שתף קטע נבחר
 

"עליתי בדירוג המקצועי בחברה - וגם המשכורת השתפרה"

זיו, שבתאי ואבי חצו את גיל 50 והבינו שעבודות פיזיות שוחקות זה כבר לא בשבילם. שלושתם עברו הכשרות מקצועיות חדשות בעזרתה של "קרן מעגלים", וממשיכים לעבוד באותן חברות כמו קודם – אבל בתפקידים בכירים יותר ובתנאים משופרים. "המהלך שעשיתי היה מוצלח מאוד", מסכם זיו

בשיתוף "קרן מעגלים"

  

בעבר הלא כל כך רחוק, אנשים שעובדים בעבודות שוחקות, במשמרות ליליות, בתנאי חום וקור קיצוניים, תוך שהם נושאים משאות כבדים, לא יכלו לשנות את גורלם במקרים רבים ונאלצו להמשיך לשאת בעול הזה גם בהגיעם לגילאים מאוחרים או אפילו עד הפנסיה. כיום, לעומת זאת, עם "קרן מעגלים", הם יכולים לעשות הסבה מקצועית גם בגיל מבוגר יחסית, שמאפשרת להם פעמים רבות לעבור לתפקידים מקצועיים שאינם כרוכים בדרישות פיזיות גבוהות.

 

אחד מאלו שניצלו את ההזדמנות הוא זיו יהוד (59) ממבשרת־ציון. במשך 14 שנה עבד זיו במחלקת התחזוקה של "קווים מערכות תחבורה". תפקידו כלל בעיקר את צביעתם של כבישים לאורכה ולרוחבה של הארץ בשעות הקטנות של הלילה, תוך סחיבת מיכלי צבע כבדים. בתפקידו האחרון היה זיו מנהל מחלקת צבע בשטח, אך גם תפקיד זה כלל עדיין עבודה פיזית בלילות, והוא כבר לא עמד בזה. "צביעת הכבישים היא עבודה שוחקת. בגלל אילוצי התנועה, הצוותים צובעים כבישים בעיקר בלילות", הוא אומר, "במשך זמן חשבתי שאני חייב למצוא דרך יציאה מהעבודה הפיזית והקשה הזו כי אני כבר לא כל כך צעיר. ואז אשתי ראתה כתבה על 'קרן מעגלים', סיפרה לי על כך וישר התקשרתי אליהם. התקבלתי, ונרשמתי לקורס קניינות רכש ולוגיסטיקה".

זיו יהוד.  (צילום: באדיבות המצולם)
זיו יהוד. (צילום: באדיבות המצולם)

 

למה בחרת דווקא בקורס הזה?

"ראשית, כי רציתי לעבור לתפקיד מנהלתי. כמו כן, הייתה לי זיקה לתחום הזה כי בתפקידי כמנהל מחלקת צבע הייתי אחראי למשא ומתן מול טמבור, לרכישת מכונות הצבע היקרות ולמלאי של הצבע".

את הקורס הוא למד אחת לשבוע וסיים אותו במאי 2018. "במהלך הקורס למדנו בין השאר נושאים כמו טכניקות משא ומתן, ניהול מלאים, הבנת שפת גוף, ניהול הזמנות, חשיבה לוגיסטית, אחסנה חכמה. הידע והכלים שקיבלתי במהלכו חשובים מאוד למקצוע שלי כיום ברמה השוטפת", הוא מציין.

 

התקדמת לאחר סיום הקורס?

"כן. לשמחתי מוניתי לאיש רכש ומנהלה בחברה ואופי העבודה שלי אחר לגמרי. אני בא במגע בעיקר מול בנקים וספקים ועובד צמוד לבעל החברה במשרת אמון. המהלך שעשיתי היה מוצלח מאוד מבחינתי".

שבתאי מיכאלי בן (53) מלוד עבר קורס אבטחת איכות, שהעניק לו ידע וכלים מקצועיים שבהם הוא משתמש ברמה היומיומית. ב־11 השנים האחרונות הוא עובד בחברת "סוויספורט שירותי מטען ישראל".

שבתאי מיכאלי.  (צילום: באדיבות המצולם)
שבתאי מיכאלי. (צילום: באדיבות המצולם)

בשלוש השנים האחרונות הוא שימש כמבקר איכות בחברה, תפקיד שאותו קיבל לאור ניסיונו רב השנים, אך ללא שהייתה לו הכשרה פורמלית. "כמבקר איכות עבדתי במסוף מטענים שנותן שירותים לסוכני מטען בחברות תעופה בכל מה שקשור לייצוא וייבוא אווירי. חברות תעופה היו מגיעות אלינו לעשות ביקורות, וכספק שירות, אני אחד האנשים שהיו מלווים את כל התהליכים האלו. במקביל הייתי כותב נהלי ותהליכי עבודה, מבצע מבדקים פנימיים של תהליכי עבודה ועושה תחקירים", הוא מספר.

