כנופיה נעצרה בחשד שגנבה כספים מלקוחות הבנקים
יחידת ההונאה של מחוז צפון עצרה חשודים בהונאה טלפונית של עשרות אנשים, שבמסגרתה התחזו לנציגי בנק וגנבו להם כספים מהחשבון
זהירות, עקיצה דיגיטלית: יחידת ההונאה של מחוז צפון עצרה אתמול (ב') מספר אנשים מצפון הארץ, החשודים בהונאה טלפונית של עשרות אנשים, שבמסגרתה התחזו לנציגי בנק וגנבו להם כספים מהחשבון. עורכי דינם של החשודים מכחישים כל קשר לחשדות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
איך מתמודדים עם ההונאות הבנקאיות החדשות?
איומי הסייבר על הכסף שלנו: האם הבנקים ערוכים?
בנק ישראל מזהיר: ניסיונות הונאה בדיגיטל
האירוע החל לפני מספר חודשים, כאשר בבנק לאומי הבחינו שנעשה ניסיון להונות את לקוחותיהם בשיחות טלפון ופנו למשטרה. בספטמבר האחרון פורסמה ב"ממון" וב-ynet כתבה המתארת את שיטות העוקץ: הנוכל מתחזה לנציג בנק ומציע הצעה שיווקית או מתריע על תקלה בחשבון, ובמהלך השיחה חולב מהלקוח את הסיסמה לחשבון שלו.
מהמשטרה נמסר: "לאחר חקירה סמויה, פשטו אתמול חוקרי יחידת ההונאה על ביתם של מספר חשודים במגדל העמק. שישה נעצרו בחשד שבמהלך השנה האחרונה הונו עשרות אנשים. החבורה חשודה במספר סוגי עוקץ, בהם התחזות לנציגי בנק".
הונאות בנקאיות חדשות
שכלול שיטות העוקץ וגניבת כספים מחשבונות הבנק הם תופעת לוואי של המהפכה הטכנולוגית שעוברת מערכת הבנקאות בעולם ובישראל. ניתן כיום לבצע פעולות רבות בערוצים הדיגיטליים, כולל משיכת מזומן מכספומט ללא שימוש בכרטיס האשראי.
למהפכה זו יתרונות רבים - היא הופכת את השירות הבנקאי לזמין, מהיר ונוח יותר, וגם מפחיתה עלויות (פעולות בערוצים ישירים זולות יותר מפעולות פקיד). אולם לצד זאת, השתכללו גם הסיכונים לדליפת מידע והונאת לקוחות.
לפי בנק ישראל, בשנתיים האחרונות חלה עליית מדרגה באירועי הסייבר בעולם ובארץ. "עליית המדרגה מתבטאת במספר האירועים, במורכבותם, בתחכום שלהם ובנזק שהם גורמים", נכתב בדו"ח השנתי של הפיקוח על הבנקים שפורסם במאי 2019. לפי הערכות במערכת הבנקאית, מדובר בזינוק בסדר גודל של פי חמישה בניסיונות ההונאה בתוך שנתיים בלבד.