לא לעמוד במקום: הכירו את ד"ר דבור
בחברת הקוסמטיקה הטבעית ד"ר דבור מבית ג'אן היו רוצים להיות מותג בינלאומי ולצרף משקיע תוך שמירה על הדי-אן-איי - אבל חסר להם מימון. השאיפות והאתגרים של יזמי העסקים הקטנים בתחרות של ידיעות אחרונות ו-ynet בחסות בנק הפועלים
בשיתוף בנק הפועלים
ד''ר זיאד דבור, פרמקולוג, לשעבר הרוקח הראשי של צה''ל ומרצה בכיר במכללת צפת ובבית הספר לרפואה בצפת, חיפש מענה לבתו שסבלה מאסתמה של העור, וכך נולדה החברה שלו, שנשענת על שילוב בין מסורת לידע וטכנולוגיה חדשים. לדברי בנו טארק, מנהל השיווק, הם ראיינו קרוב למאה מזקני הכפר כדי להבין באילו צמחים מסורתיים השתמשו פעם, בדקו ושילבו אותם במוצרים שפיתחו. כיום יש לחברה מעל 80 מוצרים לשיער, גוף, פנים ועוד. ניתן למצוא אותם בכפר בית ג'אן במרכז המבקרים של החברה, באתר האינטרנט שלה, בבתי המרקחת של קופת חולים כללית, וגם בסין, רוסיה, ליטא, לטביה ועוד. "אנחנו מעסיקים רק נשים, כולן מהמגזר הדרוזי, כאלה שהיה להן קשה להשתלב בשוק העבודה", מספר טארק.
תחום פעילות: פיתוח, ייצור ושיווק מוצרי דרמוקוסמטיקה וקוסמטיקה טבעית
היזם: ד"ר זיאד דבור (60)
שנת הקמה: 2010
מספר עובדים: 12
החלום: "החלום שלנו הוא להיות חברה בינלאומית פורצת דרך בתחום הקוסמטיקה הטבעית. כרגע אנחנו מוכרים בחו''ל, אבל רוצים למכור בכמויות גדולות יותר ולבנות מותג־על בינלאומי. אם נגדל זה גם יאפשר לנו להעסיק כמה שיותר נשים, שזה אחד העקרונות של העסק".
מודל להשראה: "לפני שפתחנו את העסק עשינו סיור בדרום צרפת, בפרובאנס ובניס והאזור. היינו רוצים להיות כמו החברה הצרפתית ל'אוקסיטן, גם מבחינה עסקית וגם מבחינת המותג. להיות שם בינלאומי שכולם מכירים".
האתגרים: "אנחנו חיים בעולם של הרבה מתחרים שמגדירים עצמם טבעיים, אבל בסך הכל זה עניין של שיווק. לנו יש מוצר שהוא באמת זהב ביד, וכל מי שמנסה אותו חוזר, אבל קשה לנו להביא את המוצרים לתודעה, ולאנשים שינסו אותו. אחד הקשיים שמתחברים לשיווק הוא המשאב הכלכלי – אין לנו תמיכה, אנחנו עושים הכל עם הון עצמי ועשר אצבעות. היינו רוצים לגייס משקיע בתנאים שמתאימים לנו, ושישמרו על הדי־אן־איי שלנו. לא בכל מחיר. כי מה שחשוב לנו זה המשפחתיות והעקרונות שלנו, כמו איכות המוצרים הבלתי מתפשרת".