אחרי פחות משנתיים: יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, עוזב את תפקידו
הראל הגיע לרכבת ישראל בעקבות המשבר שנוצר בשל העיכובים בפתיחת הקו החשמלי בין ירושלים לת"א. לפי גורמים בחברה, בשבועות האחרונים שרר מתח בין הראל לבין חלק מהדירקטורים וכן מול המנכ"ל הנכנס, מיכה מייקסנר
יו"ר דירקטוריון חברת רכבת ישראל, דן הראל, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו. כך נודע לכלכליסט. ההודעה נמסרה למשרדי הממשלה השונים היום (ג'), כאשר מועד העזיבה הרשמי ייקבע בהמשך.
רכבת ישראל עברה מהפסד לרווח של 5.65 מיליון שקל
הרכבת שוב איחרה, אבל המענקים יגיעו בול על הדקה פרסום ראשון: מנכ"ל הרכבת בדרך החוצה
הראל, בעברו סגן הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון ויו"ר דירקטוריון נתיבי איילון, נכנס לתפקיד ביוני 2018 לאחר ששר התחבורה המליץ למנותו. זאת לאור העיכובים שנרשמנו בזמנו בהשקת קו הרכבת החשמלי בין ירושלים לתל אביב. הראל ניהל את החברה בפועל כאשר המנכ"ל הקודם, שחר איילון, אף האשים את הראל, בין השאר, בעזיבתו.
מבדיקת כלכליסט עולה שבשבועות האחרונים שרר מתח בין הראל לחלק מהדירקטורים בחברה, כאשר בחלק מהמקרים ביקש הראל לכאורה לבחון אפשרות להעביר אותם מתפקידם. עוד טוענים בענף שהיו מתחים בין הראל לבין מנכ"ל הרכבת הנכנס, מיכה מייקסנר, וזאת על רקע השיטות השונות לנהל את החברה. רכבת ישראל משלימה בימים אלו את פרויקט החשמול הגדול לאורך תחנות תל אביב והיא מתמודדת מדי יום עם מצוקת מסילות וקרונות, עם תמרון צר מאוד בין אספקת שירות לבין הצורך לתחזק את הכלים.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ מסר לפני שעה קלה כי "הצטערתי מאוד לשמוע על פרישתו של דן מתפקידו כיו"ר דריקטוריון הרכבת. דן הוביל בשנתיים האחרונות תהליכים חשובים מאוד בהבראת הרכבת וההעלאתה על המסילה, ויחד עם מנכ"ל הרכבת החדש, מיכה מייקנסר, הוביל את החברה למקומות טובים בהרבה. אני מודה לו מאוד על עשייתו החשובה ומכבד את החלטתו. אני מחזק את ידיה של הנהלת הרכבת בהובלתו של מיכה ומתחייב להיות כאן בשבילם ולתמוך את השינויים החשובים שהם מובילים ואת הצעדים הנדרשים להיערכות הרכבת לקראת אתגרי השנים הבאות".
רכבת ישראל אישרה את הפרסום, ובהודעת החברה הוסיפה כי "יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, האלוף במיל' דן הראל, הודיע לחברי הדירקטוריון והנהלת החברה על סיום תפקידו. הראל ביקש לסיים את תפקידו מתוך תחושת מיצוי ורצון להקדיש זמן למשפחתו וענייניו הפרטיים, לאחר קרוב לחמישים שנה בשירות הציבורי, כחייל ומפקד בצה"ל, ולאחר מכן בשלל תפקידים ציבוריים בכירים.
"בתקופת כהונתו המשיכה הרכבת להציג צמיחה במספר הנוסעים, לצד קליטה של ציוד חדש והטמעת טכנולוגיות מתקדמות. כמו כן התקדמה הרכבת בפרויקטי הפיתוח המרכזיים ובהם חניכת הקו המהיר לירושלים, פרויקט החישמול, התחלת ביצועה של המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד. רכבת ישראל מודה לדן הראל על תקופתו כיו"ר הרכבת, על ההובלה, הדרך והערכים שהביא עימו. מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל הודה לדן הראל על תקופת עבודה משותפת ופורה, ועל תרומתו לקידומה של רכבת ישראל".