שתף קטע נבחר

הסטארטאפ הישראלי גייס מיליונים; המייסדים: "רוצים להיות כמו פייסבוק"

חברת אפספלייר, שיושבת בהרצליה ובחיפה ומספקת טכנולוגיות שיווק לחברות כמו איביי ונייקי, גייסה 210 מיליון דולר - לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר. יו"ר קרן ג'נרל אטלנטיק שהובילה את גיוס ההון: "אקזיט של 2-3 מיליארד דולר יהיה אכזבה עצומה"

החלום הוורוד - להיות כמו פייסבוק: חברת הסטארט-אפ הישראלית אפספלייר (AppsFlyer) הודיעה אתמול (ג') על גיוס של 210 מיליון דולר בסבב רביעי. השווי המוערך של החברה בגיוס הוא 1.6 מיליארד דולר. הגיוס בוצע בהובלת קרן ההשקעות האמריקנית ג'נרל אטלנטיק, כאשר בסבב השתתפו גם המשקיעים הנוכחיים בחברה: קרן הצמיחה של גולדמן זאקס, קומרה קפיטל, DTCP, פיטנגו צמיחה ומאגמה. מרבית הסכום ייכנס לחברה ורק סכום קטן אמור לשמש לרכישת מניות של עובדים ומנהלים.

 

אקזיט ענק להייטק הישראלי: אינטל רוכשת את הבאנה לאבס תמורת 2 מיליארד דולר

אקזיט: חברת סייבר מתל אביב נמכרת בכמעט מיליארד שקל

חד קרן ישראלי: סטארט-אפ מכפר סבא בתחום הביטוח גייס 250 מיליון דולר

 

אפספלייר הוקמה ב-2011 על ידי המנכ"ל קניאל וסמנכ"ל הטכנולוגיות רשף מן. היא עובדת עם למעלה מ-12 אלף לקוחות, ובהם פלטפורמת הקניות איביי (Ebay), רשת HBO, טנסנט, רשת NBC ומותג הספורט נייקי (Nike). החברה מונה כיום כ-850 עובדים ב-18 משרדים ברחבי העולם - פי ארבעה ממספר העובדים בסבב הגיוס הקודם ב-2017. מחצית מעובדיה עובדים במשרדי החברה בישראל, בהרצליה ובחיפה.

מימין: אורן קניאל ורשף מן (צילום: יח״צ AppsFlyer)
מימין: אורן קניאל ורשף מן, מייסדי אפספלייר(צילום: יח״צ AppsFlyer)
 

החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לבעלי אפליקציות לדעת מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם: לדוגמא חיפוש בגוגל, מודעה בפייסבוק או בטוויטר, דיוור ישיר למייל, הודעת סמס או קמפיין טלוויזיוני. התוכנה מבוססת הענן של החברה מאפשרת לכל מנהל שיווק לקבל בכל רגע נתון תמונת מצב מלאה של פעילות הפרסום.

 

לדברי אורן קניאל, המנכ"ל וממייסדי החברה, "יכולת ניתוח מדויקת של קמפיינים שיווקיים הפכה לקריטית בתעשייה שלנו. ב-2019 לבדה הלקוחות שלנו קיבלו החלטות בשווי 28 מיליארד דולר באמצעות הפלטפורמה של AppsFlyer". לדבריו, "מאז הגיוס הקודם ההכנסות שלנו זינקו פי חמישה".

  ()
 

קניאל סירב להתייחס לשווי החברה בגיוס הקודם, אך ההערכה היא שעמד אז על כ-300 מיליון דולר. "הרוב המכריע של בעלי המניות השתתף בסיבוב הנוכחי, וקרן מאגמה - שהיא המשקיעה הראשונה שלנו - הצטרפה גם היא. מאז ההשקעה הראשונית שלהם בחברה הם כבר עשו פי 1,000 על השקעתם", הוא הוסיף, "שלוש שנים בחברה שלנו הן כמו שנות כלב. ב-2019 גייסנו 420 עובדים. מבחינת הכנסות, עשינו בשנה אחת את מה שלפני כן עשינו בשבע שנים".

 

קניאל סבור שהמחסום הגדול הוא גיוסי עובדים. "אם היית שואל אותי לפני חמש שנים אם תהיה לי אפשרות לגייס 40 איש בחודש לא הייתי חושב שזה יכול לקרות", אמר לכלכליסט, "החלום הכי ורוד שלנו הוא להיות סוג של סיילפורס או פייסבוק עם עשרות אלפי עובדים. אבל בישראל יש בסך הכל 65 אלף אנשי תוכנה, כך שזה לא הגיוני שבעתיד נגייס את כל העובדים שלנו כאן. בשנתיים האחרונות צמחנו מ-80 ל-260 עובדי פיתוח, ומתוך מבט קדימה אנחנו מגייסים בכל העולם. יש לנו מוניטין מצוין, אנחנו בונים חברה שאנשים ירצו לעבוד בה, כזו שאנחנו היינו רוצים לעבוד בה בתחילת הקריירה".

