פעילות חדשה לשטראוס: תייצר ופלים אורגניים, רק לארה"ב
שטראוס ישראל תייצר לראשונה ופלים טבעוניים ואורגניים בנצרת במיוחד לשוק האמריקני. לטענת החברה, המוצר לא ישווק בישראל בגלל שהשוק המקומי קטן
שטראוס ישראל נכנסת לראשונה בתולדותיה לשוק האמריקני הכללי והשקיעה מיליון דולר עם פיתוח מוצר ייעודי. החברה תשיק בארה"ב סדרת ופלים מצופים טבעוניים, אורגניים, נטולי גלוטן וללא הינדוס גנטי. המותג, שייוצר במפעל הממתקים של עלית בנצרת, ישווק תחת מותג Hunch.
מסתערת על שוק תחליפי החלב: שטראוס השיגה את הזיכיון על מותג אלפרו
התחרות מתחממת: גם שטראוס תמכור משקאות מתחליפי חלב
למה הקפה של שטראוס הרבה יותר רווחי בארץ?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד כה ייצאה שטראוס ישראל חלק ממוצריה לשוק האמריקני הכשר הפונה לקהל ישראלי ויהודי המתגורר בארה"ב. המוצר החדש, שלא ישווק בישראל, מיוצר בהרכב שונה מהוופלים והאפיפיות ששטראוס משווקת בישראל. הוופל האמריקני עשוי ממיקס של קמח תפו"א, טפיוקה וסויה, וקקאו או חמאת אגוזים. תהליך הפיתוח ארך שלוש שנים וכלל בין היתר השקעה בהרחבת יכולות ייצור, מערך ציפוי שוקולד ופיתוח ואריזה.
המוצר לא ישווק בשלב זה בישראל, בשל היקף הפעילות הקטן של השוק הטבעוני והאורגני, וכן המחיר הגבוה הנובע מעלויות חומרי הגלם הייחודיים והעובדה שמערכת ההפצה של שטראוס לא מגיעה לחנויות הטבע. זאת בעוד בארה”ב מדובר בשוק נישתי, אבל בגלל גודל השוק, מדובר בפעילות בעלת פוטנציאל רב.
המוצר צפוי להתחיל להימכר ברשתות האמריקניות מאמצע החודש הקרוב, בתחילה ברשת החנויות Sprouts המונה כ-300 סניפים בחוף המערבי. בהמשך השנה יצטרפו רשתות שיווק נוספות. לטובת ההשקה בנתה שטראוס ישראל מערך מכירות בארה"ב הכולל מנהל מכירות ייעודי וחברת ניהול מכירות.
בשטראוס זיהו לפני כמה שנים מגמה של הצמיחה של מותגים מובילים בגרסה בריאה על ממתקים רגילים ותחת ההבנה שלא יוכלו לחדור לשוק האמריקני ולהתחרות בענקי הממתקים דומת מארס והרשי, יהיה עליהם לחדור דרך נישה, דוגמת הנישה הבריאותית.
ההחלטה על פיתוח ופלים התבססה על היכולות שצברה החברה בשוק המקומי, עם פיתוח ופלים ללא גלוטן לחג הפסח. הזדמנות נוספת היתה בכך שבארה"ב ופלים הם מוצר ייחודי יחסית. שטראוס ישראל הקימה צוות משימה שתפקידו היה לערוך אפיון לשוק האמריקני, להגדיר את המוצר ולנהל את תהליך הפיתוח ואיך למכור אותו לרשתות בחו"ל, בין היתר דרך השתתפות והצגת הפיתוח בכנסים ייעודים למזון אורגני. החברה בנתה מערכת מכירות דרך חברת ניהול מכירות המתמחה בערוץ הבריאות עם מנהל מכירות של שטראוס.
למרות ההשפעה השלילית של חוזקת השקל על היצואנים, בשטראוס לא חוששים, כיוון שמדובר במוצר ייעודי לנישה שבה המחירים גבוהים יותר בהתאם לנכונות הצרכנים לשלם על המוצרים הייחודיים וכך אפשר לייצר מנגנון רווחי.
"התייחסנו בשטראוס ישראל לפרויקט הזה כאל סטארט-אפ לכל דבר ועניין", אומר איתי אנגלנדר, מנכ”ל חטיבת הממתקים של החברה. "בחנו את השוק האמריקני בסגמנט של החטיפים המתוקים והתחקינו אחרי המותגים הכי מצליחים בקטגוריה של ה-specialty confectionary. לאחר מכן, בשילוב היתרונות היחסיים שלנו בייצור מוצרים ללא גלוטן, נולד המוצר הזה. אני מאמין שככל שהמוצר יצליח, נוכל לראות בעתיד מוצרים נוספים המפותחים במיוחד לשוק הבינלאומי".