שתף קטע נבחר

לתת בגדול: הכירו את מאה אחוז עסק חברתי

להוות מודל לאחרים כדי שעוד ועוד עסקים יתרמו דרכם: יזמי העסקים הקטנים במסלול החברתי בתחרות של ידיעות אחרונות ו-ynet בחסות בנק הפועלים מספרים על החלומות והאתגרים

בשיתוף בנק הפועלים

 

 

"מאה אחוז" הוקם על ידי אפי וטל במודל עסקי חברתי ייחודי. "אנחנו מספקים את כל הציוד שעסקים צריכים, מעל ‭ 12,000‬פריטים שקשורים למטבח, ניקיון, ריהוט, עציצים, הכל, כשמחצית מהרווחים חוזרים לקהילה. בחרנו 13 מטרות חברתיות מתחומים שונים, וכל מי שעורך הזמנה בוחר את יעד התרומה". מאה אחוז אף מעסיק בני נוער בסיכון ומאפשר להם מסגרת תעסוקתית־חינוכית חמה ואוהבת (כולל גם שיעורים פרטיים, הכשרות מקצועיות, ועוד).

  (צילום: אביגיל עוזי)
טל גולדשטיין (מימין) ואפי כהן, מייסדי מאה אחוז עסק חברתי(צילום: אביגיל עוזי)

תחום פעילות: אספקת ציוד משרדי לחברות

היזמים: אפי כהן (‭,(37‬ טל גולדשטיין (‭41‬)

שנת הקמה:‭ 2012 ‬

מספר עובדים:‭ 11 ‬

 

החלום: "להוכיח שאפשר להקים עסקי חברתי, שמתקיים בזכות עצמו ותורם לסביבה בו־זמנית. הייתי שמח לראות את המודל הזה משוכפל, מה שיעשה שינוי חברתי אמיתי".

 

מודל להשראה: "הייתי רוצה להידמות לחברת בן אנד ג'ריס, או וירג'ין, במודל של מספר עסקים שלא קשורים אחד לשני בפעילות העסקית, אבל יש להם מכנה משותף בהיבט החברתי. המודל העסקי־חברתי שלהם הוא כמו שלנו".

 

האתגרים: "עצם זה שאנחנו עסק קטן. כשמישהו חסר, צריך למלא את מקומו. כל בורג הוא קריטי במערכת. קושי נוסף הוא גיוס לקוחות – נשמח שיותר ויותר עסקים בישראל יכירו אותנו וירצו לתרום לקהילה דרך הזמנה אצלנו. להיות צינור מקשר בין המגזר העסקי למגזר השלישי".


פורסם לראשונה 07/02/2020 08:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
טל גולדשטיין (מימין) ואפי כהן, מייסדי מאה אחוז עסק חברתי
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים