טלטלה בארקיע: המנכ"ל פורש - מנכ"ל פזגז לשעבר ימונה במקומו
אמיר ארז, שעזב את פזגז לאחר 6 שנים משום שלא קודם למנכ"ל פז, יחליף את המנכ"ל המכהן של חברת התעופה, ניר דגן. הבוקר נחשף כי דגן מתכנן לפרוש בקרוב מתפקידו, עם הגעת תוכנית ההבראה של החברה לסיומה
טלטלה בחברת ארקיע: אמיר ארז, מי שכיהן עד השבוע שעבר כמנכ"ל פזגז, ימונה כמנכ"ל חברת התעופה ארקיע. זאת לאחר שהבוקר נחשף ב"כלכליסט" כי מנכ"ל החברה בשש השנים האחרונות, ניר דגן, החליט לפרוש מתפקידו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ארקיע לאן? כך תשפיע סגירת שדה דב על החברה ועל מחירי הטיסות
לאחר 81 שנה: שדה דב נסגרארקיע חוזרת בה: הודיעה על פיטורים של כ-15 עובדים והקמת מחלקה חדשה
ארז פרש מפזגז לאחר שלא קודם לתפקיד מנכ"ל פז, כמו שלושה בכירים נוספים בחברה שהחליטו לפרוש. הוא שימש בתפקיד מנכ"ל פזגז במשך שש שנים. המשימות שעומדות בפניו בארקיע מורכבות ובראשן נסיון להתגבר על המשבר הקשה של סגירת שדה דב והצניחה במספר הטסים לאילת, מה שפגע בתוצאות הכספיות של החברה. גם סגירת הקווים לתאילנד והודו הם חלק מהמשבר בחברה.
דגן מכהן בתפקיד המנכ"ל מאז 2014, ועזיבתו תיכנס לתוקף עם סיום תוכנית ההצטיידות במטוסים החדשים וסיום תוכנית ההבראה של החברה. דגן עשוי לפנות לעיסוק אחר בקבוצת נקש ולפתח את עסקי הסחר במטוסים בקבוצת ג׳ורדאש.
ארקיע מעסיקה 500 עובדים אבל סובלת מהמשבר הקשה בתחום תיירות הפנים. עם החלטת הממשלה על סגירת שדה דב, חלה ירידה חדה של כ-40% במספר הטסים לאילת, שפגעה בארקיע והמתחרה ישראייר ואילץ אותן לפטר כ-100 עובדים כל אחת.
דגן עובד בארקיע 28 שנה. תחילה שימש טייס ובהמשך עבר לתפקידי ניהול. בשנים האחרונות התמודד דגן עם שינויים ואתגרים הולכים וגוברים בעסקי התעופה העולמיים, ובכללם דלק יקר ושחיקה הולכת ומתמשכת בהכנסות לאור חדירת הלואוקוסט לשוק.
דגן הוביל גם את ההצטיידות במטוסים חדשים בחברה ופעל בהצלחה להשארת שדה דב פתוח במשך 3 שנים מעבר לתאריך הסגירה המקורי. ארקיע, שהקו העיקרי שלה לאורך השנים היה הקו לאילת, סבלה מההחלטה הסופית לסגור את שדה דב, שהקטינה את מספר הנוסעים בקו. במקביל ביצעה ארקיע כניסה לקווים קצרים בחו"ל והצליחה להגיע למצב של עלייה מתמשכת במספר חבילות התיירות שמכרה.
ארקיע, שבבעלות האחים נקש, תצטרך להחליט לאן פניה מועדות. החברה נכנסה לאחרונה לתהליך התייעלות הכולל קיצוץ בשכר העובדים ופיטורים.