 

אם עבדת ללא תעודה במשך שלוש שנים למה בעצם יצאת לקורס?

"ראשית, כי התעוררה דרישה מצד הלקוחות שמבקר האיכות שמטפל בהם יהיה בעל הסמכה פורמלית. מעבר לכך, רציתי לקבל כלים מקצועיים שיעזרו לי בעבודה. ובאמת, הקורס שעברתי נתן לי כלים רבים בנושאי סטטיסטיקה, שינויים תהליכיים, בקרות, ובמיוחד כלים כיצד כותבים נהלי עבודה על פי הפורמט האחיד הנהוג בחברה שלנו, שהיא חברה גלובלית".

 

איך שמעת על "קרן מעגלים?"

"רציתי ללמוד ולהתקדם וביקשתי מהמנכ"ל לצאת ללימודי בקרת איכות. הוא עודד אותי והפנה אותי למנהלת משאבי האנוש שלנו, שאמרה לי שבהתאם לוותק שלי במקצוע ובגלל הגיל שלי אני יכול להתאים לקריטריונים של הקרן ולזכות בהכשרה במימון המדינה, שזה כמובן חיסכון אדיר. הגשנו בקשה, ולשמחתי חזרו אלינו מאוד מהר עם תשובה חיובית. נרשמתי לקורס, שהתקיים במשך חצי שנה והגשתי בסופו פרויקט סיום. הוא הסתיים בפברואר שנה שעברה וקיבלתי תעודה מקצועית כמבקר איכות".

 

התעודה השפיעה על הקריירה שלך?

"כן, מעבר לעובדה שקיבלתי כלים חשובים לעבודה היומיומית שלי, קודמתי לתפקיד מנהל מערך איכות QHSE, עליתי בדירוג המקצועי בחברה ואני אחראי היום על יותר תחומים. הקידום התבטא גם במשכורת גבוהה יותר ואני מאוד שבע רצון".

 

אצל אבי רובנובסקי (56) מאזור, ההכשרה דרך "קרן מעגלים" הרחיבה את תחומי השירות שאותם הוא מספק והובילה גם להעלאה ברוכה בשכר. הוא עובד מזה 20 שנה כמחסנאי ב"סופרגז", אחראי על קבלת ציוד התשתית מהספקים ופיזורו במחסן. "התשתיות כוללות בין היתר צינורות, ברזים ווסתים, אשר מגיעים במשטחים במשאיות ואני אחראי על סידורם במחסן", הוא אומר, "זאת עבודה פיזית, שוחקת, שכוללת עמידה מרובה על הרגליים והרמת משקלים כל היום".

אבי רובנובסקי.  (התמונה באדיבות המצולם)
אבי רובנובסקי. (התמונה באדיבות המצולם)

עם הזמן, הוא רצה להרחיב את הידע שלו. "כמחסנאי תמיד עניין אותי תחום הלוגיסטיקה והרכש: איך נקבעות רמות מלאי, איך בוחרים ספק אחד על פני השני, הבנת שרשרת האספקה לעומקה והבנת תהליכי קבלת ההחלטות", הוא מספר, "לפני כשנה חיפשתי בגוגל קורס לוגיסטיקה ורכש, הגעתי למכללה ושם אמרו לי שלאור גילי ושנות הוותק שלי אני יכול לקבל את הקורס הזה דרך 'קרן מעגלים'. פניתי לקרן, ובהליך די זריז התקבלתי לקורס, שארך כחצי שנה. הקורס העניק לי כלים ניהוליים חשובים כגון הכרת תוכנות לוגיסטיות מתקדמות, הכרת שרשרת האספקה לעומקה, בדיקת קניינות וספקים, בחירת ספקים ועוד".

 

ההכשרה תרמה לך בעבודה?

"בהחלט. לצד היותי מחסנאי הפכתי גם לאיש לוגיסטיקה. רוב עבודתי כיום במחסן מתבצעת על המחשב, כך שהעבודה הפכה פחות פיזית עבורי. כמו כן, אני מעורב יותר בתהליכים ובקבלת ההחלטות ולשמחתי זה הגיע גם עם העלאה בשכר".

בשיתוף "קרן מעגלים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים