהשוואה לאשתקד.

 

נתון מעניין נוסף מתייחס להוצאות הישראלים באינטרנט. בכמות העסקאות נרשמה עלייה של 29%, ובמקביל עלייה של 21% במחזור העסקאות. העסקה הממוצעת עמדה על 179 שקל, קיטון של 6% לעומת אשתקד.

 

הלמ"ס: התמתנות ברכישות בספטמבר-נובמבר

מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) בנוגע לשלושת החודשים האחרונים, עולה כי בספטמבר עד נובמבר 2019 נרשמה מגמת עלייה של 4.3% בחישוב שנתי בסך כל רכישות הצרכנים הפרטיים בכרטיסי אשראי, לעומת עלייה של 8.4% בחישוב שנתי שלושת החודשים הקודמים, יוני עד אוגוסט 2019.

 

הנתונים שמפרסמת הלמ"ס מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל ומתייחסים לרכישות של ישראלים בארץ בלבד. המשמעות של החישוב השנתי היא שאם העלייה תימשך בקצב דומה, סך הרכישות בכרטיסי האשראי יעלה עד סוף השנה בשיעור של 4.3%.

 

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי מאז תחילת השנה (בין ינואר לנובמבר 2019), נרשמה עלייה של 7.4% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי לפי נתונים מנוכי עונתיות, הכוללים עיבוד והסרה של משתנים שונים שמשפיעים על הנתונים המקוריים. זאת בדומה לנתון שנרשם במהלך שנת 2018 (7.5%), ונמוך משמעותית מזה שנרשם בשנת 2017 (8.9%).

 

הרכישות הושפעו בעיקר ממגמת עלייה של 5.9% בחישוב שנתי, ברכישות מוצרים ושירותים אחרים (דלק, חשמל וגז, מחשבים ותכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות) - שמהווים את עיקר הרכישות. מדובר בקצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשלושת החודשים הקודמים יוני-אוגוסט) ושעמד על מגמת עלייה של 11% בחישוב שנתי.

 

בתוך כך בענף מחשבים ותוכנה נרשמה עלייה של 10.5%, בענף שירותי רפואה ותרופות עלייה של 6.9%, בענף ציוד ושרותי תחבורה עלייה של 3% ובענף ספרים, ציוד משרדי ופרסום עלייה של 1.8%. מנגד, ענף ציוד ושרותי תקשורת נרשמה ירידה של 1.3%.

 

ברכישות של שירותים, נרשמה מגמת עלייה של 7.4% בספטמבר- נובמבר בחישוב שנתי, לעומת עלייה של 7.9% בשלושת החודשים שקדמו להם. מזה, בענף שרותי טיסות, תיירות ואירוח נרשמה עלייה של 14.9%, בענף שירותי ממשלה ועירייה עלייה של 9.8%, בענף פנאי ובילוי עלייה של 1.5%, ובענף הביטוח עלייה של 1.5%.

 

ברכישות של מוצרי תעשיה נרשמה מגמת עלייה של 2.8% בחישוב שנתי בשלושת החודשים האחרונים, לעומת מגמת עלייה גבוהה יותר של 4.9% בשלושת החודשים שקדמו להם. זו כללה עלייה של 8.3% בענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, לצד ירידה של 2.8% בענף הלבשה והנעלה.

 

כמו כן ברכישות של מזון ומשקאות, צנח קצב העלייה ברכישות ל-0.7% בלבד בספטמבר-נובמבר, לעומת מגמת עלייה של 6.8% בחישוב שנתי בחודשי הקיץ, יוני-אוגוסט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
כרטיסי אשראי
צילום: shutterstock
מומלצים