  ()
 

"הכנסות הן דבר משני, לעומת ראייה לטווח ארוך"

קניאל אינו מתרגש מהסכום שאותו גייסה החברה. לדבריו, "מבחינת נפח הפעילות שלנו זה לא גיוס ענק, אנחנו מכניסים כיום 150 מיליון דולר בשנה. ההכנסות שלנו הן תוצאה של השנים האחרונות, היכולת שלנו להשפיע על הרבעון הקרוב בעיקר בתחום של תוכנת ענן מועטה כיום. מה שעשינו בעבר משפיע על היום ולכן משקיעים הרבה בפיתוח כי זה הכי הרבה משפיע לטווח ארוך.

 

"האני מאמין שלנו הוא שההכנסות הן דבר משני, חייבים להסתכל לטווח ארוך ולממש את החזון שלנו. יכול להיות שבשנה כלשהי תהיה לנו צמיחה קטנה יותר, המטרה שלנו היא לספק לאנשי השיווק את הכלים שיאפשרו להם לנצח בכל מיני רמות. אם אשאל לקוח מי הספק שאתה הכי אוהב, אני רוצה להיות במספר אחד שם. המטרה של כל חברה היא להישאר בחיים לנצח. לחברה שלנו אין מחזור חיים, אנחנו לא פרויקט. דברתי עם עובדי החברה שלנו על הרבה חברות שנעלמות, כמו נוקיה ובלאקברי, וכמה חשוב לנו להסתכל קדימה ולבנות חברה לטווח ארוך. אנחנו מקבלים החלטות ל-10 שנים קדימה, לא רק לרבעונים הקרובים. כל דבר נעשה עם משקפיים לחמש ועשר שנים קדימה.

 

"יש לנו עוד כמה שנים עד שנצא להנפקה. אם לא היינו חושבים שאפשר לעשות משהו באמת גדול לא היינו בונים חברה גדולה. יכולים להציע לנו סכום דמיוני שלא נוכל לעמוד בפניו אבל בסופו של דבר מה שאני רוצה הוא ללכת עד הסוף, כמו סיילספורס או אדובי. אם הייתי חושב למכור את החברה בעוד שנה לא הייתי צריך כל כך הרבה עובדים ולא הייתי צריך להשקיע בהם כל כך הרבה. כשחברה חושבת באופן הזה מתחיל תהליך השקיעה שלה, ואנחנו לא רוצים לשקוע, אנחנו נהנים מהמסע. ציון הדרך שאפספלייר הגיעה אליו לא היה מתקיים ללא המחויבות, העבודה הקשה והכישרון העצום של כלל העובדים. הישראליות היא מרכיב מרכזי בחברה ותמיד תישאר כזו".

 

 

"אקזיט של 3-2 מיליארד דולר יהיה אכזבה עצומה"

לדברי אלכס קרייסס, דירקטור ומנהל בג'נרל אטלנטיק, "העוצמה של הפלטפורמה של אפספלייר היא ברמה הגלובלית, היא משנה את הדרך שבה משווקים פועלים וחושבים. אנחנו חושבים שהכנסות החברה יכפילו את עצמן בשנים הקרובות. הן אפספלייר והן ריסקיפייד, שגם בה השקענו, יכולות לעשות עסקים של 10-5 מיליארד דולר בשנה. לכן, אקזיט של 3-2 מיליארד דולר לאפספלייר יהיה אכזבה עצומה".

 

הוא הוסיף: "אנחנו עדיין רעבים מאוד להשקעות בישראל. זו רק ההתחלה שלנו כאן ונשקיע בחברות נוספות בישראל. ישראל היתה שוק לחברות צעירות בעבר, וכיום היא שוק בשל לחברות צמיחה ואנחנו רוצים שיהיה לנו רגל מהותית כאן".

 

ג'נרל אטלנטיק הובילה, כאמור, את הגיוס הנוכחי. הקרן, שנוסדה בשנת 1980, מונה למעלה מ-150 מומחי השקעות בניו יורק, אמסטרדם וערים נוספות בעולם ומנהלת נכסים בשווי של 35 מיליארד דולר. ב-2019 היא השקיעה בישראל בחברת ריסקיפייד, במסגרת סבב גיוס של 165 מיליון דולר.

 

צחי הילל, שותף מנהל בקרן הון הסיכון פיטנגו, ציין: המהות של החברה היא מערכת שאנשי שיווק לא יכולים בלעדיה. אפספלייר מספקת הזדמנות לבנות חברה גדולה שמבוססת על כלכלה אמיתית. היא אחת מתוך חמש חברות בפורטפוליו שלנו שמוכרות במעל ל-100 מיליון דולר בשנה. מכירות בסדר גודל כזה הופכות חברה לבעלת ערך".

 

את העסקה ליווה משרד עו"ד יגאל ארנון בהובלת השותף במשרד עו"ד נמרוד ורומן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח״צ AppsFlyer
קניאל ומן, מייסדי אפספלייר
צילום: יח״צ AppsFlyer
מומלצים