ביה"ד הנחה להפסיק את שיבושי העבודה בנמל אשדוד
ההנהלה פנתה לבית הדין לאחר שלטענתה העובדים שיבשו את העבודה מהבוקר בלי שהוכרז סכסוך עבודה; לדברי השופטת, "דחיית העיצומים עד לבירור המחלוקות במעמד שני הצדדים לא תגרום נזק למשיבים"
שופטת ביהמ"ש האזורי לעבודה בבאר שבע, יעל אנגלברג, פסקה הערב (ה') כי על כל העובדים בנמל אשדוד לחזור לאלתר לעבודה. "בבחינת מאזן הנוחות העשוי להיגרם למבקשת ולציבור מחד, והעובדה כי דחיית העיצומים בהסדרי העבודה ועד לבירור המחלוקות במעמד שני הצדדים לא תגרום נזק למשיבים מאידך - ניתן בזה צו ארעי המורה למשיבים (ועד העובדים וההסתדרות - ל"ג) להימנע מכל הפרעה או שיבוש בעבודה השוטפת", כותבת השופטת. לפיכך, העבודה ברציפי נמל אשדוד תחזור אט אט למסלולה, אולם לאור העובדה שסוף השבוע בפתח, ייתכן שהעבודה המלאה תחזור לסדרה רק במוצאי שבת או ביום ראשון בבוקר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סוף לסכסוך בחיפה: מסלול שדה התעופה יוארך, בניית הנמל החדש תושלם
בדרך להכנסת משקיע: נמל חיפה יאריך את כהונת המנכ"ל
נמל אשדוד ייאלץ להשוות שכר נשים וגברים
מוקדם יותר הודיעה ההנהלה כי העובדים נוקטים בעיצומים; בין השאר נטען כי אוניות שעוגנות בנמל לא יוכלו לטעון ולפרוק מכולות ריקות; אוניות שמתוכננות להגיע בשבוע הבא נתקעו עם מטען על הסיפון; משאיות לא יכולות להוציא סחורה ושעות העבודה מבוזבזות על הרציפים.
ההנהלה פנתה הבוקר לביה"ד האזורי לעבודה, בדרישה להוציא צווי מניעה נגד עובדי סקטור מנהל וסקטור מנהלי עבודה בתפעול. טענתה העיקרית: שני הסקטורים "החלו היום בשעות הבוקר לנקוט בשיבושי עבודה בלתי חוקיים, וזאת ללא מתן הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה".
לטענת הנמל, יו"ר ועד עובדי סקטור מנהל העבירה הוראה לעובדים להפסיק באופן מוחלט את פעולת המערכת הממוחשבת בכל הקשור לפריקה וטעינה של כל המכולות הריקות בשטחי האחסנה. חבר ועד מנהלי עבודה בתפעול הוציא זמן קצר לאחר מכן הנחיה דומה למנהלי העבודה בתפעול, שלא לעבוד על אחסון ופריקת מכולות ריקות.
"בנוסף, עובדי סקטור מינהל המשמשים בתפקיד 'מקדמים' בשער הכניסה לנמל, משבשים אף הם את עבודתם בהוראת יו"ר הוועד. אחראי משמרת מקדמים מסרבים לאשר את הזמנות העבודה של הכנסה או הוצאת מכולות מהנמל ואליו במערכת זימון התורים הממוחשבת בין השעה 20:00 ועד השעה 6:00 בבוקר, ומסרבים לטפל גם באופן ידני. משמעות הדבר היא שכל המשאיות המגיעות לנמל או מבקשות לצאת ממנו בין השעות שהוזכרו, אינן יכולות להיכנס או לצאת משטח הנמל", אומרים שם, ומחדדים ש"השיבושים משפיעים באופן ישיר גם על עבודת עובדי סקטור תפעול/ציוד מכני המשובצים לעבודה במסגרת פריקה וטעינה של מכולות ריקות".
העיצומים הגיעו לידי אבסורד, כאשר "סוכן האנייה שלא העמיס מכולות ריקות כמתוכנן יאלץ להוציא אנייה נוספת לשם טעינת מכולות אלה בהמשך שכן, הסוכן זקוק למכולות ריקות לשם העמסתן בסחורה", כך לפי ההנהלה.
בשורה התחתונה, לתפיסת ההנהלה "מדובר בהתנהלות מכוונת שנועדה לא רק לשתק חלק מרכזי מעבודת עובדי המינהל ומנ"ע, אלא אף פוגעת באופן ישיר ובלתי חוקי גם בעבודה התפעולית הכרוכה בעניין. לשיבושים השלכה ישירה על לקוחות החברה, שנזקיהם עלול להיתבע מהחברה".
את חברת נמל אשדוד מייצגות בתיק עורכות הדין חיה ארמן, מיכל הברפלד, הדר אלאור ומעיין רז ממשרד הרצוג פוקס נאמן.