שתף קטע נבחר
 

למ"ס: עלייה בפסימיות של הישראלים לגבי המצב הכלכלי

מדד אמון הצרכנים ירד בשיעור של 2% בינואר 2020 לעומת החודש שקדם לו. הציבור הרבה יותר פסימי לגבי שיפור במצב הכלכלי במדינה, אך מנגד אופטימיות זהירה נרשמה בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משקי הבית

שנת 2020 נפתחה עם עלייה בפסימיות של הציבור באשר למצב הכלכלי במדינה. מדד אמון הצרכנים עמד בחודש ינואר על שיעור שלילי של 9%, לעומת שיעור שלילי של 7% בחודש דצמבר שקדם לו. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

 

הישראלים פסימים יותר: ירידה של 4% במדד אמון הצרכנים

מדינה באוברדרפט: 42% ממשקי הבית בישראל במינוס

המינוס הממוצע של הישראלים: 25 אלף שקל

 

סקר אמון הצרכנים מתבצע מדי חודש בקרב בני 21 ומעלה ואוסף מידע על הערכות הצרכנים באשר לשינויים הצפויים במצב הכלכלי. ככל שערך המדד נמוך יותר, הדבר מעיד על פסימיות רבה יותר בציבור, וככל שהוא גבוה יותר - על אופטימיות רבה יותר. המשמעות של השיעור שלילי, הוא ההפרש בין שיעור הנשאלים שענו כי המצב הכלכלי שלהם ושל המשק ישתפר בעתיד, לבין אותו שיעור מבין הנשאלים שענו את התשובה ההפוכה.

  (צילום: שני ונגרובסקי)
ישראלים בקניות(צילום: שני ונגרובסקי)

בפילוח לפי מדדי המשנה שמרכיבים את המדד, בחודשים האחרונים יש מגמה של החמרה בציפיות הצרכנים בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה, משיעור שלילי של 12% בדצמבר לשיעור שלילי של 21% בינואר החולף. מנגד, מדד המשנה של ציפיות הצרכנים בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משקי הבית בשנה הקרובה הן חיוביות מאז נובמבר 2015 ומעידות על אופטימיות זהירה, עם שיעור של 7%.

 

עוד מלמדים הנתונים, כי מועסקים פסימיים פחות מבלתי מועסקים, כשערך המדד עומד על שיעור שלילי של 5% לעומת שיעור שלילי של 15% בהתאמה. בנוסף, ערך המדד בקרב חסרי תעודת בגרות (13%-) מצביע על פסימיות רבה יותר משל בעלי תעודה אקדמית (6%-), וערך המדד בקרב האוכלוסייה הערבית (17%-) מצביע על פסימיות רבה יותר משל קבוצת האוכלוסייה היהודית (7%-).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שני ונגרובסקי
ישראלים בקניות
צילום: שני ונגרובסקי
מומלצים